Dienstregeling 2010

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Dienstregeling 2010

Bericht door Suus »

Over ongeveer twee maanden veranderd de dienstregeling van de spoorwegen. Een overzicht van de wijzigingen die al bekend zijn, staan op de wiki: Dienstregeling_2010.

Maar, nu ving ik op dat de "verbeterde" dienstregeling van de s9500 inhoudt dat er rondom de spits gaten in de dienstregeling tot wel 45 minuten gaan vallen :shock: Als dit waar blijkt, dan mogen ze die verbetering van mij achterwege laten, daar zit natuurlijk niemand op te wachten :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Dienstregeling 2010

Bericht door Caspar »

* De spooropstelling wordt aangepast, waardoor er in Amersfoort vanuit de NoordOost richting Amsterdam Centraal altijd een cross-platform overstap is. De andere kant op is trappenlopen nog wel noodzakelijk. Knooppunt Amsterdam
De cross platform overstap van de t700 en op de t1700 en vanuit de t500 op de t140 / t1600 zal niet meer geboden worden?
De doortrek van de Sprinter (serie 5800) uit Amersfoort naar Uitgeest komt te vervallen. De Sprinter uit Almere Oostvaarders gaat door naar Schiphol, en gaat stoppen te Amsterdam Science Park.
Wat krijgen we dan op de Westtak? 2x uur de t5800, 2x de t3900, 2x de t2600 2x de t2100, de Fyra, t9200 en Thalys?
Of neemt de t5800 de t3900 over?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2010

Bericht door Daniel »

Je krijgt natuurlijk niet de s5800 op de Westtak, maar die Sprinter uit Almere Oostvaarders :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2010

Bericht door Ruben »

Caspar schreef:De cross platform overstap van de t700 en op de t1700 en vanuit de t500 op de t140 / t1600 zal niet meer geboden worden?
Vreemd gezien die overstap altijd in minder tijd moet plaatsvinden dan NO --> s1500
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Dienstregeling 2010

Bericht door Caspar »

Maar dat betekend ook 2 extra sprinters over de Westtak ten opichte van nu?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2010

Bericht door JWM »

Volgensmij is het de bedoeling om in Amersfoort de trein naar Schiphol en naar Amsterdam op hetzefde spoor af te handelen. Dus als de trein naar Schiphol vertrokken is kan de trein uit Schothorst naar Amsterdam op datzelfde spoor binnenrijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2010

Bericht door Daniel »

Caspar schreef:Maar dat betekend ook 2 extra sprinters over de Westtak ten opichte van nu?
Heb het eventjes in het drgl 2010-topic op Somda nagezocht wat vrij volledig is in dit soort dingen. De nu vermelde situatie blijkt deels betrekking te hebben op de situatie na de grote aanpassingen op de Oude Lijn zodra de HSL volledig in dienst is. Situatie wordt dan:
  • s2100 en s2200 via Haarlem en kort op elkaar kerend in Amsterdam Centraal
  • s2600 in een ietwat verschoven tijdpad, vanaf Asd verder als s3900 naar Lelystad
  • 4600 uit Almere rijdt na Amsterdam C. verder als 13900 naar Den Haag Centraal
Overigens kwam ik ook nog plannen tegen voor het alvast doortrekken van de s140 / s240 naar Den Haag Centraal (zonder stop in Leiden, dat past pas na de aanpassingen op de Oude Lijn) om Hoofddorp-opstel te ontlasten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2010

Bericht door Ruben »

JWM schreef:Volgensmij is het de bedoeling om in Amersfoort de trein naar Schiphol en naar Amsterdam op hetzefde spoor af te handelen. Dus als de trein naar Schiphol vertrokken is kan de trein uit Schothorst naar Amsterdam op datzelfde spoor binnenrijden.
Op zich een goede oplossing, vraag me wel af of Amersfoort in al haar facetten dat aankan.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2010

Bericht door JWM »

Dus je hebt dan nog maar 4 reguliere treinen Schiphol-Amsterdam C.? Ja zo krijg je die Fyra wel vol :x
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2010

Bericht door Suus »

Ging de s5700 niet deze dienstregeling al in Hoofddorp geknipt worden? Er gingen volgens mij sprinters (de s4600 dus, nu bekend als s4700) doorrijden naar Hoofddorp en Leiden vanuit Amsterdam, om te voorkomen dat er 4 kerende treinen per uur terecht komen op Amsterdam, en dan zou dus de s13900 deze dienstregeling al geïntroduceerd worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Dienstregeling 2010

Bericht door Caspar »

Maar die hele herstructurering van de oude lijn zal niet over 2 maanden al gebeuren lijkt me zo, waarom de 4600 serie dan al wordt genoemd als stopper naar Schiphol vanaf december...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2010

Bericht door Wubbo »

JWM schreef:Volgensmij is het de bedoeling om in Amersfoort de trein naar Schiphol en naar Amsterdam op hetzefde spoor af te handelen. Dus als de trein naar Schiphol vertrokken is kan de trein uit Schothorst naar Amsterdam op datzelfde spoor binnenrijden.
Check. Ding vertrekt dan ook niet meer 3 minuten na de Schiphol-trein maar iets later (de precieze minuutuitwerking heb ik niet paraat). De andere kant op is deze constructie niet mogelijk, en blijft het dus trappenlopen van 5 naar 1/2.
Bee schreef:Ging de s5700 niet deze dienstregeling al in Hoofddorp geknipt worden? Er gingen volgens mij sprinters (de s4600 dus, nu bekend als s4700) doorrijden naar Hoofddorp en Leiden vanuit Amsterdam, om te voorkomen dat er 4 kerende treinen per uur terecht komen op Amsterdam, en dan zou dus de s13900 deze dienstregeling al geïntroduceerd worden.
De hele situatie rond Schiphol is ongewijzigd, met uitzondering van de nieuwe serie 3700 en, als ik me niet vergis, patroonwijziging van Fyra. De s5800 en de s4600 gaan in ieder geval gewoon keren op Amsterdam C (allebei op zichzelf, en als ik me niet vergis allebei op 10b)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2010

Bericht door Vinny »

De Thalys gaat in een ander patroon rijden, is dat al genoemd? (v. xx.16 op Amsterdam Centraal). Dit lijk me nog wel wat consequenties te hebben voor de westtak en Schiphol..., iemand?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Oud forumgebruiker

Re: Dienstregeling 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Reiziger Ddrs schreef:
  • s2100 en s2200 via Haarlem en kort op elkaar kerend in Amsterdam Centraal
  • s2600 in een ietwat verschoven tijdpad, vanaf Asd verder als s3900 naar Lelystad
  • 4600 uit Almere rijdt na Amsterdam C. verder als 13900 naar Den Haag Centraal
DIt is zuiver geklets, en pas aan de orde als de HSL gereed is. Dus NIET in 2010. De s4600 gaat dan gewoon tot Asd, en niet verder.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2010

Bericht door Daniel »

Ehm, lees voortaan het volledige bericht voor je reageert. Boven de opsomming staat:
De nu vermelde situatie blijkt deels betrekking te hebben op de situatie na de grote aanpassingen op de Oude Lijn zodra de HSL volledig in dienst is. Situatie wordt dan:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2010

Bericht door Suus »

Gaan de s4300 en s4600 eigenlijk op elkaar keren in Almo?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Dienstregeling 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Reiziger Ddrs schreef:Ehm, lees voortaan het volledige bericht voor je reageert. Boven de opsomming staat:
De nu vermelde situatie blijkt deels betrekking te hebben op de situatie na de grote aanpassingen op de Oude Lijn zodra de HSL volledig in dienst is. Situatie wordt dan:
In de wiki staat wat anders :idea:
Oud forumgebruiker

Re: Dienstregeling 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Gaan de s4300 en s4600 eigenlijk op elkaar keren in Almo?
Ja. En de s4300 op de s3300 te Hfdo.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2010

Bericht door Suus »

Uit de "nieuwe" 4600 verdwijnt dus het SGM-materieel?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2010

Bericht door Geert »

ziggy schreef:
Reiziger Ddrs schreef:Ehm, lees voortaan het volledige bericht voor je reageert. Boven de opsomming staat:
De nu vermelde situatie blijkt deels betrekking te hebben op de situatie na de grote aanpassingen op de Oude Lijn zodra de HSL volledig in dienst is. Situatie wordt dan:
In de wiki staat wat anders :idea:
Waar dan? Ik vind op de pagina Dienstregeling 2010 überhaupt niets over de plannen voor na de indienststelling van de HSL?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2010

Bericht door JWM »

Wiki schreef:De doortrek van de Sprinter (serie 5800) uit Amersfoort naar Uitgeest komt te vervallen. De Sprinter uit Almere Oostvaarders gaat door naar Schiphol, en gaat stoppen te Amsterdam Science Park.


Dus er komen 2 extra sprinters bij op de Westtak vanaf december? En al die stations in dat lijstje gaan ook daadwerkelijk open per december? Zijn ze uberhaupt al begonnen bij Sassenheim?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2010

Bericht door Wubbo »

s4600 gaat tot Amsterdam C, had ik al ergens op de pagina aangepast maar stond er kennelijk nog een keer. Assp gaat open per dienstregeling 2010, Maarheeze in de loop van 2010 volgens mij, en over Sassenheim heb ik nergens meer wat gelezen/gehoord dus die moet ik nog eens nakijken.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2010

Bericht door Wubbo »

Vinny schreef:De Thalys gaat in een ander patroon rijden, is dat al genoemd? (v. xx.16 op Amsterdam Centraal). Dit lijk me nog wel wat consequenties te hebben voor de westtak en Schiphol..., iemand?
Valt mee. Thalys rijdt in het huidige Fyra-pad (met +30), en Fyra krijgt een nieuw pad, uit mijn hoofd met vertrek om .26; dus ongeveer het huidige Thalys-pad.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2010

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Gaan de s4300 en s4600 eigenlijk op elkaar keren in Almo?
Maar rijdt de s4300 dan 's avonds en op zondag wel door naar Lelystad?
Op die tijden rijdt de s3700 immers niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2010

Bericht door Ruben »

Precies. Net als de s3900 en s4600.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten