Dienstregeling 2010

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Reiziger Delft
Berichten: 1012
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:36

Re: Dienstregeling 2010

Berichtdoor Reiziger Delft » Do 15 Okt 2009, 22:45

De overstap op Rotterdam Centraal vanuit de s1900 uit Delft op de s2800 richting Utrecht is ook hersteld, evenals de overstap op Den Haag Centraal van de s5100 uit Delft/Rijswijk op de s500/s1700 richting Amersfoort en verder. :D

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25069
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Dienstregeling 2010

Berichtdoor Daniel » Do 15 Okt 2009, 22:51

@MdJ: Tja, als het eenmaal zover is zal er nog wel verder met series geschoven worden he. De s1000 maakt in ieder geval spoor 3 vrij waarmee je dus al ruimte hebt voor het eerste stuk van de bouw. Al is het dan de vraag waar je de Hoekse Lijn laat, dat zou 1a als kopspoor kunnen worden. Je kunt immers alleen vanaf de sporen 1-3 op een fatsoenlijke manier hoogfrequent ri. Vlaardingen en verder.

@Reiziger Delft: andersom (s2800 uit Utrecht op s1900 naar Delft) natuurlijk ook nog. Die gaat van 3 naar 6 minuten :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9512
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Dienstregeling 2010

Berichtdoor Wubbo » Do 15 Okt 2009, 22:56

NoordOost en s2800 gaan inderdaad kort keren. Als ik me niet vergis gaan de s9800 en s19800 te Den Haag Centraal dat ook doen. De afhandelingsafspraken wat betreft een te late s2800 ken ik niet, maar wellicht is keren op 3 te Apeldoorn en de s17800 bezet binnennemen een optie? Ik gok maar wat hoor.
Wat betreft de ombouw Rotterdam weet ik niet wanneer dat gaat beginnen en waar men gaat beginnen, maar ik kan me voorstellen dat de Hoekse sporen niet als eerste aan de beurt zijn.

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: Dienstregeling 2010

Berichtdoor playertwo » Vr 16 Okt 2009, 00:19

MdJ schreef:Alleen heeft de 2800 wel een vrij korte kering; 7 minuten. Wat nu als de 2800 richting Dv +10 heeft? Opheffen op Apd, maar waar moet je heen? Afrangeren naar spoor BB (middenspoor, 140/240/1700 via BC) of even wachten totdat de 140/240/1600/1700 eruit is en keren op spoor 1? Of je moet doorrijden naar Dv, heel erg snel keren en hopen dat je met +5 vertrekt?
Rangeren naar en keren op de vrije baan (spoor BB), zal sowieso niet gebeuren. Daar kan je immers niet zomaar keren.

Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: Za 15 Mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Dienstregeling 2010

Berichtdoor Thijs » Vr 16 Okt 2009, 00:26

Wubbo schreef:NoordOost en s2800 gaan inderdaad kort keren.
Is dit niet vragen om grote problemen? Kort keren van een serie als de NoordOost lijkt me niet gewenst en goed voor de robuustheid. Het lijkt er sterk op dat NS reistijdversnellingen doorvoert om bezuinigingen in de vorm van korte keringen te kunnen realiseren. Ik ben benieuwd wat voor gevolgen dit gaat hebben.

Wubbo schreef:De afhandelingsafspraken wat betreft een te late s2800 ken ik niet, maar wellicht is keren op 3 te Apeldoorn en de s17800 bezet binnennemen een optie?
Ik heb mij laten vertellen dat er inderdaad een afhandelingsscenario is waarbij de s2800 richting Deventer bij vertraging in Apeldoorn gaat keren, in plaats van Deventer. Er is dus wel degelijk over nagedacht. Hoe de uitvoering precies is, weet ik ook niet.

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: Dienstregeling 2010

Berichtdoor playertwo » Vr 16 Okt 2009, 00:32

Je zit met te weinig perrons in Rotterdam (verbouwing) en op termijn ook in Den Haag (extra treinen, en perrons van de Randstadrail die nog niet vrij zijn). Daarmee ben je dus gebonden aan een kortere kering. In Den Haag heb je dan gelukkig nog wat meer marge om materieel voor te rijden bij vertraging en af te rangeren op Binckhorst dan in Rotterdam.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9512
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Dienstregeling 2010

Berichtdoor Wubbo » Vr 16 Okt 2009, 06:51

Thijs schreef:
Wubbo schreef:NoordOost en s2800 gaan inderdaad kort keren.
Is dit niet vragen om grote problemen? Kort keren van een serie als de NoordOost lijkt me niet gewenst en goed voor de robuustheid. Het lijkt er sterk op dat NS reistijdversnellingen doorvoert om bezuinigingen in de vorm van korte keringen te kunnen realiseren. Ik ben benieuwd wat voor gevolgen dit gaat hebben.
Mwoah, de NoordOost gaat in 2010 in Rotterdam ongeveer net zo lang keren als ie nu in Den Haag doet. Volgens mij zorgt dat niet voor (grote) problemen.

MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Dienstregeling 2010

Berichtdoor MdJ » Vr 16 Okt 2009, 08:21

playertwo schreef:
MdJ schreef:Alleen heeft de 2800 wel een vrij korte kering; 7 minuten. Wat nu als de 2800 richting Dv +10 heeft? Opheffen op Apd, maar waar moet je heen? Afrangeren naar spoor BB (middenspoor, 140/240/1700 via BC) of even wachten totdat de s140/s240/s1600/s1700 eruit is en keren op spoor 1? Of je moet doorrijden naar Dv, heel erg snel keren en hopen dat je met +5 vertrekt?
Rangeren naar en keren op de vrije baan (spoor BB), zal sowieso niet gebeuren. Daar kan je immers niet zomaar keren.

Spoor BA/BB/BC is geen vrije baan, op spoor BC keert met al een vrij lange tijd; eerst met de s7000 en daarvoor met de s17800.

'Na even op sporenplan gekeken te hebben; de 7000 zal kaan keren op spoor 112 ipv BC, de 140-240-1600/1700 gaat over BC, BB en BA zijn dan voor de treinen uit Amf. Aankomen op bezet spoor 3 met de s17800 lijkt me dan voor het meest hand liggend.
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Re: Dienstregeling 2010

Berichtdoor JeePee » Vr 16 Okt 2009, 11:24

Wubbo schreef:Mwoah, de NoordOost gaat in 2010 in Rotterdam ongeveer net zo lang keren als ie nu in Den Haag doet. Volgens mij zorgt dat niet voor (grote) problemen.

En vroeger (als in voor 2007) werd er in Rotterdam ook al kort gekeerd. Dus dat zal inderdaad wel loslopen.

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: Dienstregeling 2010

Berichtdoor Justin » Za 17 Okt 2009, 00:12

Ha, wel fijn, die veranderende aansluitingen, door de NO en s2800 3 minuten later te laten vertrekken op Rtd. Zeker de s2800 rijdt wel ruim :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3990
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2010

Berichtdoor reisthijs » Za 24 Okt 2009, 11:53

Voor de liefhebbers, dienstregeling 2010 brengt een hele nieuwe treinserienummering voor Arriva in het Noorden:
37000 = Leeuwarden-Sneek (was 30000)
37100 = Leeuwarden-Stavoren (was 30000)
37200 = Leeuwarden-Harlingen (was 31000)
37300 = stoptrein Leeuwarden-Groningen (was 30200)
37400 = sneltrein Leeuwarden-Groningen (was 30300)
37500 = Groningen-Winschoten/Nieuweschans (was 30400)
37600 = Groningen-Roodeschool (was 30500)
37700 = Groningen-Delfzijl (was 30600)
37800 = Groningen-Zuidbroek (was 30400)
Niet dat alle Arriva-treinen nu met 37 gaan beginnen: Dordrecht-Geldermalsen blijftwordt 36700.
Laatst gewijzigd door reisthijs op Zo 25 Okt 2009, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25069
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Dienstregeling 2010

Berichtdoor Daniel » Za 24 Okt 2009, 17:25

Nee, dat wordt juist het nieuwe serienummer... 'tis nu de s32500 :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4422
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Dienstregeling 2010

Berichtdoor JWM » Zo 25 Okt 2009, 00:26

En wat is het nut daarvan om die nummertjes aan te passen :?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25069
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Dienstregeling 2010

Berichtdoor Daniel » Zo 25 Okt 2009, 08:17

Da's vast een project om de werkloosheid te verminderen :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Dienstregeling 2010

Berichtdoor Marc » Zo 25 Okt 2009, 10:58

Vanaf december blijven er zes diensten over voor Plan T. Omdat het onderhoud van de T'tjes wordt verplaatst naar Maastricht worden deze alleen nog ingezet in de series s6400, s5200, s6800 en s6900. Ze mogen hun laatste dagen doorbrengen in het zuiden van het land.

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: Dienstregeling 2010

Berichtdoor Justin » Zo 25 Okt 2009, 11:24

Ach ik zal ze niet missen. Alleen de m529 mis ik, maar die stond al enige tijd op Wt...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Dienstregeling 2010

Berichtdoor Caspar » Zo 25 Okt 2009, 11:40

In hoeverre is het zeker dat Thalys over de HSL gaat rijden vanaf december? Volgens mij zijn de testritten nog steeds uitgesteld. Iemand die er meer van af weet?

M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:25

Re: Dienstregeling 2010

Berichtdoor M57 » Zo 25 Okt 2009, 11:59

In zoverre dat er in de nieuwe dienstregelingpaden wel rekening mee is gehouden dat de trein over de HSL rijdt. Misschien zit Thalys over de HSL wel snor, maar test men andere dingen?

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Dienstregeling 2010

Berichtdoor Caspar » Zo 25 Okt 2009, 12:15

Wat ik hoorde is dat het zo zeker nog niet is, omdat de niewere Thalys stellen, PBKA geloof ik, niet toegelaten zijn, en de testritten al weken zijn uitgesteld.

Wout87
Berichten: 162
Lid geworden op: Za 03 Jan 2009, 14:00

Re: Dienstregeling 2010

Berichtdoor Wout87 » Wo 28 Okt 2009, 01:39

Nog meer opvallend nieuws. Volgens de Duitse DB gaat de 2800 tussen Deventer en Amersfoort niet meer rijden
tijdens vakantieperiodes en niet meer op zondag. Weet iemand hier meer van? :shock:

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9512
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Dienstregeling 2010

Berichtdoor Wubbo » Wo 28 Okt 2009, 08:26

Op zondag geloof ik gelijk. De vakantieperiodes weet ik eerlijk gezegd niks van.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3990
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2010

Berichtdoor reisthijs » Wo 28 Okt 2009, 11:03

Wout87 schreef:Volgens de Duitse DB gaat de 2800 tussen Deventer en Amersfoort niet meer rijden
tijdens vakantieperiodes en niet meer op zondag. Weet iemand hier meer van? :shock:
Volgens de Nederlandse NS ook: geen 2800 Deventer-Amersfoort in de kerstvakantie. Hoezo vind je dat vreemd? Het is toch niet ongebruikelijk dat een spitstrein niet rijdt tijdens de vakanties.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2010

Berichtdoor Ruben » Wo 28 Okt 2009, 12:31

Zie ook in de planner dat de s7000 in 2010 officieel sprinter heet. Alsof ze het nu al kunnen volhouden het serietje met SGM te rijden :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 677
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Dienstregeling 2010

Berichtdoor Mikos » Wo 28 Okt 2009, 12:35

Vanaf december staat de 7000, net als de 7500 en de 7600, volledig gepland met SGMm, dus in principe.... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2010

Berichtdoor Ruben » Wo 28 Okt 2009, 12:49

Dat stond ie na wijzigingsblad juni ook al. Vervolgens komt er maandag bijv. zowat enkel ICM langs :D
Hoe gaat het zich dan vermoedelijk ontwikkelen rondom SLT / Mat '64. Lijkt me dat enkel die ervoor kan zorgen dat SGM nergens anders nodig is.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 1 gast