Werkzaamheden rariteiten

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Werkzaamheden rariteiten

Bericht door Suus »

Er was volgens mij een topic voor, maar ik kan het niet meer vinden?

In ieder geval: Dit weekend 17/18 oktober geen treinen tussen Amsterdam Centraal en Utrecht Centraal. Nu kan je tussen Amsterdam Centraal en Amsterdam Holendrecht met je treinkaartje met de metro, vanaf daar rijdt een stopbus naar Utrecht Centraal. Reizigers tussen Breukelen en Woerden moeten ook naar Utrecht. Twee keer per uur rijdt er een intercity om via Hilversum. Nu vraag ik mij twee dingen af:
- Hoe gaan ze dit doen met de OV-chipkaart in de metro?
- De folders beweren dat er metro's stoppen op Muiderpoort. Dit is niet het geval. Wordt de route Amstel - Muiderpoort nu de metro naar CS en dan met de sprinter richting Weesp? In ieder geval is het in de folder niet duidelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Werkzaamheden rariteiten

Bericht door JWM »

Lekkere timing weer omdat te doen in een weekend dat Ajax thuis speelt. :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Werkzaamheden rariteiten

Bericht door Suus »

Wat dacht je van de Amsterdam Marathon :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Werkzaamheden rariteiten

Bericht door JWM »

Owja die hebben we natuurlijk ook nog :lol: Inderdaad een beroerde planning :neg:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Werkzaamheden rariteiten

Bericht door Caspar »

JWM schreef:Lekkere timing weer omdat te doen in een weekend dat Ajax thuis speelt. :roll:
Ach als de GVB eens normale frequenties erop na houdt in het weekend is er niets aan de hand. Met normaal bedoel ik eens per 5 minuten een metro (voor een stad als Amsterdam).
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Werkzaamheden rariteiten

Bericht door JWM »

Die 5-minuten frequentie is er door de 54 en de 50 gewoon 8-)
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Werkzaamheden rariteiten

Bericht door M57 »

Caspar schreef:Ach als de GVB eens normale frequenties erop na houdt in het weekend is er niets aan de hand. Met normaal bedoel ik eens per 5 minuten een metro (voor een stad als Amsterdam).
Ja, het is natuurlijk vooral de schuld van een andere partij.

Ook in de informatie in de railpocket wordt voor "Asdm t/m Ashd" de metro aangegeven. Voorheen waren voor Asdm lijn 15 en 37 opengesteld voor treinkaartjes, kan dat nu nergens vinden. Erg vreemd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Werkzaamheden rariteiten

Bericht door Suus »

Zondag rijdt lijn 37 een groot deel van de dag niet naar Muiderpoort, maar vanaf Noord naar Diemen Sniep, vervolgens de route van lijn 9 tot de A10, stukje A10 en dan via de Gooiseweg naar Amstel. Een omleiding van mwa, 10 kilometer ofzo, omdat lijn 9 die dag niet rijdt. Lijn 15 zou wel kunnen, al heeft ook die lijn een alternatieve route.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Werkzaamheden rariteiten

Bericht door Suus »

Ik vraag mij eigenlijk af of de s4000 nonstop rijdt tussen Woerden en Utrecht en Woerden en Breukelen aankomende week, lijkt mij wel toch?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Werkzaamheden rariteiten

Bericht door mb90 »

Ja, de 4000 rijdt daar non-stop. De reizigers op die routes hebben er dus tijdelijk een extra snelle verbinding bij.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Werkzaamheden rariteiten

Bericht door JWM »

Maar de reiziger Schollevaar-Abcoude is nu wel exact een half uur langer onderweg ofzo?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Werkzaamheden rariteiten

Bericht door Wubbo »

Jep.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Werkzaamheden rariteiten

Bericht door Meltrain »

Bij de werkzaamheden rond Deventer vertoont de NS-site ook wat probleempjes. :?
Bij 'stations' is wel het overstappunt Deventer De Scheg ingevoerd, maar NS vergeet bij reisadviezen wel dat reizigers tussen Deventer Hbf en Zutphen altijd via De Scheg moeten reizen. De reisplanner geeft namelijk een rechtstreekse bus aan. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Werkzaamheden rariteiten

Bericht door M57 »

M57 schreef:Ook in de informatie in de railpocket wordt voor "Asdm t/m Ashd" de metro aangegeven. Voorheen waren voor Asdm lijn 15 en 37 opengesteld voor treinkaartjes, kan dat nu nergens vinden. Erg vreemd.
Stationsomroep en -posters geven vandaag dan toch de stadsbussen van het GVB aan :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Werkzaamheden rariteiten

Bericht door Daniel »

De omroep over deze werkzaamheden op Rotterdam Centraal gaf gewoon de metro aan vanaf Ashd.

Overigens nog wat opvallends rond werkzaamheden, al is het ook weer niet echt een rariteit eigenlijk: vanwege de werkzaamheden tussen Sdm en Hlds pendelde de s4100 tussen Rtd en Sdm. Geen idee wat daar de toegevoegde waarde van had moeten zijn aangezien de s2200 op nagenoeg exact hetzelfde tijdstip tussen die twee stations rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Werkzaamheden rariteiten

Bericht door mb90 »

Richting Schiedam rijdt de pendeltrein in ieder geval niet gelijk met de 2200. De pendeltrein rijdt namelijk op andere tijden dan de gebruikelijke s4100. :wink: De pendeltreinen vertrekken om .03/.18/.33/.48 vanaf Rotterdam Centraal en de s2200 om .11/.41
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Werkzaamheden rariteiten

Bericht door Daniel »

Nouja, dan niet gelijk met de s2200 maar tegelijk met de s5100... effect blijft hetzelfde :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Werkzaamheden rariteiten

Bericht door Geert »

Wellicht sloot de pendeltrein beter aan op de stop- en snelbussen. Gisteravond laat (rond 23.30 uur) reden er ook pendeltreinen (overigens niet in het pad van de Hoekse Lijn), wellicht was het op dat tijdstip om wat extra alternatieven te bieden (geen s5000 tenslotte).
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Werkzaamheden rariteiten

Bericht door Reiziger Delft »

Voor komend weekend staat dit op de NS site:
Woerden-Gouda
zaterdag 28 en zondag 29 november

Oorzaak:
•diverse werkzaamheden aan het spoor
Reisadvies:
Maak gebruik van de omreisroute of de bussen

omreisadvies:

•reis tussen Amersfoort en Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal via Schiphol
•reis tussen Utrecht Centraal en Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal via Leiden Centraal. De Intercity naar Leiden Centraal rijdt door naar Den Haag Centraal, vanaf Den Haag Centraal rijdt deze Intercity via Leiden Centraal naar Utrecht Centraal.
•reis tussen Utrecht Centraal en Dordrecht via Geldermalsen
•reis tussen Utrecht Centraal en Roosendaal via 's-Hertogenbosch
•reis, van zaterdagavond 20.30 uur tot zondagmiddag 15.00 uur, tussen Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal en Arnhem/Nijmegen via Breda
NS-bussen

•reis tussen Woerden-Gouda met de NS-Snelbus
•stap voor Gouda Goverwelle in Gouda over op de trein
Extra reistijd
•een kwartier tot een uur
Nergens een overzicht wat er nu precies aan de hand is; welke treinen rijden er nu wel en niet? De titel zou doen vermoeden dat er tussen Gouda en Woerden geen treinen rijden. Maar onderin staat dat er naar Gouda Goverwelle blijkbaar wel weer treinen vanuit Gouda rijden.

Tussen Rotterdam Centraal/Den Haag en Gouda is de dienstregeling ook aangepast; er rijden geen Intercity's maar wel 4 stoptreinen per uur. Dat is echter nergens terug te vinden op de website.

Waarom moet dit nu zo onduidelijk zijn. :x Is het nu zo moeilijk om even een overzichtje te maken welke treinen niet rijden. :(
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Werkzaamheden rariteiten

Bericht door Geert »

Het zou in zulke situaties veel handiger als NS gewoon treinseries zou communiceren, net zoals busvervoerders ook met lijnnummers werken. Dan kun je gewoon dingen zeggen als "Lijn s8800 rijdt zaterdag en zondag extra door van/naar Den Haag Centraal, lijnen s500, s1700 zijn opgeheven tussen Den Haag en Utrecht. Lijn s9800 rijdt niet tussen Woerden en Gouda."

Dat zou het in ieder geval een stuk gemakkelijker maken dan de methode waarop nu wordt gewerkt, vind ik...
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Werkzaamheden rariteiten

Bericht door Reiziger Delft »

Ben ik inderdaad met je eens. Sowieso vindt ik dat men gewoon duidelijk moet opschrijven:

-Intercity's rijden niet tussen Den Haag Centraal en Utrecht Centraal
-Intercity's rijden niet tussen Rotterdam Centraal en Utrecht Centraal
-Stoptreinen Den Haag Centraal - Utrecht Centraal rijden niet tussen Gouda Goverwelle en Woerden
-Stoptreinen Rotterdam Centraal - Amsterdam Centraal rijden niet tussen Gouda Goverwelle en Woerden

-Tussen Den Haag Centraal en Gouda Goverwelle rijden 4x per uur stoptreinen.
-Tussen Rotterdam Centraal en Gouda Goverwelle rijden 4x per uur stoptreinen.
-Tussen Gouda en Woerden rijden NS bussen.

Daarbij dan nog de omreis adviesen die wel netjes worden opgesomd.

Dat is al een stuk duidelijker. Maar NS wil om 1 of andere reden niet zeggen dat treinen niet rijden; misschien omdat dat te negatief is? Ik zelf vind het nogal een irritante manier van communiceren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Werkzaamheden rariteiten

Bericht door Daniel »

Zeer irritant ja, da's net zoiets als "minder treinen" bij een ongeplande verstoring. Dan mag je vervolgens op de actuele vertrektijden (als die het al doen, bij 'n beetje verstoring zijn ze gelijk niet meer beschikbaar) verder gaan zoeken of je trein nu wel of niet rijdt: als je wilt dat reizigers hun reis voorbereiden dan moet je het natuurlijk wel mogelijk maken.

Maar terugkomend op deze werkzaamheden: in Rotterdam vondt men het kennelijk ook onduidelijk want op Rotterdam Centraal was bij de toegangen naar perron 13/14 een geimproviseerd papiertje opgehangen met de tekst dat er zaterdag en zondag geen intercity's rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten