Mooiste kleurstelling en interieur?

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Mooiste kleurstelling en interieur?

Bericht door --Stefan-- »

Wat vinden jullie een mooie kleurstelling van een bepaalde vervoerder?
Het Connexxion groen of juist GVB?

Ik zag nergens een topic over een bepaalde stijl van een vervoerder, dus vandaar ;)


Ik vind zelf de nieuwe stijl van Hermes in het SRE gebied wel mooi:
Afbeelding

Afbeelding

Dus laat een berichtje achter met jouw mening :)
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mooiste kleurstelling en interieur?

Bericht door Geert »

Het knalgele van de BRU-bussen kan ik wel waarderen (maar geel is dan ook een van mijn lievelingskleuren) :)
Afbeelding

De Qbuzzen in Friesland zijn ook wel leuk om te zien:
Afbeelding

De Rotterdamse variant (met vooral veel zilvergrijs) vind ik een stuk saaier. En jeetje, er zijn zoveel verschillende huisstijlen dat het lastig kiezen is :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mooiste kleurstelling en interieur?

Bericht door Suus »

Ik kan de wittige kleurstelling van de Connexxion Lion's City CNG uit Zeeland ook wel waarderen.
De kleuren van de Valleilijn bussen, lichtblauw van buiten en geel-bruine stoelbekleding van binnen ook wel waarderen :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mooiste kleurstelling en interieur?

Bericht door --Stefan-- »

Die van BRU vind ik inderdaad ook wel mooi :)
Vind alleen wel een beetej jammer dat de binnenkant toch vrij grauw is. Komt door de grijze vloer en dan ook nog die grijze stoelen...
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mooiste kleurstelling en interieur?

Bericht door Geert »

Ja, dat is wel waar inderdaad. Aan de andere kant oogt het wel lekker rustig. En dat Connexxion-groen gaat ook vervelen he :P
De bussen van GVU zien er trouwens ook wel aardig uit vind ik (de nieuwe van Hools dan). De bussen van HTM vind ik juist weer lelijk met dat wit en rood.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mooiste kleurstelling en interieur?

Bericht door --Stefan-- »

Het is dan weer net wat TE rustig als je het mij vraagt xD

En het Connexxion groen vind ik echt LELIJK. Als je inde bus zit is ook alles donkergroen en ook nog ens geblindeerde ramen, wordt er bijna treurig van als ik erin zit :P

Maar rood met wit kom je veel te vaak tegen. In Noord Brabant zijn alle bussen rood met wit, HTM heeft rood met wit, Veolia ook en Novio ook.
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mooiste kleurstelling en interieur?

Bericht door Suus »

Mja, aan de binnenkant van de BRU-bussen zijn natuurlijk geen permanente logo's van Connexxion aanwezig omdat ze over iets meer dan twee jaar mogelijk bij een ander bedrijf komen te rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mooiste kleurstelling en interieur?

Bericht door --Stefan-- »

Geert schreef:Ja, dat is wel waar inderdaad. Aan de andere kant oogt het wel lekker rustig. En dat Connexxion-groen gaat ook vervelen he :P
De bussen van GVU zien er trouwens ook wel aardig uit vind ik (de nieuwe van Hools dan). De bussen van HTM vind ik juist weer lelijk met dat wit en rood.
Die van Hools in Utrecht hebben tenminste goede stoelen :P
Destijds zijn er van Hools van GVU doorgeschoven naar Novio. Maar de bekleding van die stoelen is van een super gladde stof, dus als de bus remt dan glij je gewoon van je stoel af :S
3 0 7 9
Oud forumgebruiker

Re: Mooiste kleurstelling en interieur?

Bericht door Oud forumgebruiker »

Afbeelding
© Wikipedia

Afbeelding
© Busfoto.nl

Ik geef het toe, hij is voorspelbaar :P


Kleine aanvulling: ik heb nu wel een Citaro opgenomen, vanwege de kleurstelling en de uitstraling van het interieur. Afgezien daarvan vind ik het geen praktische bussen, met name de stoel-indeling achterin de bus is erg hinderlijk.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mooiste kleurstelling en interieur?

Bericht door --Stefan-- »

Hmmm, had ik niet verwacht van een Amsterdammer :P

Maar met de Citaro vind ik de kleurstelling wel mooier als op bijvoorbeeld de Jonckheer ;)

En wat vind je dan niet praktisch aan de achterkant? Dat die stoelen een kwartslag gedraaid zijn?
3 0 7 9
Oud forumgebruiker

Re: Mooiste kleurstelling en interieur?

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ja, er zit één of ander knusse theekransjeshoek achterin. Ik zit er niet op te wachten om een theekransje te hebben, al struikelend over andermans voeten, met mensen die ik niet ken. En met name in een bus vind ik het niet prettig om zijwaarts te rijden, liever vooruit of achteruit.

Nee, doe mij de Jonckheren maar. Prima comfort met leren stoelen en achterin kan je ook nog boven de motor gaan zitten, als je wil :pos:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mooiste kleurstelling en interieur?

Bericht door Geert »

Dat laatste kan in een Citaro ook he ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mooiste kleurstelling en interieur?

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Dat laatste kan in een Citaro ook he ;)
Nouja, dat ligt aan de uitvoering... als je er eentje met staande motor hebt gaat dat niet lukken, dan kan je er hooguit net voor gaan zitten (of ernaast) :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mooiste kleurstelling en interieur?

Bericht door --Stefan-- »

Maar er zat een bepaalde logica achter dat ze de stoelen zo hadden neergezet.
Bij de Zuidtangent hebben ze de stoelen ook in de 'theekansje' opstelling staan. Daar zeiden ze in het promotiefilmpje dat het tegen het vandalisme is (als ik de woordvoerder van Connexxion mag geloven). Omdat de passagiers mekaar aan kunnen kijken en omdat 'vandalen' zich niet achter de stoelen kunnen verschuilen die voor de achterbank staan komt er onder andere geen graffiti en dergelijke op de stoelen, ook omdat de camera het nu beter kan filmen ;)
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mooiste kleurstelling en interieur?

Bericht door Daniel »

Mja en dat werkt echt... zat een tijdje geleden in het "theekransje" in 'n BRU Citaro G en juist daar ontbraken de stoelzittingen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mooiste kleurstelling en interieur?

Bericht door --Stefan-- »

Of het echt werkt is wat anders ja :P
Maar wist ook niet of ik die vrouw die het bericht las serieus moest nemen... ze lieten de oude Zuidtangent zien (van Hool) en daarnaast stond de nieuwe (Mercedes) en die vrouw zei: ''op het oog is er natuurlijk geen verschil''. Zelfs mijn neefje van 3 zou het verschil nog zien.

http://www.youtube.com/watch?v=3yWiS7CARjs
3 0 7 9
les7
Berichten: 207
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Mooiste kleurstelling en interieur?

Bericht door les7 »

Nou ik vind de nieuwe kleurinstelling van de RET echt heel mooi. Als het zonnetje er mooi op staat is dat grijs echt heel mooi.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mooiste kleurstelling en interieur?

Bericht door Meltrain »

Geert schreef:De Rotterdamse variant (met vooral veel zilvergrijs) vind ik een stuk saaier.
Sinds die strepen aan de achterkant zijn aangebracht, is dat een stuk minder en ogen ze gelijk veel beter.
Maar ik geef toe dat de kleuren van Qbuzz in Fryslân wel mooier zijn.
Verder vind ik inderdaad de nieuwe kleuren van Hermes erg mooi en het toekomstige rood van Qbuzz in het GD-gebied.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mooiste kleurstelling en interieur?

Bericht door Daan »

meltrain schreef:toekomstige rood van Qbuzz in het GD-gebied.
Gaan ze nog roder worden dan? :shock: :lol:
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mooiste kleurstelling en interieur?

Bericht door --Stefan-- »

De nieuwe Breng bussen vind ik eigenlijk ook wel wat hebben :P

Afbeelding

Vind dat roze met de uhm.... blauw/wittige? wel leuk staan eigenlijk. Is een keer wat anders dan rood of geel ;)
Maar de Arnhemse versie met Blauw vind ik ook wel aardig om te zien.

Afbeelding
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mooiste kleurstelling en interieur?

Bericht door Geert »

--Stefan-- schreef:De nieuwe Breng bussen vind ik eigenlijk ook wel wat hebben :P

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GLX8DWDW.jpg

Vind dat roze met de uhm.... blauw/wittige? wel leuk staan eigenlijk. Is een keer wat anders dan rood of geel ;)
Maar de Arnhemse versie met Blauw vind ik ook wel aardig om te zien.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BXO7RCCU.jpg
Toevallig was ik gisteravond in Arnhem en zag ik een paar Breng-bussen voorbij rijden. Zag er wel leuk uit, alleen een beetje maf dat binnenin nog gewoon groene Connexxionkleuren te zien waren... Niet erg mooi. :?
Wat ik niet helemaal begrijp is dat de bussen in Arnhem anders gekleurd zijn dan de Nijmegense. Dat is toch niet handig als je een bus uit wilt wisselen? Maak het dak dan overal blauw of roze :P
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mooiste kleurstelling en interieur?

Bericht door Daantje »

les7 schreef:Nou ik vind de nieuwe kleurinstelling van de RET echt heel mooi. Als het zonnetje er mooi op staat is dat grijs echt heel mooi.
Ik vind het mooi, maar eigenlijk alleen bij een schone bus. Als een bus vies is ziet het er gelijk een heel stuk minder uit terwijl dat bij het groen van Connexxion een stuk minder opvalt vind ik.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mooiste kleurstelling en interieur?

Bericht door --Stefan-- »

Geert schreef:
--Stefan-- schreef:De nieuwe Breng bussen vind ik eigenlijk ook wel wat hebben :P

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GLX8DWDW.jpg

Vind dat roze met de uhm.... blauw/wittige? wel leuk staan eigenlijk. Is een keer wat anders dan rood of geel ;)
Maar de Arnhemse versie met Blauw vind ik ook wel aardig om te zien.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BXO7RCCU.jpg
Toevallig was ik gisteravond in Arnhem en zag ik een paar Breng-bussen voorbij rijden. Zag er wel leuk uit, alleen een beetje maf dat binnenin nog gewoon groene Connexxionkleuren te zien waren... Niet erg mooi. :?
Wat ik niet helemaal begrijp is dat de bussen in Arnhem anders gekleurd zijn dan de Nijmegense. Dat is toch niet handig als je een bus uit wilt wisselen? Maak het dak dan overal blauw of roze :P
Waar zou je de bus dan aan uitwisselen? :P

En in december komen de nieuwe Nijmeegse Citaro's en die hebben als het goed is ook een Breng interieur. :)
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mooiste kleurstelling en interieur?

Bericht door Daniel »

Nouja, 'tis wel handig als ze in Arnhem materieeltekort hebben door defecten dat ze dan even 'n bus uit Nijmegen kunnen lenen. Maar die heeft nu dus een ander kleurtje.
Al wordt het toch wel een bont geheel, of gaan de lijnen die van Arnhem naar Nijmegen rijden halverwege de rit van kleur verschieten? :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mooiste kleurstelling en interieur?

Bericht door --Stefan-- »

Uhuh :D

Als ze in Bemmel komen dan klapt t dak binnenste buiten :lol:


Maar mocht er een bus kapot zijn dat moeten ze het maar even met een roze doen, is in ieder geval wat afwisseling :P
3 0 7 9
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten