Spoedig afscheid DDM-1

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Spoedig afscheid DDM-1

Berichtdoor Geert » Do 19 Nov 2009, 01:17

Een loc met gasmasker? Wat moet ik me daarbij voorstellen? :lol:

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7692
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Spoedig afscheid DDM-1

Berichtdoor webguy » Do 19 Nov 2009, 14:08

In geval van brand kan het zo zijn dat de mcn de loc moet verlaten door een rook wolk, of dat er buiten gevaarlijke stoffen in de lucht hangen, en dat wil je toch zsm weg komen.
Reisinformatie/nerd

playertwo
Berichten: 979
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 20:01

Re: Spoedig afscheid DDM-1

Berichtdoor playertwo » Do 19 Nov 2009, 19:04

meltrain schreef:
playertwo schreef:En het is maar goed dat er toch 50 motorwagens zijn geleverd. Anders hadden de 1100, 1200 en 1300 nu pas aan de kant gezet kunnen worden.

Zou juist tof geweestzijn als de 1100, 1200 en 1300 nu nog reden. 8-)
Gelukkig is er nog altijd één 1200 actief bij ACTS. 8-)
1200 en 1300 zouden op zich wel hebben gekunnen, maar zijn beiden relatief kleine series met 25 en 16 locs, en dan nog zou je er te weinig hebben. De serie 1100 is wel groot genoeg, maar was niet stabiel genoeg om naar de huidige inzichten met 130 km/h toegelaten worden na een revisie. Bijkomend nadeel is dat het vermogen van een 1100 slechts de helft is van de huidige 1600/1800 en 1700, en de aanzetkracht ook structureel lager is. Maar met nieuwe motoren en met een nieuw draaistel had het op zich wel mogelijk geweest om de locs 1100 een revisie te geven, en daarmee de aankoop van motorwagens af te blazen.

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: Spoedig afscheid DDM-1

Berichtdoor Dexter » Do 19 Nov 2009, 21:33

NS-Reiziger schreef::lol: heb 0 verstand van goederenzut. Vind het reizigerstrein-pestende objecten. :mrgreen:

Daar ben ik het helemaal mee eens! :lol:
Locs 1700 kunnen zowel met reizigers- en goederentreinen overweg. In de machinekamer hebben ze er een speciale P/G-kraan voor. Verder zijn wat kleine aanpassingen voldoende, zoals bv dat gasmasker wat al genoemd was.
Vallend blad maakt rails glad.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten