Revisie DDAR

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Revisie DDAR

Bericht door Ruben »

webguy schreef:Die blauwe baan op de mDDM ziet er zo echt niet uit.... Voorkant heeft wel wat, maar de baan met de mDDM gecombineerd is niet bepaald mooi ofzo...
Gevalletje *oeps* lijkt me, wat een gedrocht. Dan had men nog beter de baan kunnen onderbreken na 2 bakken; dus van de bovenverdieping, via de deurramen naar de benedenverdieping. En op diezelfde bak van de bovenverdieping, via de deurramen naar de benedenverdieping van de volgende bak.

Ik zei nog zo, kies deze, is uniek en ziet er vet uit:
Afbeelding
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Revisie DDAR

Bericht door hauptbahnhof »

Ik vind het ook geen pann. Sowieso dat die baan benedenlangs loopt vind ik een gemiste kans.

Maar jah, misschien is het interieur wel GE-WEL-DIG. Dus nu maar kijken of ik de DDZ toch hipper ga vinden dan de SLT (nu bij mij op nummer 1) en VIRM (op nummer 2).
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Revisie DDAR

Bericht door VIRM »

webguy schreef:Die blauwe baan op de mDDM ziet er zo echt niet uit.... Voorkant heeft wel wat, maar de baan met de mDDM gecombineerd is niet bepaald mooi ofzo...
Dat was het eerste wat mij ook opviel. En nog steeds jammer dat ze het VIRM-motief niet hebben aangehouden.
Beul van de blindegeleidelijn
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Revisie DDAR

Bericht door deadlock »

Dat geeft wat afwisseling!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Revisie DDAR

Bericht door Ardan »

:shock:
Hebben ze die baan getekend tijdens die aardbeving gisteren? Die trilt alle kanten op! Nee, ik vind het niks. Voorkantje is wel vet.
Ik doe ook maar wat
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Revisie DDAR

Bericht door MdJ »

Bedoeling was dat in december 5 stammen in dienst zouden moeten zijn... Vandaag heeft hij wegens een technisch defect nogsteeds geen proefrit gemaakt.. Dus verwacht maar over een half jaar idd.
Bij twijfel: gebruik beton.
Spoorbiels
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 12:30

Re: Revisie DDAR

Bericht door Spoorbiels »

Is die DDZ op de foto van de vorige pagina de definitieve versie? Ik vind het prachtig, beter dan hoe ze er nu uitzien... :Y
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Revisie DDAR

Bericht door Ennes »

Spoorbiels schreef:Is die DDZ op de foto van de vorige pagina de definitieve versie? Ik vind het prachtig, beter dan hoe ze er nu uitzien... :Y
Ik vind het net een hangbuikzwijn!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Revisie DDAR

Bericht door Dexter »

Ik vind hem wel heel erg ontzettend geel! Nog veel geler dan andere NS-treinen. (Of misschien lijkt dat maar zo?) De cabine oogt stoer zo met die enkele grote frontruit, maar vanuit machinisten-oogpunt bezien vind ik het jammer dat ook hier weer de zijruiten worden dichtgemaakt, dan heb je een heel stuk minder zicht. Weer een paard met oogkleppen op dus. :roll:
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Revisie DDAR

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Ik vind hem wel heel erg ontzettend geel! Nog veel geler dan andere NS-treinen. (Of misschien lijkt dat maar zo?) De cabine oogt stoer zo met die enkele grote frontruit, maar vanuit machinisten-oogpunt bezien vind ik het jammer dat ook hier weer de zijruiten worden dichtgemaakt, dan heb je een heel stuk minder zicht. Weer een paard met oogkleppen op dus. :roll:
Dat erge geel is er zo af Dexter, paar x graffiti verwijderen, niet te vaak door de wasstraat (wasstraat? wat is dat?) en hij heeft net zo vaal en roestbruin NS kleurtje als de overige treinen. en tja geen zijruiten in de cabine, vooral ook handig als je een gestoorde overweg moet aanrijden :?

Ik blijf het toch echt een hangbuikzwijntje vinden!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Revisie DDAR

Bericht door Daniel »

"DDZ in het wild" :P ... Klik hier voor de foto
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Revisie DDAR

Bericht door reisthijs »

Ziet er netjes uit!
Maar het blijft toch jammer, dat vreemde verloop van die blauwe banen (het was veel minder gek geweest als die doorgaande baan gewoon op alle bakken bovenlangs zou gaan).
Dexter schreef:Ik vind hem wel heel erg ontzettend geel! Nog veel geler dan andere NS-treinen. (Of misschien lijkt dat maar zo?)
Datzelfde idee had ik ook bij de eerste gemoderniseerde ICM's, en de laatste serie VIRM. Bij de DDZ is dat nog veel opvallender doordat DDAR zo extreem verbleekt is.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Revisie DDAR

Bericht door Bartjk »

Keek met verbazing naar het station. Zag rond half 5 zon vernieuwde ddar op lelystad onderweg naar de opstelplaats :wink:
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Revisie DDAR

Bericht door tsov »

Buiten dat Dexter al heeft betoogd dat het ontbreken van de cabinezijruiten voor de machinisten onprettig is, vind ik het ook nog eens niet echt mooi... Maar dat gewiebel van de blauwe banen vind ik eigenlijk minder erg dan ik op basis van de impressies verwachtte.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Revisie DDAR

Bericht door STF »

Waarom hebben ze het linkerruit nou ook niet gewoon een ruitenwisser gegeven, ziet er al jaren lang zo onsymetrisch uit maar nu na de revisie nog steeds...
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Revisie DDAR

Bericht door Ennes »

STF schreef:Waarom hebben ze het linkerruit nou ook niet gewoon een ruitenwisser gegeven, ziet er al jaren lang zo onsymetrisch uit maar nu na de revisie nog steeds...
Weet je wel wat dat kost een extra ruitenwisser!


NS moet ook beetje op de kleintjes letten hé :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Revisie DDAR

Bericht door Geert »

Interieurfoto's!
http://www.flickr.com/photos/68446493@N04/

Ziet er goed uit *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Revisie DDAR

Bericht door Suus »

http://flic.kr/p/au8wJx

Waanzin.

http://www.flickr.com/photos/68446493@N04/6226071818/

Er komt nog een luikje voor, maar dat zit verschrikkelijk in de weg natuurlijk :roll:

http://flic.kr/p/au8Aur

Een spiegel om jezelf in te kunnen bekijken, niet om vol te stickeren met vlinders...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Revisie DDAR

Bericht door Caspar »

Ik vind het er wel oké uitzien, maar niet echt IC-waardig als ik zo de boel bekijk. Hoop dan ook dat ze niet worden ingezet op lange IC verbindingen. De stoelen in de 1e klas zien er op het oog uit alsof ze hard zitten, en bij de 2e klas vermoed ik het zelfde? Denk dat die 1e klas lounge bank alleen word gebruikt door S&V die daar gezellig gaan loungen met z'n allen na afloop van een controle rondje ofzo :lol:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Revisie DDAR

Bericht door Ennes »

http://www.flickr.com/photos/68446493@N ... hotostream

Nu nog zo´n leuk dansje instuderen tijdens de landelijke her-instructie dag :lol:

Blijft u zitten tijdens de rit, plaats uw koptelefoon en zet uw muziek niet te luid, ritsel niet teveel met uw krant.Er zijn 4 uitgangen 2 aan de voor, en 2 aan de achterzijde van uw rijtuig....... tijdens de controle wordt u verzocht uw vervoersbewijs gereed te houden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Revisie DDAR

Bericht door Dexter »

Als jij dat dansje instudeert, dan ga ik mijn best doen om net zo om te roepen als gezagvoerders in het vliegtuig, want die komen veel makkelijker met vertragingen weg dan wij: "Dames en heren, omdat we helaas wat te weinig brandstof hebben getankt, loopt onze vertraging op tot ongeveer 5 uur, maar in vergelijking valt dit erg mee!"
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Revisie DDAR

Bericht door Cookie »

Ik mis de armleuning tussen de stoeltjes eigenlijk in de 2e klas, iets dat in mijn ogen wel thuishoort in Intercitymaterieel.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Revisie DDAR

Bericht door Ruben »

Heeft IRM ook niet. De Intercity in Nederland is dan ook afgeschaft. ;)
Is men nu weer afgestapt van stoffen bekleding, ik zie vooral leer? Slim, want ICM wordt al smoezelig, omdat varkens hun poten op de stoelen leggen.
Vind de binnenkant er erg mooi uitzien, dat glanzende plafond en de verlichting erin is ook prachtig.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Revisie DDAR

Bericht door VIRM »

Ik ben heel slecht met foto's, dus ik zie wel wat ze er van hebben gebakken als ik er in eentje stap. :)
Hopelijk hebben ze wel nagedacht over dingen als glazen deuren, de configuratie van de eersteklas stoelen (bij de VIRM kan je als slechtziende mooi je knieen stoten :D), een duidelijk kleurverschil tussen de 1ste en 2de klas stoelen (valt bij de oude DDAR tegen)...
Beul van de blindegeleidelijn
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Revisie DDAR

Bericht door Ennes »

Ruben schreef:Heeft IRM ook niet. De Intercity in Nederland is dan ook afgeschaft. ;)
Is men nu weer afgestapt van stoffen bekleding, ik zie vooral leer? Slim, want ICM wordt al smoezelig, omdat varkens hun poten op de stoelen leggen.
Vind de binnenkant er erg mooi uitzien, dat glanzende plafond en de verlichting erin is ook prachtig.
De stoffen bekleding in de ICMm zal ook vervangen worden voor kunstleer, dit inderdaad vanwege de vervuiling van de stoffen bekleding.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten