Revisie DDAR

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Klaasje
Berichten: 5994
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Deventer/Amersfoort/Amsterdam

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Klaasje » Vr 15 Jul 2011, 11:34

Daar kan je toch niet fatsoenlijk zitten. Die rare plekken liever vandaag dan morgen weg. :pos:

microshit
Berichten: 1016
Lid geworden op: Wo 02 Feb 2011, 17:53
Locatie: Culemborg
Contact:

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor microshit » Vr 15 Jul 2011, 11:38

Zit het toilet niet onwijs onhandig ivm de deur? En die deurklinken tussen de coupé's zijn nogal belachelijk. Zou daar liever geen hout zien, maar ook metaal/RVS ofzo. Verder ga ik betwijfelen of die loungehoek in de 1e klasse veel gebruikt gaat worden.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31535
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Suus » Vr 15 Jul 2011, 11:39

Die hele indeling in de eerste klas is waanzin. Langsbankjes met hoofdsteunen, klapstoelen :shock:

Die glazen wandjes direct naast de deuren vind ik ook dom, en dat toilet voor de uitgang is ook lekker handig, doe dan een constructiewijziging en maak die deur smaller.
Rame à l'approche

Klaasje
Berichten: 5994
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Deventer/Amersfoort/Amsterdam

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Klaasje » Vr 15 Jul 2011, 11:45

Het toilet zit niet voor de deur, maar voor het raam. :wink:

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor find_your_spot » Vr 15 Jul 2011, 11:50

Klaasje schreef:Het toilet zit niet voor de deur, maar voor het raam. :wink:

Niet. Bij 2:50 zie je over duidelijk dat het toilet voor de deur is geplaatst, met een triest blauw klapstoeltje aan het uiteinde...
For Your Railroad Adventures

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Ennes » Vr 15 Jul 2011, 20:24

En jammer ook weer dat boven in de stilte coupé er ook weer stoelen in vis-a-vis opstelling staan.

Leren ze het dan echt nooit? (laat maar ik weet het antwoord zelf)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Ennes » Vr 15 Jul 2011, 20:26

Klaasje schreef:Daar kan je toch niet fatsoenlijk zitten. Die rare plekken liever vandaag dan morgen weg. :pos:


Treinen zijn ook niet om fatsoenlijk te zitten, ze gelden slechts als parade-paartje van Commercie, onder het mom van kijk eens wat voor iets moois we hebben bedacht ;) Het gaat hoe langer hoe meer elke functionaliteit te buiten.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Daniel » Vr 15 Jul 2011, 20:54

Ennes schreef:En jammer ook weer dat boven in de stilte coupé er ook weer stoelen in vis-a-vis opstelling staan.

Het idee was bij DDZ toch juist dat de stiltecoupé beneden kwam oorspronkelijk? Wellicht de stiltecoupé verplaatst maar het interieur niet mee verplaatst.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Ennes » Vr 15 Jul 2011, 21:47

Daniel schreef:
Ennes schreef:En jammer ook weer dat boven in de stilte coupé er ook weer stoelen in vis-a-vis opstelling staan.

Het idee was bij DDZ toch juist dat de stiltecoupé beneden kwam oorspronkelijk? Wellicht de stiltecoupé verplaatst maar het interieur niet mee verplaatst.
Nee (volgens commercie) stilte en werken is boven, en gezelligheid beneden vandaar ook de onzinnige lounchebanken beneden.
Dat met name 1e klas reizigers vaker beneden zitten, en kinderen graag boven willen zitten, daar hebben we het maar niet over :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11944
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Geert » Vr 15 Jul 2011, 21:51

In een VIRM is het in mijn ervaring boven meestal ook drukker, maar dat kan ook door de opstelling komen (in VIRM staan alle stoelen boven in vis-à-vis en beneden staat het meeste in coachopstelling).

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Ennes » Vr 15 Jul 2011, 21:59

Geert schreef:In een VIRM is het in mijn ervaring boven meestal ook drukker, maar dat kan ook door de opstelling komen (in VIRM staan alle stoelen boven in vis-à-vis en beneden staat het meeste in coachopstelling).

in de 2e klas is het boven inderdaad meestal drukker, in de 1e klas is dat vaak juist omgekeerd, en het meest leuke hieraan is dus de stilte coupé met vis-a-vis opstellingen wat uitnodigd om met elkaar te praten als mensen samen reizen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Justin » Vr 15 Jul 2011, 22:00

Bang voor doorklinkende voetstappen en hakken zeker :lol:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Flevolander
Berichten: 123
Lid geworden op: Wo 01 Dec 2010, 15:05

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Flevolander » Vr 15 Jul 2011, 23:42

Jammer dat die deuren weer zo smal worden. Daar kom je met je bagage nooit fatsoenlijk doorheen. Wanneer leert de NS eens dat niet iedereen 1,60, 50 kg zonder bagage is.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Caspar » Za 16 Jul 2011, 10:12

Ennes schreef: Nee (volgens commercie) stilte en werken is boven, en gezelligheid beneden vandaar ook de onzinnige lounchebanken beneden.
Dat met name 1e klas reizigers vaker beneden zitten, en kinderen graag boven willen zitten, daar hebben we het maar niet over :lol:

Men zal er wel voor kiezen om een eenduidige struktuur te willen doorvoeren, 1e klas rode stoelen, 2e klas blauwe stoelen, stilte boven etc. Ik denk dat ze hun reizigers onderschatten als ze bang zijn dat de reizigers de stilte zone niet meer kunnen vinden omdat ie bij de Ddar juist beneden zou zijn...

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Justin » Za 16 Jul 2011, 13:38

Ik zou zeggen: maak 1 rommelbak en de overige 3 'normaal' :").
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Ennes » Zo 17 Jul 2011, 20:03

Justin schreef:Ik zou zeggen: maak 1 rommelbak en de overige 3 'normaal' :").
Ik zou zeggen maak alle bakken gewoon normaal!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

VIRM
Berichten: 3410
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor VIRM » Zo 17 Jul 2011, 20:07

Hoewel een onderverdeling in 'zones' op zich geen slecht idee is, vraag ik mij uberhaupt af of de meeste reizigers zich hier van aan zullen trekken, ongeacht de indeling van zo'n verdieping.
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Ennes » Zo 17 Jul 2011, 20:19

VIRM schreef:Hoewel een onderverdeling in 'zones' op zich geen slecht idee is, vraag ik mij uberhaupt af of de meeste reizigers zich hier van aan zullen trekken, ongeacht de indeling van zo'n verdieping.


Het idee van zone´s is inderdaad leuk, alleen het werkt niet in de praktijk, zeker niet in de 2e klas. In de eerste klas kan ik me er nog wat bij voorstellen (tenzij er allerlei acties met 1e klas kaartjes zijn, waar mensen "gezellig" samen gebruik van maken)

(nu ga ik er zeker een aantal voor het hoofd stoten)

zeker in de randstad ligt de gemiddelde tijd die men in de trein zit vaak niet zo hoog, ik zou zeggen wil je rustig zitten, betaal dan voor de eerste klas, en ga lekker rustig tussen die uitgestreken zure 1e klas gezichten zitten, die zelfs te besodemieterd zijn om goede dag terug te zeggen als je om een vervoersbewijs vraagt.
En hou de 2e klas gewoon normaal openbaar vervoer, waar je gezamenlijk met anderen reist, wat ongetwijfeld geluid met zich mee brengt.

En anders is er als optie altijd nog de Auto, brommer, fiets, autopet, of de benenwagen.

Men klaagt aan de ene kant dat mensen steeds egoistischer en/of individueler gaat worden, en dat er meer contact met anderen zou moeten zijn, en aan de andere kant stimuleren we op alle mogelijke manieren dat we geen woord met onde medeburgers zullen wisselen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

VIRM
Berichten: 3410
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor VIRM » Zo 17 Jul 2011, 20:24

@Ennes: ik vraag mij dan af wat voor nut zones in de eerste klas dan hebben. Zoveel kinderen e.d. zie ik er overigens niet zitten.

Overigens: over het 'rustig zitten' in de eerste klas. Je hebt mensen die gewoon met een tweede klas kaartje in de eerste klas gaan zitten als de trein vol is. Dan is het wel gedaan met het 'rustig zitten'. :D
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Ennes » Zo 17 Jul 2011, 20:48

VIRM schreef:@Ennes: ik vraag mij dan af wat voor nut zones in de eerste klas dan hebben. Zoveel kinderen e.d. zie ik er overigens niet zitten.

Overigens: over het 'rustig zitten' in de eerste klas. Je hebt mensen die gewoon met een tweede klas kaartje in de eerste klas gaan zitten als de trein vol is. Dan is het wel gedaan met het 'rustig zitten'. :D


Het aantal kinderen valt wel mee, tenzij er acties met 1e klas kaarten zijn, dan zitten er soms hele kuddes.

qua zones in de eerste klas zou ik dus inderdaad kunnen denken aan een normale en een stilte zone, de stiltezone voor de alleenwerkende 1e klas reiziger, (en degene die ´smorgens de pest in hebben naar het werkt te moeten en ´s avonds sjaggo zijn omdat ze naar huis moeten) en de reiziger die dus wat meer bataalt om rustiger te zitten (waar voor een groot gedeelte de 1e klas al voor wordt gebruikt) En een normale zone voor samen reizende die b.v. een dagje uit zijn, of een bijeenkomst willen doorspreken enz.

En die reizigers met een 2e klas kaartje in de 1e klas hou je inderdaad, net als reizigers zonder kaartje in de trein, en reizigers met hun poten uhhh voeten op de bank met schoenen of wel braaf de schoenen uit maar wel hun zweet sokken op de tegenoverliggende stoel leggen, en reizigers die hun zooi achterlaten, enz, enz.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

VIRM
Berichten: 3410
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor VIRM » Zo 17 Jul 2011, 21:49

Een stiltezone in de 1ste klas is wel een goed idee. Maar dan moeten de mensen die de inrichting onterwerpen wel eerst even goed door hebben dat die zones ook duidelijk moeten zijn aangegeven.
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Ennes » Zo 17 Jul 2011, 22:12

VIRM schreef:Een stiltezone in de 1ste klas is wel een goed idee. Maar dan moeten de mensen die de inrichting onterwerpen wel eerst even goed door hebben dat die zones ook duidelijk moeten zijn aangegeven.


Helemaal mee eens! zo zou de eerste klas zo wie zo duidelijker aangegeven mogen worden (zoals op de glazen tussendeuren bij de SLT bijvoorbeeld)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Klaasje
Berichten: 5994
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Deventer/Amersfoort/Amsterdam

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Klaasje » Vr 09 Sep 2011, 11:39


webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7696
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor webguy » Vr 09 Sep 2011, 11:50

Die blauwe baan op de mDDM ziet er zo echt niet uit.... Voorkant heeft wel wat, maar de baan met de mDDM gecombineerd is niet bepaald mooi ofzo...
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Caspar » Vr 09 Sep 2011, 11:53

En nu duurt het zeker nog weer eens een half jaar voordat ie ook met reizigers gaat rijden...?


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten