Revisie DDAR

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Ruben » Vr 09 Sep 2011, 12:10

webguy schreef:Die blauwe baan op de mDDM ziet er zo echt niet uit.... Voorkant heeft wel wat, maar de baan met de mDDM gecombineerd is niet bepaald mooi ofzo...

Gevalletje *oeps* lijkt me, wat een gedrocht. Dan had men nog beter de baan kunnen onderbreken na 2 bakken; dus van de bovenverdieping, via de deurramen naar de benedenverdieping. En op diezelfde bak van de bovenverdieping, via de deurramen naar de benedenverdieping van de volgende bak.

Ik zei nog zo, kies deze, is uniek en ziet er vet uit:
Afbeelding
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor hauptbahnhof » Vr 09 Sep 2011, 12:23

Ik vind het ook geen pann. Sowieso dat die baan benedenlangs loopt vind ik een gemiste kans.

Maar jah, misschien is het interieur wel GE-WEL-DIG. Dus nu maar kijken of ik de DDZ toch hipper ga vinden dan de SLT (nu bij mij op nummer 1) en VIRM (op nummer 2).

VIRM
Berichten: 3404
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor VIRM » Vr 09 Sep 2011, 13:17

webguy schreef:Die blauwe baan op de mDDM ziet er zo echt niet uit.... Voorkant heeft wel wat, maar de baan met de mDDM gecombineerd is niet bepaald mooi ofzo...


Dat was het eerste wat mij ook opviel. En nog steeds jammer dat ze het VIRM-motief niet hebben aangehouden.
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor deadlock » Vr 09 Sep 2011, 15:00

Dat geeft wat afwisseling!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9266
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Ardan » Vr 09 Sep 2011, 18:29

:shock:
Hebben ze die baan getekend tijdens die aardbeving gisteren? Die trilt alle kanten op! Nee, ik vind het niks. Voorkantje is wel vet.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

MdJ
Berichten: 3802
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor MdJ » Vr 09 Sep 2011, 21:59

Bedoeling was dat in december 5 stammen in dienst zouden moeten zijn... Vandaag heeft hij wegens een technisch defect nogsteeds geen proefrit gemaakt.. Dus verwacht maar over een half jaar idd.
Bij twijfel: gebruik beton.

Spoorbiels
Berichten: 16
Lid geworden op: Ma 11 Mei 2009, 12:30

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Spoorbiels » Di 13 Sep 2011, 08:54

Is die DDZ op de foto van de vorige pagina de definitieve versie? Ik vind het prachtig, beter dan hoe ze er nu uitzien... :Y

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Ennes » Wo 14 Sep 2011, 22:11

Spoorbiels schreef:Is die DDZ op de foto van de vorige pagina de definitieve versie? Ik vind het prachtig, beter dan hoe ze er nu uitzien... :Y

Ik vind het net een hangbuikzwijn!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Dexter » Wo 14 Sep 2011, 23:52

Ik vind hem wel heel erg ontzettend geel! Nog veel geler dan andere NS-treinen. (Of misschien lijkt dat maar zo?) De cabine oogt stoer zo met die enkele grote frontruit, maar vanuit machinisten-oogpunt bezien vind ik het jammer dat ook hier weer de zijruiten worden dichtgemaakt, dan heb je een heel stuk minder zicht. Weer een paard met oogkleppen op dus. :roll:
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Ennes » Do 15 Sep 2011, 01:08

Dexter schreef:Ik vind hem wel heel erg ontzettend geel! Nog veel geler dan andere NS-treinen. (Of misschien lijkt dat maar zo?) De cabine oogt stoer zo met die enkele grote frontruit, maar vanuit machinisten-oogpunt bezien vind ik het jammer dat ook hier weer de zijruiten worden dichtgemaakt, dan heb je een heel stuk minder zicht. Weer een paard met oogkleppen op dus. :roll:

Dat erge geel is er zo af Dexter, paar x graffiti verwijderen, niet te vaak door de wasstraat (wasstraat? wat is dat?) en hij heeft net zo vaal en roestbruin NS kleurtje als de overige treinen. en tja geen zijruiten in de cabine, vooral ook handig als je een gestoorde overweg moet aanrijden :?

Ik blijf het toch echt een hangbuikzwijntje vinden!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Daniel » Vr 30 Sep 2011, 14:36

"DDZ in het wild" :P ... Klik hier voor de foto
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3999
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor reisthijs » Vr 30 Sep 2011, 15:08

Ziet er netjes uit!
Maar het blijft toch jammer, dat vreemde verloop van die blauwe banen (het was veel minder gek geweest als die doorgaande baan gewoon op alle bakken bovenlangs zou gaan).

Dexter schreef:Ik vind hem wel heel erg ontzettend geel! Nog veel geler dan andere NS-treinen. (Of misschien lijkt dat maar zo?)
Datzelfde idee had ik ook bij de eerste gemoderniseerde ICM's, en de laatste serie VIRM. Bij de DDZ is dat nog veel opvallender doordat DDAR zo extreem verbleekt is.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 268
Lid geworden op: Di 05 Jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Bartjk » Vr 30 Sep 2011, 18:22

Keek met verbazing naar het station. Zag rond half 5 zon vernieuwde ddar op lelystad onderweg naar de opstelplaats :wink:

Gebruikersavatar
tsov
Berichten: 3605
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor tsov » Vr 30 Sep 2011, 23:14

Buiten dat Dexter al heeft betoogd dat het ontbreken van de cabinezijruiten voor de machinisten onprettig is, vind ik het ook nog eens niet echt mooi... Maar dat gewiebel van de blauwe banen vind ik eigenlijk minder erg dan ik op basis van de impressies verwachtte.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.

Gebruikersavatar
STF
Berichten: 6307
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contact:

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor STF » Vr 30 Sep 2011, 23:41

Waarom hebben ze het linkerruit nou ook niet gewoon een ruitenwisser gegeven, ziet er al jaren lang zo onsymetrisch uit maar nu na de revisie nog steeds...

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Ennes » Za 01 Okt 2011, 10:42

STF schreef:Waarom hebben ze het linkerruit nou ook niet gewoon een ruitenwisser gegeven, ziet er al jaren lang zo onsymetrisch uit maar nu na de revisie nog steeds...

Weet je wel wat dat kost een extra ruitenwisser!


NS moet ook beetje op de kleintjes letten hé :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Geert » Ma 10 Okt 2011, 09:58

Interieurfoto's!
http://www.flickr.com/photos/68446493@N04/

Ziet er goed uit *O*

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31502
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Suus » Ma 10 Okt 2011, 10:39

http://flic.kr/p/au8wJx

Waanzin.

http://www.flickr.com/photos/68446493@N04/6226071818/

Er komt nog een luikje voor, maar dat zit verschrikkelijk in de weg natuurlijk :roll:

http://flic.kr/p/au8Aur

Een spiegel om jezelf in te kunnen bekijken, niet om vol te stickeren met vlinders...
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Caspar » Ma 10 Okt 2011, 11:24

Ik vind het er wel oké uitzien, maar niet echt IC-waardig als ik zo de boel bekijk. Hoop dan ook dat ze niet worden ingezet op lange IC verbindingen. De stoelen in de 1e klas zien er op het oog uit alsof ze hard zitten, en bij de 2e klas vermoed ik het zelfde? Denk dat die 1e klas lounge bank alleen word gebruikt door S&V die daar gezellig gaan loungen met z'n allen na afloop van een controle rondje ofzo :lol:

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Ennes » Ma 10 Okt 2011, 11:48

http://www.flickr.com/photos/68446493@N04/6225550443/in/photostream

Nu nog zo´n leuk dansje instuderen tijdens de landelijke her-instructie dag :lol:

Blijft u zitten tijdens de rit, plaats uw koptelefoon en zet uw muziek niet te luid, ritsel niet teveel met uw krant.Er zijn 4 uitgangen 2 aan de voor, en 2 aan de achterzijde van uw rijtuig....... tijdens de controle wordt u verzocht uw vervoersbewijs gereed te houden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Dexter » Ma 10 Okt 2011, 13:39

Als jij dat dansje instudeert, dan ga ik mijn best doen om net zo om te roepen als gezagvoerders in het vliegtuig, want die komen veel makkelijker met vertragingen weg dan wij: "Dames en heren, omdat we helaas wat te weinig brandstof hebben getankt, loopt onze vertraging op tot ongeveer 5 uur, maar in vergelijking valt dit erg mee!"
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1556
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 17:06

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Cookie » Ma 10 Okt 2011, 13:46

Ik mis de armleuning tussen de stoeltjes eigenlijk in de 2e klas, iets dat in mijn ogen wel thuishoort in Intercitymaterieel.

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Ruben » Ma 10 Okt 2011, 16:04

Heeft IRM ook niet. De Intercity in Nederland is dan ook afgeschaft. ;)
Is men nu weer afgestapt van stoffen bekleding, ik zie vooral leer? Slim, want ICM wordt al smoezelig, omdat varkens hun poten op de stoelen leggen.
Vind de binnenkant er erg mooi uitzien, dat glanzende plafond en de verlichting erin is ook prachtig.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

VIRM
Berichten: 3404
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor VIRM » Ma 10 Okt 2011, 16:22

Ik ben heel slecht met foto's, dus ik zie wel wat ze er van hebben gebakken als ik er in eentje stap. :)
Hopelijk hebben ze wel nagedacht over dingen als glazen deuren, de configuratie van de eersteklas stoelen (bij de VIRM kan je als slechtziende mooi je knieen stoten :D), een duidelijk kleurverschil tussen de 1ste en 2de klas stoelen (valt bij de oude DDAR tegen)...
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Ennes » Ma 10 Okt 2011, 16:24

Ruben schreef:Heeft IRM ook niet. De Intercity in Nederland is dan ook afgeschaft. ;)
Is men nu weer afgestapt van stoffen bekleding, ik zie vooral leer? Slim, want ICM wordt al smoezelig, omdat varkens hun poten op de stoelen leggen.
Vind de binnenkant er erg mooi uitzien, dat glanzende plafond en de verlichting erin is ook prachtig.

De stoffen bekleding in de ICMm zal ook vervangen worden voor kunstleer, dit inderdaad vanwege de vervuiling van de stoffen bekleding.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast