Revisie DDAR

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
VIRM
Berichten: 3408
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor VIRM » Ma 10 Okt 2011, 16:33

Zo moeilijk kan het toch niet zijn om, als je je voetjes op de bank legt, er ook nog een krantje onder te doen?

Overigens, wat gaat er met de DDAR's gebeuren die met een locomotief rijden?
Beul van de blindegeleidelijn

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor hauptbahnhof » Ma 10 Okt 2011, 18:15

Wat mij betreft mogen ze het gewoon verbieden. En bij controle zonder enige waarschuwing beboet worden. Niks krantje.
Het werkt wel in de Amsterdamse metro bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Daniel » Ma 10 Okt 2011, 18:38

VIRM schreef:Overigens, wat gaat er met de DDAR's gebeuren die met een locomotief rijden?

De ABv en Bv rijtuigen daarvan worden verbouwd tot DDZ (daar komen de extra rijtuigen die voor een DDZ-zesje nodig zijn vandaan), de loc komt beschikbaar om met ander materieel te rijden en de Bvk blijft zover ik weet overbodig
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4002
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor reisthijs » Ma 10 Okt 2011, 18:53

Daniel schreef:de loc komt beschikbaar om met ander materieel te rijden
Welk ander materieel, als ik vragen mag? Het lijkt er eerder op dat die locs nutteloos aan de kant komen te staan.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Daniel » Ma 10 Okt 2011, 18:57

ICRm wat vrijkomt bij Hispeed vandaan als de Fyra met V250 gaat rijden. Het schijnt inmiddels namelijk de bedoeling te zijn dat NS die rijtuigen weer gaat gebruiken.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4002
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor reisthijs » Ma 10 Okt 2011, 19:39

Dat kan, maar zo veel is dat nu ook weer niet bij elkaar. Met die rijtuigen die nu bij Hispeed kan NS een stuk of 12 stammen maken met 1700+stuurstand en dan heb je het ook weer gehad (meer stuurstanden zijn er ook niet, en ze gaan vast niet meer treinen met twee locs rijden). Da's net genoeg werk oor de locs die er nu tijdelijk aan de kant staan bij gebrek aan materieel om mee te rijden.

Wat is er dan nog te doen voor een stuk of 30 ex-DDAR-locs die daar nog bijkomen? Bijna niets meer...
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11161
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Meltrain » Ma 10 Okt 2011, 23:29

Eventueel kunnen de overgebleven Bvk's omgebouwd worden, zodat ze in trek-duw stammen met ICRm kunnen rijden.
Dat is in 2003/2004/2005 ook al eens gebeurd, als ik me goed herinner.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Caspar » Di 11 Okt 2011, 15:14

ABv, Bv en Bvk? Ik ben bang dat ik niet precies weet wat jullie bedoelen :oops: Zijn dat rijtuigen van de oude DDM1?

M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:25

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor M57 » Di 11 Okt 2011, 15:24

A staat voor 1e klas, B voor 2e klas en v voor een rijtuig met verdiepingen.

k weet ik eigenlijk niet. Keuken?

Reiziger Delft
Berichten: 1014
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:36

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Reiziger Delft » Di 11 Okt 2011, 15:29

koprijtuig

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11161
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Meltrain » Di 11 Okt 2011, 15:42

@ Caspar: Voor DDM-1 golden inderdaad dezelfde aanduidingen, maar in dit geval ging het over de rijtuigen DD-AR die 'over' blijven na de revisie en in mijn post had ik het dus over de stuurstandrijtuigen van DD-AR die dan overblijven.
De aanduidingen ABv en Bv betekenen gewoon eerste/tweede klas dubbeldeksrijtuig resp. tweede klas dubbeldeksrijtuig.

Voor VIRM worden deze aanduidingen ook gebruikt. Daar heb je ook nog de mBv, wat aangedreven tweede klas dubbeldeksrijtuig betekent (en mBvk is dus een aangedreven tweede klas dubbeldeksrijtuig aan een uiteinde van een treinstam).
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Daniel » Di 11 Okt 2011, 15:55

En om de serie bij dubbeldeksmaterieel compleet te maken heb je ook nog de mABk (= de mDDM), al wordt dat bij DDZ een mBk net als de Bvk bij verbouwing tot DDZ een ABvk wordt.

M57 schreef:k weet ik eigenlijk niet. Keuken?

Keuken was wel een K, maar dan de hoofdletter.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Ennes » Di 11 Okt 2011, 16:28

hauptbahnhof schreef:Wat mij betreft mogen ze het gewoon verbieden. En bij controle zonder enige waarschuwing beboet worden. Niks krantje.
Het werkt wel in de Amsterdamse metro bijvoorbeeld.
Het voordeel van bij de metro is, is dat die gelijk met een hele controle ploeg binnenstappen, en ook weer makkelijk kunnen afstappen, bij ons zou dat alleen werken bij een ploeg S&V, anders rijden we helemaal niet meer. Maar wat mij betreft mogen ze daar ook best meer acties op houden. liever gisteren als vandaag.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Daniel » Wo 12 Okt 2011, 07:57

Volgens een artikel in Spits vandaag gaan deze stellen "NID" (=Nieuwe Intercity Dubbeldekker) heten i.p.v. de oorspronkelijke benaming DDZ.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Caspar » Wo 12 Okt 2011, 12:14

Handig als er over een aantal jaren weer nieuwere dubbeldekkers worden besteld :roll:
Krijg je dan ANID?
Aller nieuwste intercity dubbeldekker?

ThisRulez
Berichten: 45
Lid geworden op: Ma 26 Sep 2011, 11:37

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor ThisRulez » Wo 12 Okt 2011, 12:21

Zelfde geldt dan toch voor ICMm. Over 5 jaar is dat ook niet meer modern hoor

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Ennes » Wo 12 Okt 2011, 12:35

Caspar schreef:Handig als er over een aantal jaren weer nieuwere dubbeldekkers worden besteld :roll:
Krijg je dan ANID?
Aller nieuwste intercity dubbeldekker?
Als ze daar nou ook die toilet uithalen, dan snap ik die NID : Niets In Deuropening :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Suus » Wo 12 Okt 2011, 13:04

ThisRulez schreef:Zelfde geldt dan toch voor ICMm. Over 5 jaar is dat ook niet meer modern hoor

De laatste verbouwde ICM is toevallig net afgeleverd. Omdat er geen niet-gerenoveerd materieel meer is, vervalt dan de tweede m, net zoals bij SGM is gebeurd.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11161
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Meltrain » Wo 12 Okt 2011, 17:00

Is dat serieus gebeurd? :?
Iedereen hier heeft het anders gewoon over SGMm en ICRm.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Vinny » Wo 12 Okt 2011, 19:50

Tja ICRmf(yra) wordt ook wel eens ICRmm genoemd. Allebei geen officiele namen trouwens ;)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11161
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Meltrain » Di 18 Okt 2011, 23:02

Verdwijnen in de rijtuigen nu eigenlijk ook die 'cijferbakjes' waarmee het stamnummer wordt aangegeven?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

VIRM
Berichten: 3408
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor VIRM » Do 20 Okt 2011, 00:52

Meltrain schreef:Verdwijnen in de rijtuigen nu eigenlijk ook die 'cijferbakjes' waarmee het stamnummer wordt aangegeven?

Gelet op het feit dat VIRM en SLT dezelfde stijl hebben om die nummers aan te geven, lijkt het mij toch van wel.
Beul van de blindegeleidelijn

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Dexter » Do 20 Okt 2011, 14:10

Het heeft niet zozeer met stijl van doen, het is gewoon handig. Als er een nummerbepalende bakwisseling heeft plaatsgevonden, kan je vervolgens gemakkelijk met een kruiskopschroevendraaier het stelnummer in het kastje aanpassen. Overigens heeft SLT vaste stelnummers en plaknummers, dus niet van die kastjes.
Vallend blad maakt rails glad.

Klaasje
Berichten: 5992
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Klaasje » Do 20 Okt 2011, 14:12

Nummerbepalende bakwisselingen zijn alleen toch echt aan de orde bij VIRM, DDAR en ICR? Voor de rest zijn het echt vaste treinstellen.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Daniel » Do 20 Okt 2011, 14:31

Klopt ja, bij alles wat een treinstam vormt dus. Al gaat het nummer aanpassen bij DDAR op dit moment natuurlijk wel makkelijker dan bij VIRM waar je alle stickers aan mag gaan passen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten