Revisie DDAR

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7691
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor webguy » Do 20 Okt 2011, 14:44

En het zijn natuurlijk "vaste treinstellen", maar kijk maar wat er gebeurt als er een SLT kop sneuvelt. Hebben ze eerst reserve koppen voor, daarna gaan ze dat gewoon weer onderling wisselen. Plan V is ook een vast treinstel, maar er waren in de laatste jaren toch best veel bakwisselingen...
Reisinformatie/nerd

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Dexter » Do 20 Okt 2011, 15:01

En een bakwisseling bij een SLT heeft nog meer voeten in de aarde, vanwege de jacobsdraaistellen.
Vallend blad maakt rails glad.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7691
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor webguy » Do 20 Okt 2011, 17:10

Dat is zo, maar dat had mat '36 ook, en reken maar dat daar veel bakken zijn gewisseld. Had deels er mee te maken dat na de oorlog er een aantal meer kogelgaten bevatte dan metaal, maar nog.
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9073
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Michael » Ma 31 Okt 2011, 18:51

http://yfrog.com/nt3ebxlj

Foto van een DDZ met drie bakken :!: Het zouden toch stellen van 4 bakken worden
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Thom91 » Ma 31 Okt 2011, 18:53

Er is een bak momenteel in de klimaatkamer in Duitsland, dat is wss de missende bak, want de foto doet het hier niet..
Komt wel goed schatje.

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Daan » Di 01 Nov 2011, 15:59

Klopt, de Bv1 van dat stel (nr 280 7205) staat nu in de klimaatkamer in Minden (D).

Klaasje
Berichten: 5986
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Klaasje » Di 01 Nov 2011, 16:34

Het zal vast een racemacine zijn.. mDDM met 2 andere bakken. *O*
Laatst gewijzigd door Klaasje op Di 01 Nov 2011, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.

VIRM
Berichten: 3400
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor VIRM » Di 01 Nov 2011, 17:11

Daan schreef:Klopt, de Bv1 van dat stel (nr 280 7205) staat nu in de klimaatkamer in Minden (D).


Testen ze daar ok op... smeltwater? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn

Klaasje
Berichten: 5986
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Klaasje » Di 01 Nov 2011, 19:18

Daarvoor moet de mDDM erheen. Ik geloof alleen dat die het de afgelopen winters behoorlijk gehouden hebben en er zou aan de tractieinstallatie niet veel gewijzigd worden als ik me niet vergis. Best bijzonder overigens dat die mDDM-en het zo goed doen. Ze zijn jonger dan de eerste serie DD-IRM en gebruiken soortgelijke technieken.

ThisRulez
Berichten: 45
Lid geworden op: Ma 26 Sep 2011, 11:37

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor ThisRulez » Wo 02 Nov 2011, 07:40

Ben benieuwd of de DDZ het karakteristieke geluid behoudt als z'n voorganger

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9073
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Michael » Wo 02 Nov 2011, 11:01

Klaasje schreef:Daarvoor moet de mDDM erheen. Ik geloof alleen dat die het de afgelopen winters behoorlijk gehouden hebben en er zou aan de tractieinstallatie niet veel gewijzigd worden als ik me niet vergis. Best bijzonder overigens dat die mDDM-en het zo goed doen. Ze zijn jonger dan de eerste serie DD-IRM en gebruiken soortgelijke technieken.


DD-IRM? welke treintype is dat?
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Klaasje
Berichten: 5986
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Klaasje » Wo 02 Nov 2011, 11:17

Dat zijn de oudste bakken van het VIRM. Als ik me niet vergis hebben die nog rond gereden als 83xx en 84xx toen het drietjes en viertjes waren. De drietjes zijn later verlengt naar viertjes, en de viertjes naar zesjes. Daarnaast is toen VIRM-2, -3 en -4 gekomen.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9073
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Michael » Wo 02 Nov 2011, 11:22

ach so. Dat ze verlengt waren wist ik. Maar de afkorting van het type was niet bij mij bekend
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Klaasje
Berichten: 5986
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Klaasje » Wo 02 Nov 2011, 11:24

De drietjes reden rond met een 82xx-nummer lees ik nu.

Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 1964
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen
Contact:

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Mark » Wo 02 Nov 2011, 12:42

Klopt en de viertjes met een 84xx nummer.

De drietjes zijn bij de verlenging vernummerd naar 94xx en de viertjes zijn toen vernummerd naar 86xx.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Daan » Do 03 Nov 2011, 17:29

ThisRulez schreef:Ben benieuwd of de DDZ het karakteristieke geluid behoudt als z'n voorganger

Vast wel, qua techniek is er aan de mDDM niet zo veel veranderd.

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2110
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Michael 1988 » Zo 13 Nov 2011, 23:21

Weet iemand toevallig of dat er ook DDM-1 stellen in de revisie gaan en geïntegreerd worden met de DDAR?
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Raymond
Berichten: 1055
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Raymond » Zo 13 Nov 2011, 23:25

Nee, dat gaat niet gebeuren.

KM46
Berichten: 8042
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor KM46 » Ma 14 Nov 2011, 21:49

Kost dit te veel of worden ze op termijn afgeschreven?

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3991
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor reisthijs » Ma 14 Nov 2011, 22:26

DDM-1 verbouwen heeft alleen zin als NS nog met locomotieven zou willen blijven rijden, en daar wil men nu juist vanaf.Locs reviseren kost ook veel geld.

Het hele idee van DDZ is juist dat er alleen nog met het 50-tal motorwagens gereden wordt. En met DDAR alleen zijn er nu al te veel bakken voor 50 treinstellen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2110
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Michael 1988 » Ma 14 Nov 2011, 23:22

Nou je kunt ook proberen het DDM-1 materieel mee te betrekken en proberen enkele Bvk's (van zowel de DDM-1 als de DDAR) om te bouwen tot motorrijtuigen. Nou lijkt mij dat niet makkelijk, maar niet onmogelijk. Zo heb je 21 extra treinstellen (13 bVk's van DDM-1 en 29 overgebleven bvk's van de DDAR is in totaal 42). Maar hopelijk weet NS wat ze doen, extra materieel is altijd handig. Vooral met de winter op komst (refererend naar de winters van 2009-2010 en 2010-2011)
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31456
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Suus » Di 15 Nov 2011, 00:06

Zevenentwintig jaar oude rijtuigen die nooit bedoeld zijn als motorrijtuig ombouwen tot motorrijtuig? :shock: Dat is de investering echt niet waard hoor.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2110
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor Michael 1988 » Di 15 Nov 2011, 00:49

Volgens mij goedkoper dan nieuw materieel aanschaffen ;).
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
STF
Berichten: 6307
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contact:

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor STF » Di 15 Nov 2011, 01:13

Om te beginnen hebben de motorwagens ook in het midden een draaistel om waarschijnlijk zowel het gewicht van de motoren te kunnen dragen als voldoende aangedreven assen te hebben, dat zit er onder een gewone kopbak al niet dus volgens mij strandt de eenvoudige ombouw daar gelijk al...

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: Revisie DDAR

Berichtdoor hauptbahnhof » Di 15 Nov 2011, 10:53

Michael 1988 schreef:Volgens mij goedkoper dan nieuw materieel aanschaffen ;).


Het zijn er niet veel hoor... Dus überhaupt nieuw materieel alleen ter vervanging van die DDM-1 gaat niet gebeuren.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten