Pagina 10 van 11

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: do 20 okt 2011, 14:44
door webguy
En het zijn natuurlijk "vaste treinstellen", maar kijk maar wat er gebeurt als er een SLT kop sneuvelt. Hebben ze eerst reserve koppen voor, daarna gaan ze dat gewoon weer onderling wisselen. Plan V is ook een vast treinstel, maar er waren in de laatste jaren toch best veel bakwisselingen...

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: do 20 okt 2011, 15:01
door Dexter
En een bakwisseling bij een SLT heeft nog meer voeten in de aarde, vanwege de jacobsdraaistellen.

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: do 20 okt 2011, 17:10
door webguy
Dat is zo, maar dat had mat '36 ook, en reken maar dat daar veel bakken zijn gewisseld. Had deels er mee te maken dat na de oorlog er een aantal meer kogelgaten bevatte dan metaal, maar nog.

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: ma 31 okt 2011, 18:51
door Michael
http://yfrog.com/nt3ebxlj

Foto van een DDZ met drie bakken :!: Het zouden toch stellen van 4 bakken worden

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: ma 31 okt 2011, 18:53
door Thom91
Er is een bak momenteel in de klimaatkamer in Duitsland, dat is wss de missende bak, want de foto doet het hier niet..

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: di 01 nov 2011, 15:59
door Daan
Klopt, de Bv1 van dat stel (nr 280 7205) staat nu in de klimaatkamer in Minden (D).

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: di 01 nov 2011, 16:34
door Klaasje
Het zal vast een racemacine zijn.. mDDM met 2 andere bakken. *O*

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: di 01 nov 2011, 17:11
door VIRM
Daan schreef:Klopt, de Bv1 van dat stel (nr 280 7205) staat nu in de klimaatkamer in Minden (D).
Testen ze daar ok op... smeltwater? :mrgreen:

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: di 01 nov 2011, 19:18
door Klaasje
Daarvoor moet de mDDM erheen. Ik geloof alleen dat die het de afgelopen winters behoorlijk gehouden hebben en er zou aan de tractieinstallatie niet veel gewijzigd worden als ik me niet vergis. Best bijzonder overigens dat die mDDM-en het zo goed doen. Ze zijn jonger dan de eerste serie DD-IRM en gebruiken soortgelijke technieken.

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: wo 02 nov 2011, 07:40
door ThisRulez
Ben benieuwd of de DDZ het karakteristieke geluid behoudt als z'n voorganger

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: wo 02 nov 2011, 11:01
door Michael
Klaasje schreef:Daarvoor moet de mDDM erheen. Ik geloof alleen dat die het de afgelopen winters behoorlijk gehouden hebben en er zou aan de tractieinstallatie niet veel gewijzigd worden als ik me niet vergis. Best bijzonder overigens dat die mDDM-en het zo goed doen. Ze zijn jonger dan de eerste serie DD-IRM en gebruiken soortgelijke technieken.
DD-IRM? welke treintype is dat?

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: wo 02 nov 2011, 11:17
door Klaasje
Dat zijn de oudste bakken van het VIRM. Als ik me niet vergis hebben die nog rond gereden als 83xx en 84xx toen het drietjes en viertjes waren. De drietjes zijn later verlengt naar viertjes, en de viertjes naar zesjes. Daarnaast is toen VIRM-2, -3 en -4 gekomen.

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: wo 02 nov 2011, 11:22
door Michael
ach so. Dat ze verlengt waren wist ik. Maar de afkorting van het type was niet bij mij bekend

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: wo 02 nov 2011, 11:24
door Klaasje
De drietjes reden rond met een 82xx-nummer lees ik nu.

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: wo 02 nov 2011, 12:42
door Mark
Klopt en de viertjes met een 84xx nummer.

De drietjes zijn bij de verlenging vernummerd naar 94xx en de viertjes zijn toen vernummerd naar 86xx.

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: do 03 nov 2011, 17:29
door Daan
ThisRulez schreef:Ben benieuwd of de DDZ het karakteristieke geluid behoudt als z'n voorganger
Vast wel, qua techniek is er aan de mDDM niet zo veel veranderd.

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: zo 13 nov 2011, 23:21
door Michael 1988
Weet iemand toevallig of dat er ook DDM-1 stellen in de revisie gaan en geïntegreerd worden met de DDAR?

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: zo 13 nov 2011, 23:25
door Raymond
Nee, dat gaat niet gebeuren.

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: ma 14 nov 2011, 21:49
door ODRAIL
Kost dit te veel of worden ze op termijn afgeschreven?

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: ma 14 nov 2011, 22:26
door reisthijs
DDM-1 verbouwen heeft alleen zin als NS nog met locomotieven zou willen blijven rijden, en daar wil men nu juist vanaf.Locs reviseren kost ook veel geld.

Het hele idee van DDZ is juist dat er alleen nog met het 50-tal motorwagens gereden wordt. En met DDAR alleen zijn er nu al te veel bakken voor 50 treinstellen.

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: ma 14 nov 2011, 23:22
door Michael 1988
Nou je kunt ook proberen het DDM-1 materieel mee te betrekken en proberen enkele Bvk's (van zowel de DDM-1 als de DDAR) om te bouwen tot motorrijtuigen. Nou lijkt mij dat niet makkelijk, maar niet onmogelijk. Zo heb je 21 extra treinstellen (13 bVk's van DDM-1 en 29 overgebleven bvk's van de DDAR is in totaal 42). Maar hopelijk weet NS wat ze doen, extra materieel is altijd handig. Vooral met de winter op komst (refererend naar de winters van 2009-2010 en 2010-2011)

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: di 15 nov 2011, 00:06
door Suus
Zevenentwintig jaar oude rijtuigen die nooit bedoeld zijn als motorrijtuig ombouwen tot motorrijtuig? :shock: Dat is de investering echt niet waard hoor.

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: di 15 nov 2011, 00:49
door Michael 1988
Volgens mij goedkoper dan nieuw materieel aanschaffen ;).

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: di 15 nov 2011, 01:13
door STF
Om te beginnen hebben de motorwagens ook in het midden een draaistel om waarschijnlijk zowel het gewicht van de motoren te kunnen dragen als voldoende aangedreven assen te hebben, dat zit er onder een gewone kopbak al niet dus volgens mij strandt de eenvoudige ombouw daar gelijk al...

Re: Revisie DDAR

Geplaatst: di 15 nov 2011, 10:53
door hauptbahnhof
Michael 1988 schreef:Volgens mij goedkoper dan nieuw materieel aanschaffen ;).
Het zijn er niet veel hoor... Dus überhaupt nieuw materieel alleen ter vervanging van die DDM-1 gaat niet gebeuren.