Reiziger Ddrs schreef:Quoteje van Somda...Vanaf nu heet de gemoderniseerde DD-AR officieel de DDZ en heet het project dus het DDZ-project.
Vanuit de afdeling communicatie is besloten de naam van het materieel te wijzigen. DDZ staat voor Dubbel Dekker Zones. Dit drukt uit, dat de filosofie van het ontwerp zit in het gebruik van zones: de zone werken & rust op de bovenverdieping en de zone voor ontmoeten & gezelligheid op de benedenverdieping. Hiermee wordt de behoefte ingevuld van de reiziger in de beleving van zijn treinreis, zoals ontwikkeld uit de reizigersprofielen, die uit onderzoek naar voren komen..
Geert schreef:Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat de naam DDAR zal verdwijnen uit de volksmond
JWM schreef:Waarom moet je het er dan doordrukken als er geen draagvlak voor is?
Dat klinkt als je er een onderzoek naar hebt gedaan of er een onderzoek naar is geweest. Heb je er cijfers van?JWM schreef:Nee, het overgrote deel van de nederlandse treinreizigers is van mening dat die stiltezone's nergens op slaan. Waarom moet je het er dan doordrukken als er geen draagvlak voor is?
Wubbo schreef:En die mensen gaan nooit de naam DDZ gebruiken.
Op zich heb ik weinig tegen het gebruik van zones. Als mensen met kinderen kennelijk boven gaan zitten, dan kun je beneden een werkzone maken. Zoiets bestond al in Mat '54, waarom zou dat nu niet meer kunnen? En als je met een groep bent en graag met elkaar gaat praten, dan zoek je een plek waar de opstelling dat toelaat (en dus geen coach-opstelling). Het is alleen een stukje gewenning en opvoeding dat mensen zich er ook gaan houden...
NeeWubbo schreef:Dat klinkt als je er een onderzoek naar hebt gedaan of er een onderzoek naar is geweest. Heb je er cijfers van?JWM schreef:Nee, het overgrote deel van de nederlandse treinreizigers is van mening dat die stiltezone's nergens op slaan. Waarom moet je het er dan doordrukken als er geen draagvlak voor is?
Wubbo schreef:Dat klinkt als je er een onderzoek naar hebt gedaan of er een onderzoek naar is geweest. Heb je er cijfers van?JWM schreef:Nee, het overgrote deel van de nederlandse treinreizigers is van mening dat die stiltezone's nergens op slaan. Waarom moet je het er dan doordrukken als er geen draagvlak voor is?
Een hele vreemde keuze, niet alleen omdat kinderen (en daarmee gezinnen) graag boven zitten. Ook als je het vergelijkt met VIRM: daar is de coach-opstelling (waar je gaat zitten als je rustig wilt werken) juist beneden en de vis-à-vis (voor als je met meer mensen bent) boven. Inclusief bagageruimte tussen de stoelen die boven handig is maar je beneden niet echt nodig hebt. Lijkt me ook verwarrend voor de doorsnee reiziger (die het verschill tussen DDZ en VIRM misschien niet eens zal opvallen) dat je in de ene dubbeldekker naar beneden moet en in de andere naar boven.Ennes schreef:Alleen als je het stukje leest, willen ze juist boven de werk-zones maken.
Geen wonder dus dat het niet werkt, dat is helemaal niet logisch. Als ik rustig wil zitten ga ik altijd naar beneden.Reiziger Ddrs schreef:Laten de stiltezones in IRM nou ook op de bovenverdieping zitten...
Geert schreef:Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat de naam DDAR zal verdwijnen uit de volksmond
Na vertrek een mooie dame in badbak die het cijfer van de klasse omhoog houdtEnnes schreef:maar "echt" duidelijk is het niet.
M57 schreef:Na vertrek een mooie dame in badbak die het cijfer van de klasse omhoog houdtEnnes schreef:maar "echt" duidelijk is het niet.
Vinny schreef:Geert schreef:Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat de naam DDAR zal verdwijnen uit de volksmond
Ik heb nog nooit een reiziger 'DDAR' horen zeggen: de meeste spreken over ouderwetse, of aftandse dubbeldekkers. Soms ook de 'groene gifslang'.
Ennes schreef:M57 schreef:Na vertrek een mooie dame in badbak die het cijfer van de klasse omhoog houdt
Daarom reis ik zo weinig met de trein, stel je voor dat ze dat invoeren... heb er dus helemaal niets mee.
Terug naar “OV in Geheel Nederland”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten