Studenten OV-chipkaart Topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Suus »

Op meerdere manieren:
- Bij de NS-kaartautomaat kan je de producten op de kaart tonen. Dat doe je door je kaart op de lezer te leggen, en dan in het menu wat dan verschijnt die optie te kiezen.
- Of je registreert je voor Mijn OV-Chipkaart.nl, waar je ook je reistransacties vanaf het moment dat je je aanmeldt kan volgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Chauf21 »

Dat controleren kan ook bij de grote automaten van de RET (Rotterdam) en het GVB (Amsterdam). Je kan dan ook zien tot wanneer je reisrecht geldig is. Als dat 31/12/2009 is, moet je inderdaad even langs een balie (RET of GVB, maar niet die van de NS, daar kan het nog niet aangepast worden).
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Ruben »

Ik kon gister ook al mijn kaart ophalen bij zo'n geel automaatje. Voor 1-1 dus en zeker voor mijn officiële week ergens in de 20e van januari. :twisted:
Waarom klopt het saldo op Mijn OV-Chipkaart niet? Het wijkt bij mij bijna 5 euro af met het bedrag dat ik gister op het apparaat zag. Hoe is de site dan gekoppeld aan elke kaart?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Chauf21 »

Het overzicht op de site loopt iets achter t.o.v. de werkelijke situatie.
Als je in- en uitcheckt in bijvoorbeeld een bus, worden die transacties niet direct naar een centrale server gestuurd, maar opgeslagen in de bus zelf. Pas als de bus 's nachts in de remise staat wordt alle data uitgelezen en verwerkt. Door de veelheid aan voertuigen, transacties en vervoerders kan het juist verwerken van de transacties wat langer duren. Translink/MIjn OV-chipkaart heeft er bewust voor gekozen om een betrouwbaar, maar ietwat achterlopend overzicht te bieden (i.p.v. een snelle maar onduidelijk en gefragmenteerd overzicht). Als het goed is, moeten alle reisgegevens binnen een week zijn verwerkt. Zie ook: Veelgestelde vragen.
Het daadwerkelijke bedrag dat op je OV-chipkaart staat, is onder meer te zien bij de automaten, saldolezers en soms ook als je in- of uitcheckt.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Tochjo »

Het op je kaart laden van saldo is ook een transactie, dus die verschijnt met een maximale vertraging van 7 kalenderdagen (volgens Mijn OV-chipkaart) in het transactieoverzicht. Vanaf dat moment klopt het saldo dat op de website staat weer. Tenzij je tussentijds opnieuw transacties hebt verricht waarbij het saldo is gewijzigd, dan duurt het weer even voordat die verwerkt zijn, enzovoorts.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Ruben »

Momenteel loopt 'ie al wel veel langer achter dan 7 dagen. De tijd dat ik nog 12 euro op dat ding had moet november geweest zijn. De laatste week heb ik zelfs niet gereisd op saldo, dus kan er niets vanaf zijn gegaan. Als we het over uitlezen van bussen hebben e.d., moet het toch zeker mogelijk zijn binnen 2 dagen een redelijk kloppend saldo te tonen?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door webguy »

Bee schreef:In dat geval moet je mailen:
Bericht ontvangen dat je een Studenten OV-chipkaart moet aanvragen, terwijl je er al een in bezit hebt?

Heb je recent een brief ontvangen met daarin de boodschap dat je volgens onze administratie nog geen Studenten OV-chipkaart bezit, maar heb je al wél een kaart? Stuur dan een mailtje naar info@ov-chipkaart.nl met daarin de volgende gegevens:

[knip]
Bron: http://www.studentenov-chipkaart.nl/ser ... zit%20hebt?
Ik kreeg naar aanleiding van een brief en mijn mail zoals hierboven wordt aangegeven, dit antwoord:
OVC Klantenservice schreef: Naar aanleiding van jouw vraag over de status van je Studenten OV-chipkaart, willen we je informeren over het volgende:

Als je al in het bezit bent van een Studenten OV-chipkaart met een geldig studentenreisproduct en recht hebt op studiefinanciering en reisproduct in 2010, dan kun je de mailing waarin je gevraagd werd een hernieuwde aanvraag te doen als niet verzonden beschouwen. Jouw studentenreisproduct voor 2010 wordt klaargezet voor je huidige Studenten OV-chipkaart. Je hoeft dus geen nieuwe kaart aan te vragen.

Via http://www.studentenov-chipkaart.nl kun je zien wanneer jij jouw studentenreisproduct voor 2010 en verder kunt ophalen. Tot die tijd kun je reizen met het huidige studentenreisproduct dat op je kaart staat: dit is verlengd tot 31 januari a.s.
Het was een nogal generieke mail, kan dus goed zijn dat dit een mail naar meer studenten was. Lijkt er dus op dat het foutje was ofzo :P Het is bij mij wel uit te leggen omdat ik momenteel geen Studenten OV heb, maar een vergoeding ivm buitenland. Ik heb alleen nergens mn Studenten-OVC in hoeven te leveren ;)
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Freek »

Check wat betreft bovenstaande mail. Ik had ook een brief dat ik in mijn OVC moest aanvragen terwijl ik deze al in huis heb. Heb vandaag nogmaals op een NS automaat geprobeerd mijn SOV op te halen, maar er stond nog geen bestelling klaar.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Raymond »

Dat komt ook omdat je ze niet op kan halen bij een NS-automaat, maar het enkel kan bij de gele automaten die oa bij Ah to Go en C1000 staan.
In de AH to Go in Eindhoven was het vanmiddag helemaal niet druk, maar er stond wel een rij voor die ophaalautomaat. :neg: Ben benieuwd hoe dat 4 januari is
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door --Stefan-- »

Die deed het tenminste ;)
Bij de AH op Nijmegen hing er een briefje op: 'DEFECT'.
Lekker dan :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Suus »

--Stefan-- schreef:Die deed het tenminste ;)
Bij de AH op Nijmegen hing er een briefje op: 'DEFECT'.
Lekker dan :P
Ik heb die van Duivendrecht denk ik gesloopt :mrgreen: Na het ophalen verscheen op het schermpje kaart verwijderen, dus ik mijn kaart eruit gehaald, ging hij opeens vragen of ik een bonnetje wilde hebben. Ik proberen op nee te drukken, na drie minuten op alles drukken waarbij er niets gebeurde verscheen er opeens een foutmelding op het scherm :roll:

Overigens is er niemand, maar dan ook helemaal niemand van het OV-personeel waar dan ook ingelicht over hoe en waarom en wanneer en wat, want iedereen zit naar elkaar te wijzen en naar brieven die nooit verstuurd zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Marc »

Ah, er zijn dus meer van die dingen die defect zijn. Die bij AH to Go in Maastricht doet het ook al niet (en ik kan nu een extra stukje wandelen)...
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Daan »

--Stefan-- schreef:Die deed het tenminste ;)
Bij de AH op Nijmegen hing er een briefje op: 'DEFECT'.
Lekker dan :P
Die bij de kiosk op station Groningen ook... Ach, zo ver lopen was de AH op het Zuiderdiep nou ook weer niet :P
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door --Stefan-- »

Alweer een :P
Wordt tijd dat ze die dingen hier in de bus gaan hangen :mrgreen:
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Tochjo »

Freek schreef:ALs het goed is, is het studentenreisrecht ook bij NS-automaten op te halen. Het zijn voor zover ik weet normale ophaal en oplaad punten.
Enkele uren geleden stond er op de NS-kaartautomaat geen bestelling voor me klaar, maar enkele meters verder kon ik in de AH to go zonder problemen mijn nieuwe reisrecht op de kaart laden. Het lijkt er dus op dat het ophalen niet kan bij NS-kaartautomaten, wat overigens ook betekent dat de informatie hier onjuist is. (Was jij nu verbonden aan AKKU? Ik kan het me niet meer herinneren.)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Suus »

NS-automaten zijn alleen geschikt om bestellingen die bij de NS zijn geplaatst op te halen, zoals reizen op saldo en in beperkte maken ook al van Voordeeluren-kaarten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Stefan »

Ik heb afgelopen dinsdag mijn reisrecht er op geladen in Alkmaar bij de Ah2Go. Ging zonder problemen. :p
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Meltrain »

Ik ga het morgen proberen.
Ik wilde het eergisteren al doen, omdat ik toen toch naar Keizerswaard moest, maar wat blijkt: op heel Keizerswaard blijkt geen enkel oplaadpunt voor de OV-Chipkaart te zitten! :shock: En dat voor één van de grootste winkelcentra van Rotterdam, waar nota bene per 11-02 de strippenkaart afgeschaft gaat worden. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Stefan »

Ach.. In heel de Hoeksche Waard is momenteel nog geen enkel oplaadpunt te vinden, de dichtstbijzijnde oplaadpunten zijn Rotterdam, Spijkenisse of Middelharnis.. :roll:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Meltrain »

Oke. :shock:
Ik had toch wel verwacht dat minimaal in Oud-Beijerland, Numansdorp en 's-Gravendeel al wel oplaadpunten zouden zijn. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door mb90 »

meltrain schreef:Ik ga het morgen proberen.
Ik wilde het eergisteren al doen, omdat ik toen toch naar Keizerswaard moest, maar wat blijkt: op heel Keizerswaard blijkt geen enkel oplaadpunt voor de OV-Chipkaart te zitten! :shock: En dat voor één van de grootste winkelcentra van Rotterdam, waar nota bene per 11-02 de strippenkaart afgeschaft gaat worden. :roll:
Dan heb je niet goed gezocht, want in de Albert Heijn daar zit een postkantoortje met een oplaadpunt. :wink:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Meltrain »

Dan heeft die vrouw me van de service-balie verkeerd voorgelicht. :roll:
Ik dacht zelf ook al daar een keer een OVC-oplaadpunt gezien te hebben, dus ik vroeg of de AH een OVC-oplaadpunt had en die vrouw zei doodleuk dat er op heel Keizerswaard geen een te vinden is. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Stefan »

Je kunt voor de oplaadpunten ook hier kijken. En ook volgens dat kaartje zou er een oplaadpunt moeten zitten bij 't postkantoor op de Keizerswaard.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Chauf21 »

In de directe omgeving van Keizerswaard heb je ook nog wel een paar punten zitten; bij de Primera's en de C1000 :idea:
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door tsov »

Even wat anders waar ik nu benieuwd naar ben aangezien ik geen papieren OV meer heb. Ik moet nu neem ik aan gewoon altijd in- en uitchecken, maar gaat dat overal al goed? Dat er niet doordeweeks ineens geld wordt afgeschreven ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten