Studenten OV-chipkaart Topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door --Stefan-- »

Heb eindelijk m'n studentenrecht op me OVC kunnen laden.
Volgens de NS kaartautomaat heb ik nu 4 reisproducten op mij kaart:
- Gratis reizen week
- Korting weekend
- Overig product
- Overig product

Waar zijn die laatste 2 voor? :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Ardan »

Het feit dat je kunt reizen op saldo ofzo?
Ik heb vanmiddag mijn OVC nog wel bijgeladen bij de AVM, maar vergeten te kijken of ik al mijn reisrecht binnen kan halen. Ik denk dat ik het straks maar eens in de bus ga proberen bij die nieuwe AVM-lights die er sinds een paar dagen hangen.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Tochjo »

tsov schreef:Ik moet nu neem ik aan gewoon altijd in- en uitchecken, maar gaat dat overal al goed? Dat er niet doordeweeks ineens geld wordt afgeschreven ;)
Je checkt in en uit als de situatie dat toelaat, dus bijvoorbeeld in de metro of de bussen met werkende chipkaartapparatuur. Voor treinreizen check je niet in en uit; dat zou overigens alleen gekund hebben bij NS, aangezien alleen die vervoerder al apparatuur heeft staan, maar daar wordt je kaart nog niet herkend.

Verder sla je de spijker keurig op zijn kop als je het hebt over het afschrijven van saldo terwijl je vrij mag reizen: dat kan voorkomen. Zo wil je in bussen van Arriva in de regio Waterland zeker niet in- en uitchecken, want daar wordt je abonnement niet herkend en zie je een rit tegen vol tarief van je saldo afgeschreven worden als je het toch probeert. Overigens zouden stickers op de lezers je daarvoor moeten waarschuwen. In die gevallen, en bij ontbreken van apparatuur, laat je je studenten-OV-chipkaart simpelweg zien en reis je nog met strippenkaart of papieren treinkaartje als je recht hebt op reizen met korting.

Bekijk ook eens het onderdeel "Vragen over het reizen met de Studenten OV-chipkaart: waar en hoe" op deze pagina, het Nieuwspunt OV-Chipkaart en de websites van de vervoerders waarmee je reist.
--Stefan-- schreef:Heb eindelijk m'n studentenrecht op me OVC kunnen laden.
Volgens de NS kaartautomaat heb ik nu 4 reisproducten op mij kaart:
- Gratis reizen week
- Korting weekend
- Overig product
- Overig product

Waar zijn die laatste 2 voor? :P
Die laatste twee zijn precies de producten die je hebt opgehaald. De eerste twee zijn de tijdelijke producten die al op je kaart stonden, die zijn blijven staan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Suus »

Het probleem is bijvoorbeeld dat Veolia Haaglanden/Veluwe beloofde vanaf 1 januari studentenkaarten te accepteren. Deed je dat eerst, dan was je je geld kwijt. Nu zou het dus moeten werken (staat ook op de site van Veolia Transport), maar ergens heb ik onderbuikgevoelens dat dat mis gaat.

Arriva Waterland, waar abonnementen en producten in het najaar van 2009 geaccepteerd zouden worden, laat gewoon niets meer van zich horen. Waar zijn de beloftes en waar zijn de antwoorden van de vervoerder.

Waarom grijpt hier niemand in om de communicatie op orde te brengen, want volgens mij is dat volgens mij het grootste probleem aan het worden. Het is niet de onwil van veel studenten volgens mij, maar gewoon het feit dat iedereen langs elkaar heen communiceert, zonder duidelijke informatie deadlines verschuift en ook nog eens het verschil tussen oplaad en ophaalautomaten door elkaar gooit (dat er niet hoort te zijn, maar dat terzijde) en waar brieven bij sommige mensen nooit aankomen. Daarnaast is de IB-Groep de afgelopen weken welhaast aan een ware spamrun begonnen om half studerend Nederland ervan te overtuigen dat ze geen chipkaart hebben terwijl die al maanden in hun portemonnee zit. Iemand die wel wat weet van administratie EN communicatie moet daar echt gaan ingrijpen, zo kan dit toch niet :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Suus »

Overigens weet ik niet waarom iedereen nieuwe producten op hun kaart moet gaan zetten, maar ik denk dat het voorlopig niet meer nodig is. De nieuwe producten zijn geldig tot 31 december 2030 :roll: (dat het het nog kon vinden op de bon zeg, er staan ondertussen 9 producten en 12 transacties op de uitdraai)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Arriva Waterland, waar abonnementen en producten in het najaar van 2009 geaccepteerd zouden worden, laat gewoon niets meer van zich horen. Waar zijn de beloftes en waar zijn de antwoorden van de vervoerder.
Arriva Zuid-Holland herkent in ieder geval geen abonnementen, d'r staat zelfs expliciet op de schermen in de bus dat je met een abonnement niet in- en uit moet checken. Waarschijnlijk herkennen ze die dan in Waterland ook nog niet (zover ik uit berichten elders opmaak is de Albatros-versie in Waterland en Zuid-Holland momenteel gelijk)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Reiziger Delft »

Op de Veolia-chipkaart lezers staat ook dat je niet moet in- en uitchecken met abonnementen. (Bus in regio Haaglanden)Toch moet het nu met een Studenten-OV en dat ging vandaag zelfs goed. :D Van m'n weekend-OV werd geen geld afgeschreven; hij herkende m'n reisproduct. Op de Veolia-site staat nu ook netjes een overzicht met waar je wel en niet kan reizen met de OV-chipkaart.

Arriva is echt :neg: in communicatie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Ruben »

Ik weet niet wat ze met die producten aan het uithalen zijn, er staat nu een abo Studenten week die vanaf 10-1 tot en met 30-9 (einde mijn OV-recht) geldt. Ben benieuwd of ik maandag mag inchecken onder de vrij reizen termen. Het studenten korting week ding is wel geldig en blijft dat nog tot 31-12-2012. :roll:
Tochjo schreef:
--Stefan-- schreef:Heb eindelijk m'n studentenrecht op me OVC kunnen laden.
Volgens de NS kaartautomaat heb ik nu 4 reisproducten op mij kaart:
- Gratis reizen week
- Korting weekend
- Overig product
- Overig product

Waar zijn die laatste 2 voor? :P
Die laatste twee zijn precies de producten die je hebt opgehaald. De eerste twee zijn de tijdelijke producten die al op je kaart stonden, die zijn blijven staan.
Ik zat daar ook naar te staren, maar er stond onder de overige producten een zin met zoiets als "Overige producten geeft aan dat de kaart nog ruimte heeft voor... juist ja: overige producten".

Overigens had een HC het tegen me erover dat ik mijn Studenten OVC moet activeren op de site van NS??? Volgens mij is 'ie in de war geweest met de voordeelurenkaart + reizen op saldo, want ik kan er niets van terugvinden en dit zou de eerste communicatie zijn die dit vereiste bij me neerlegt. Overigens is 2x door een HC mijn OVC op zicht als kortingsrecht geaccepteerd, heeft men de lezers nog niet?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Chauf21 »

NS-Reiziger schreef:Overigens had een HC het tegen me erover dat ik mijn Studenten OVC moet activeren op de site van NS??? Volgens mij is 'ie in de war geweest met de voordeelurenkaart + reizen op saldo, want ik kan er niets van terugvinden en dit zou de eerste communicatie zijn die dit vereiste bij me neerlegt. Overigens is 2x door een HC mijn OVC op zicht als kortingsrecht geaccepteerd, heeft men de lezers nog niet?
Bij een voordeelurenkaart + reizen op saldo moet je dat inderdaad via Internet activeren. Studenten hoeven tot nader order nog niet in- en uit te checken bij de NS en er hoeft dus ook nog niets geactiveerd te worden. NS zal zelf laten weten wanneer en hoe studenten straks moeten gaan in- en uitchecken.
Bee schreef:Waarom grijpt hier niemand in om de communicatie op orde te brengen, want volgens mij is dat volgens mij het grootste probleem aan het worden. Het is niet de onwil van veel studenten volgens mij, maar gewoon het feit dat iedereen langs elkaar heen communiceert, zonder duidelijke informatie deadlines verschuift en ook nog eens het verschil tussen oplaad en ophaalautomaten door elkaar gooit (dat er niet hoort te zijn, maar dat terzijde) en waar brieven bij sommige mensen nooit aankomen. Daarnaast is de IB-Groep de afgelopen weken welhaast aan een ware spamrun begonnen om half studerend Nederland ervan te overtuigen dat ze geen chipkaart hebben terwijl die al maanden in hun portemonnee zit. Iemand die wel wat weet van administratie EN communicatie moet daar echt gaan ingrijpen, zo kan dit toch niet :neg:
Er werkt vanalles door elkaar heen: TLS, de vervoerders, IBG en wat er allemaal nog meer bij komt kijken. Mevrouw Huizinga lijkt alleen maar te kunnen zeggen dat het taken van decentrale overheden zijn en dat ze ervan uitgaat dat dat op een goede manier wordt opgelost. Maar de praktijk blijkt anders... tijd dat er iemand de regie naar zich toetrekt. Jammer genoeg is dat advies een paar maanden geleden ook al gegeven, maar doet niemand daar wat mee :(
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Daniel »

NS-Reiziger schreef:Overigens is 2x door een HC mijn OVC op zicht als kortingsrecht geaccepteerd, heeft men de lezers nog niet?
Men heeft wel degelijk lezers in de vorm van de railpocket :wink: Gebruik ervan verschilt wel: ik zie doorgaans HC's die alle VDU's scannen om de geldigheid te controleren, maar er zijn er ook die ze (zoals jou overkwam) op zicht accepteren als kortingskaart.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Bastiaan »

Zo, dat ging weer lekker vandaag zeg.

Ik mocht vandaag niet mee met Veolia Veluwe lijn 91, want er stond volgens de chauffeur toch duidelijk "2009" op mijn kaart. "Ja maar, hij is nog geldig omdat ik mijn nieuwe studentenkaart nog niet heb kunnen/mogen activeren." "Nou, het lijkt me toch duidelijk dat die kaart afloopt op 31 december 2009."
Dus ik probeer het nog even met mijn chipkaart voor de lezer, maar die accepteerde 'm gek genoeg ook niet. Dus die chauffeur was niet van plan om mij toe te laten in zijn bus en zelf wist ik ook niet zeker hoe het precies zat, dus ik ben maar weer uitgestapt. Ik wens de betreffende chauf veel sterkte aankomende maandag 8-)

Aan de OV-chipkaart klantenservice heb je ook helemaal niks, want daar wordt je gewoon net zo lang in de wacht gezet totdat je beltegoed op is en dat was bij mij het geval :x Verder lijkt geen enkele conducteur, chauffeur of servicemedewerker van de vervoerders goed geïnformeerd te zijn over de geldigheid van de studentenkaarten.

Tenslotte heb ik nog geprobeerd mijn reisproduct op te halen bij een afhaalkastje. Het ophalen duurde meerdere minuten en vervolgens kwam de melding dat ophalen tijdelijk niet mogelijk was. Bij een andere supermarkt hadden ze het kastje inmiddels afgeplakt met een briefje waarop stond dat er een storing was. Nu snap ik waarom ik het advies heb gekregen om pas vanaf 20 januari mijn reisproduct op te halen, want als half studerend Nederland op dezelfde dag zijn product op gaat halen dan kan het systeem dat blijkbaar niet aan.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Raymond »

Dat was voorspeld en komt dus uit. Dat had voorkomen kunnen worden als men sowieso de reisproducten ook echt in drie delen beschikbaar had gesteld, overeenkomstig met de geadviseerde ophaalperiode.
Een gewaarschuwde organisatie telt voor twee, maar niet bij de OV-chipkaart.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Chauf21 »

Bastiaan schreef:Ik mocht vandaag niet mee met Veolia Veluwe lijn 91, want er stond volgens de chauffeur toch duidelijk "2009" op mijn kaart. "Ja maar, hij is nog geldig omdat ik mijn nieuwe studentenkaart nog niet heb kunnen/mogen activeren." "Nou, het lijkt me toch duidelijk dat die kaart afloopt op 31 december 2009."
Dus ik probeer het nog even met mijn chipkaart voor de lezer, maar die accepteerde 'm gek genoeg ook niet. Dus die chauffeur was niet van plan om mij toe te laten in zijn bus en zelf wist ik ook niet zeker hoe het precies zat, dus ik ben maar weer uitgestapt. Ik wens de betreffende chauf veel sterkte aankomende maandag 8-)
Je hebt er voor nu niets aan, maar in principe mag je bij Veolia Veluwe reizen met je OV-studentenchipkaart. Je moet je chipkaart dan laten gewoon laten zien (als 'zichtkaart') omdat de OV-chipapparatuur daar nog niet werkt voor studenten (zie http://www.studentenov-chipkaart.nl/vee ... vragen). Zie hieronder, blijkbaar zou het wel moeten werken. Blijft staan dat je machteloos bent als de chauffeur geen instructie over die chipkaart heeft gehad of gelezen. In dat geval zou je een klacht bij Veolia kunnen indienen, je had immers een geldig vervoerbewijs.
Laatst gewijzigd door Chauf21 op za 02 jan 2010, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: OVC zou wel moeten werken, zie post Bee.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Bastiaan »

Mijn papieren kaart is dus inderdaad officieel niet geldig meer, als ik dat zo lees. In die zin had de chauffeur dus wel gelijk, maar hij heeft niet gevraagd naar mijn chipkaart.
Lekker handig dan, want aan je chipkaart kun je zo niet zien of je een week- of weekendkaart hebt. Voor mij dus lekker makkelijk gratis reizen doordeweeks? :roll: :wink:

Ik ga me er verder niet al te druk over maken, maar het geeft wel aan hoe slecht de communicatie is en hoe onhandig het is om die afhaalperiode in januari te laten plaatsvinden. Misschien wordt het komende week al gauw duidelijk als het normale studentenvervoer weer op gang komt.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door mb90 »

Bij mij was het ophalen daarnet ook al zo'n succes. Bij de eerste Primera was de automaat defect en bij de ander gaf hij aan dat er niks klaar stond. :neg: Verder gaf hij wel aan dat de huidige studentenproducten tot 2013 geldig waren en reizen met de chipkaart ging zoals altijd goed vandaag.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Suus »

Chauf21 schreef:
Bastiaan schreef:Ik mocht vandaag niet mee met Veolia Veluwe lijn 91, want er stond volgens de chauffeur toch duidelijk "2009" op mijn kaart. "Ja maar, hij is nog geldig omdat ik mijn nieuwe studentenkaart nog niet heb kunnen/mogen activeren." "Nou, het lijkt me toch duidelijk dat die kaart afloopt op 31 december 2009."
Dus ik probeer het nog even met mijn chipkaart voor de lezer, maar die accepteerde 'm gek genoeg ook niet. Dus die chauffeur was niet van plan om mij toe te laten in zijn bus en zelf wist ik ook niet zeker hoe het precies zat, dus ik ben maar weer uitgestapt. Ik wens de betreffende chauf veel sterkte aankomende maandag 8-)
Je hebt er voor nu niets aan, maar in principe mag je bij Veolia Veluwe reizen met je OV-studentenchipkaart. Je moet je chipkaart dan laten gewoon laten zien (als 'zichtkaart') omdat de OV-chipapparatuur daar nog niet werkt (zie http://www.studentenov-chipkaart.nl/veelgestelde-vragen). Blijft staan dat je machteloos bent als de chauffeur geen instructie over die chipkaart heeft gehad of gelezen. In dat geval zou je een klacht bij Veolia kunnen indienen, je had immers een geldig vervoerbewijs.
Volgens Veolia werkt in de Veluwe de chipkaart-apparatuur wel. Als dat in de praktijk anders is blijkt maar weer eens in hoeverre de communicatie faalt :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Bastiaan »

*Gaat aanstaande woensdag rijbewijs halen en daarna een auto kopen*
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Raymond »

Heeft iemand trouwens een idee hoe het aanvragen van Geld Terug bij Vertraging zometeen gaat bij NS met de studenten chipkaart? Komt er een nieuwe versie van het formulier waar wel het volledige kaartnummer op past of is het straks wel mogelijk om dit online te doen?
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Chauf21 »

Bee schreef:Volgens Veolia werkt in de Veluwe de chipkaart-apparatuur wel. Als dat in de praktijk anders is blijkt maar weer eens in hoeverre de communicatie faalt :neg:
Ow, dan is het des te vreemder dat Bastiaan niet kon inchecken :?
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Bastiaan »

Ik denk dat ik mijn kaart er iets te snel voor hield, want in een andere bus hadden meerdere mensen problemen met het inchecken. Gelukkig was daar wel een vriendelijke chauffeur die de mensen hielp met inchecken, waardoor het na meerdere pogingen bij hen wel lukte :wink:
Maar aan de andere kant wordt hier gezegd dat abbonnementen bij Veolia nog niet worden herkend. Als dat zo is, was ik aan het eind van de rit het volledige reisbedrag kwijt geweest als ik op mijn chipkaart had gereisd. Ook niet iets waar ik heel blij van zou worden.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:
Bee schreef:Arriva Waterland, waar abonnementen en producten in het najaar van 2009 geaccepteerd zouden worden, laat gewoon niets meer van zich horen. Waar zijn de beloftes en waar zijn de antwoorden van de vervoerder.
Arriva Zuid-Holland herkent in ieder geval geen abonnementen, d'r staat zelfs expliciet op de schermen in de bus dat je met een abonnement niet in- en uit moet checken. Waarschijnlijk herkennen ze die dan in Waterland ook nog niet (zover ik uit berichten elders opmaak is de Albatros-versie in Waterland en Zuid-Holland momenteel gelijk)
Lekker handig, je checkt dus in *piep*, je gaat zitten en leest dan op het scherm dat je niet mocht inchecken *piiiieeeep*. Stickers waren te duur voor Arriva?

Overigens vandaag zonder problemen (en met korting) gereisd bij Connexxion Flevoland en bij CXX Utrecht. Zo maar eens bij de C1000 kijken of er producten klaar staan. :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Daniel »

Bastiaan schreef:Ik denk dat ik mijn kaart er iets te snel voor hield, want in een andere bus hadden meerdere mensen problemen met het inchecken.
Dat is inderdaad het probleem bij die kaartlezers (Arriva heeft dezelfde): je moet de kaart echt stil voor de lezer houden, dan werkt 'ie wel goed :wink:
Geert schreef:Lekker handig, je checkt dus in *piep*, je gaat zitten en leest dan op het scherm dat je niet mocht inchecken *piiiieeeep*. Stickers waren te duur voor Arriva?
Er zitten ook stickers op de kaartlezers :wink: Maargoed, reizen op de chipkaart wordt hier (concessie DAV/HWGO) als 't goed is pas vanaf dit jaar echt gepromoot. Al zie je in Dordt inmiddels de nodige reizigers met RET-chipkaarten inchecken dus de nabijheid van Rotterdam is goed te merken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Klaasje »

Geert schreef:
Reiziger Ddrs schreef:
Bee schreef:Arriva Waterland, waar abonnementen en producten in het najaar van 2009 geaccepteerd zouden worden, laat gewoon niets meer van zich horen. Waar zijn de beloftes en waar zijn de antwoorden van de vervoerder.
Arriva Zuid-Holland herkent in ieder geval geen abonnementen, d'r staat zelfs expliciet op de schermen in de bus dat je met een abonnement niet in- en uit moet checken. Waarschijnlijk herkennen ze die dan in Waterland ook nog niet (zover ik uit berichten elders opmaak is de Albatros-versie in Waterland en Zuid-Holland momenteel gelijk)
Lekker handig, je checkt dus in *piep*, je gaat zitten en leest dan op het scherm dat je niet mocht inchecken *piiiieeeep*. Stickers waren te duur voor Arriva?

Overigens vandaag zonder problemen (en met korting) gereisd bij Connexxion Flevoland en bij CXX Utrecht. Zo maar eens bij de C1000 kijken of er producten klaar staan. :)
Als je het goed had gedaan had je bij CXX meteen in de bus opgeladen. Afgelopen woensdag werkte het perfect in de bus in Almere
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Geert »

Helaas kon dat niet in bus 147, anders had ik dat wel gedaan ;). Maar net bij de C1000 geweest en het ging in één keer goed :o :pos:
Wel erg jammer dat je op zo'n AVM niet je huidige productoverzicht kunt bekijken.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Ophaalperiode studenten OV-chipkaart verlengd

Bericht door Frank »

...en dat staat er, als het net als bij mij gaat, product onbekend op...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten