Situatie spoor dinsdag onveranderd, bus rijdt gedeeltelijk

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Situatie spoor dinsdag onveranderd, bus rijdt gedeeltelijk

Bericht door Geert »

Situatie spoor dinsdag onveranderd, bus rijdt gedeeltelijk
Geplaatst op: maandag 21 december 2009 17:43
Laatst bijgewerkt: maandag 21 december 2009 18:03


De nooddienstregeling die sinds maandag van kracht is op het Nederlandse spoornet, blijft dinsdag onverminderd van kracht. Dat verwacht spoorbeheerder ProRail. De nooddienstregeling omvat twee stoptreinen per uur op ieder traject. Er rijden vrijwel geen intercities en sneltreinen en ook het internationale treinverkeer is deels gestaakt.

Het negatieve reisadvies voor het reizen per trein dat vandaag gold, blijft ook voor morgen gelden. Vanavond worden wederom sneeuwbuien verwacht.

Stads- en streekvervoer
Het busverkeer is in veel regio's vandaag langzaam op gang gekomen. Connexxion rijdt in vrijwel alle gebieden, met uitzondering van de regio Huizen/Hilversum. Stadsvervoerder GVU laat tot nu toe alleen de lijnen naar universiteitscomplex De Uithof rijden; de andere lijnen kunnen niet rijden doordat de wegen in de stad Utrecht te glad zijn.

HTM (Den Haag) laat geen trams rijden en de bussen rijden volgens een aangepaste dienstregeling. RandstadRail rijdt alleen tussen Den Haag Centraal en Zoetermeer (rechtsom).

Qbuzz rijdt in de meeste gebieden, met uitzondering van de regio Rotterdam (Maassluis, Vlaardingen, Krimpen a/d IJssel en Lansingerland). Bij RET (Rotterdam) en GVB (Amsterdam) rijden de meeste metro's, bussen en trams volgens plan.

Veolia rijdt niet in de regio Haaglanden en tussen Geertruidenberg en Raamsdonksveer. Arriva rijdt in alle gebieden, behalve de regio Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee. Syntus rijdt nagenoeg volgens dienstregeling.

Internationaal treinverkeer
Ook NS Hispeed geeft voor vandaag en morgen een negatief reisadvies af. Vandaag reden de Beneluxtrein (Amsterdam - Brussel), de ICE International (Amsterdam - Frankfurt e.v.) en de Fyra (HSL Amsterdam - Rotterdam) niet. Voor morgen geldt dezelfde verwachting: Fyra en IC Brussel zullen niet rijden, ICE International en Thalys rijden beperkt. De intercity naar Berlijn rijdt wel (waarschijnlijk met vertraging).
Lees verder
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Situatie spoor dinsdag onveranderd, bus rijdt gedeeltelijk

Bericht door Daantje »

Ik hoop toch wel dat morgen of tram 1 van de HTM of de bussen van Veolia Haaglanden weer gaan rijden, anders kost het me weer zoveel tijd :(
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Situatie spoor dinsdag onveranderd, bus rijdt gedeeltelijk

Bericht door Justin »

Ja die wisselsjizzle begint me ook te vervelen =(.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Situatie spoor dinsdag onveranderd, bus rijdt gedeeltelijk

Bericht door --Stefan-- »

Ik vind dat ze langzaamaan toch wel weer wat meer treinen en bussen kunnen laten rijden hoor :S
De meeste sneeuw van vandaag is al in het land en het ziet er niet echt ernstig uit.

Niemand kan ergens naartoe nu :O

Ik vind het nu een beetje overdreven ;)
3 0 7 9
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Situatie spoor dinsdag onveranderd, bus rijdt gedeeltelijk

Bericht door Stefan »

Ze mogen van mij inderdaad ook weer een beetje normaler gaan rijden, kan ik tenminste nog iets gaan doen in m'n kerstvakantie, om nu met de auto op pad te gaan zie ik ook niet echt zitten.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Situatie spoor dinsdag onveranderd, bus rijdt gedeeltelijk

Bericht door Caspar »

--Stefan-- schreef:Ik vind dat ze langzaamaan toch wel weer wat meer treinen en bussen kunnen laten rijden hoor :S
De meeste sneeuw van vandaag is al in het land en het ziet er niet echt ernstig uit.

Niemand kan ergens naartoe nu :O

Ik vind het nu een beetje overdreven ;)
Opzich wordt de sneeuw alleen maar langzaam meer, tenminste hier in de kop van Noord holland valt er zo af en toe een paar cm bij, zonder dat het wegsmelt. Ook is het vandaag niet warmer geworden dan -1, waardoor er toch zo nu en dan weer een wissel uit de controle raakt helaas. En oja het is net weer begonnen met sneeuwen hier. Vind het wel prima, hoef pas donderdag iets te doen/werken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Situatie spoor dinsdag onveranderd, bus rijdt gedeeltelijk

Bericht door Suus »

Ik weet niet wat ik morgen ga doen. Ik wil echt heel graag naar Groningen, en als ik het niet probeer vind ik het ook jammer. Vandaag liepen mensen hopeloos vast bij Putten, ik ben toch benieuwd hoe ver er te komen valt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Situatie spoor dinsdag onveranderd, bus rijdt gedeeltelijk

Bericht door Suus »

Dubbelpost, ik weet het, maar ik kwam toch even melden dat we het proberen gaan, niet geschoten is altijd mis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Situatie spoor dinsdag onveranderd, bus rijdt gedeeltelijk

Bericht door Jurjen »

Nu zit ik met het volgende. Ik moet vandaag tot 00:00 werken op Utrecht Centraal. Normaal gesproken kan ik dan de rechtstreekse 'IC' naar Almere Centrum pakken van 00:28. Die hele serie ligt er vandaag echter uit. Ik heb voor gisteren de reisplanner even gebruikt, en die gaf toen als laatste verbinding van de dag vertrek om 23:47 aan, via Amsterdam Muiderpoort. Moet ik nu proberen een half uur eerder naar huis te gaan, of kom ik ook wel thuis als ik om 00:05 een servicemedewerker aanschiet..?
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Situatie spoor dinsdag onveranderd, bus rijdt gedeeltelijk

Bericht door Jurjen »

Zowaar lijkt de IC Alm-Ut v.v. te rijden! Nouja, vanmiddag maar vroeg op weg richting Utrecht, en als 'ie vanmiddag rijdt ga ik er maar vanuit dat 'ie dat vanavond ook doet. (Als iemand het rijden van die serie kan bevestigen zou dat fijn zijn, de AV vertrouw ik toch nog niet helemaal. ;-))
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Situatie spoor dinsdag onveranderd, bus rijdt gedeeltelijk

Bericht door Daantje »

Die kloppen idd niet helemaal. Als je dat moest geloven reed gister ook de s1900 en dat was ook zeker niet zo. Zou het zeker op het station even vragen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Situatie spoor dinsdag onveranderd, bus rijdt gedeeltelijk

Bericht door Justin »

De s1900 reed wel hoor (alleen wel tussen Venlo en Eindhoven als stoptrein :twisted: ) ;).

Ik zou gewoon iets eerder opweg gaan. Lijkt wel de dienstregeling van 1989 wel: Ut-Alm via Asdm, afhankelijk van of er een 4000 of toenmalige 7300 reed :p.

Heb begrepen dat er wel weer een Pendel IC Rtd-Ut is gekomen?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Situatie spoor dinsdag onveranderd, bus rijdt gedeeltelijk

Bericht door Jurjen »

Justin schreef:Ik zou gewoon iets eerder opweg gaan. Lijkt wel de dienstregeling van 1989 wel: Ut-Alm via Asdm, afhankelijk van of er een 4000 of toenmalige 7300 reed :p.
Punt is natuurlijk dat ik tot 00:00 moet werken, dus 'gewoon' iets eerder op weg gaan gaat niet. Nu kan ik hopelijk wel regelen dat ik een half uurtje eerder weg kan, maar de extra stoptrein naar Amsterdam van 23:47 zou dan een 6-minuten-overstap op Asdm geven. Of dat nu zo'n zekere aansluiting is... :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Situatie spoor dinsdag onveranderd, bus rijdt gedeeltelijk

Bericht door Suus »

De reisplanner is hopelijk gecorrigeerd, die gaf overstappen in Muiderpoort die door het nachtgat niet konden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Situatie spoor dinsdag onveranderd, bus rijdt gedeeltelijk

Bericht door Daantje »

Justin schreef:De s1900 reed wel hoor (alleen wel tussen Venlo en Eindhoven als stoptrein :twisted: ) ;).
Ja, maar in de planner stond ie ook tussen Rotterdam en Delft en dat was dus niet zo ;)

@ Jurjen: ik neem aan dat je werkgever coulant is als je uitlegt dat je vanwege de weersomstandigheden en het beperkte treinverkeer eerder weg wil?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten