Wijzigingsblad 7 april

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Wijzigingsblad 7 april

Berichtdoor JeePee » Zo 06 Apr 2008, 22:48

Voor de liefhebbers:

De 3500 (IC Shl - Ehv) gaat stoppen te Best ivm groot onderhoud;
Er komt op donderdag, vrijdag en zaterdag om 21.56 een extra sneltrein van Zwolle naar Emmen.

Vast nog veel meer, maar goed dat ontdekken jullie vanzelf 8-)

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Wijzigingsblad 7 april

Berichtdoor Geert » Zo 06 Apr 2008, 23:02

Die stop in Best is toch vanwege groot onderhoud aan de A2, en om de automobilisten zo toch de trein in te lokken?

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Wijzigingsblad 7 april

Berichtdoor Caspar » Zo 06 Apr 2008, 23:08

Zijn er goede parkeergelegenheden rondom dat station?

Men kan ook die stoptrein wat promoten naast deze extra stop, zo veel langzamer is de stoptrein daar niet met maar 2 stops tot Den Bosch...
Laatst gewijzigd door Caspar op Zo 06 Apr 2008, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Wijzigingsblad 7 april

Berichtdoor Daniel » Zo 06 Apr 2008, 23:11

Die zijn speciaal hiervoor aangelegd als 't goed is :wink:

Eveneens vanaf morgen zou ik ICRm voorgeschoteld moeten krijgen op m'n terugreis uit Den Haag naar Dordrecht, ben benieuwd :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Re: Wijzigingsblad 7 april

Berichtdoor JeePee » Zo 06 Apr 2008, 23:12

Geert schreef:Die stop in Best is toch vanwege groot onderhoud aan de A2, en om de automobilisten zo toch de trein in te lokken?

Ow ja A2 vergeten te noemen. Is inderdaad vanwege die reden, net zoals die pendelbussen van OAD die binnenkort gaan rijden in het Brabantse. Wordt nog eens wat met het OV daar 8-)

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Wijzigingsblad 7 april

Berichtdoor Vinny » Ma 07 Apr 2008, 09:10

Men kan ook die stoptrein wat promoten naast deze extra stop, zo veel langzamer is de stoptrein daar niet met maar 2 stops tot Den Bosch...
De stoptrein gaat niet naar Schiphol... :lol:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Wijzigingsblad 7 april

Berichtdoor Caspar » Ma 07 Apr 2008, 11:37

Ik vraag me af hoeveel reizigers er in Best gaan opstappen met eindbestemming Schiphol of Amsterdam Zuid etc. Vast niet meer dan enkele tientallen per dag?

waldo79
Berichten: 3632
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Wijzigingsblad 7 april

Berichtdoor waldo79 » Ma 07 Apr 2008, 13:08

Caspar schreef:Vast niet meer dan enkele tientallen per dag?
Yep, in die orde grootte moet je denken. Het filereducerend vermogen is uiterst beperkt 8-)
Mij best :)

Gebruikersavatar
Daantje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 4454
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: Wijzigingsblad 7 april

Berichtdoor Daantje » Ma 07 Apr 2008, 14:11

Gisteren hoorde ik mensen zeggen dat de tijden in Gouda ook iets veranderen en dat de sprinter naar Rotterdam daar nou 1 minuut eerder gaat. Ik heb het nog niet zelf bekeken.
Interrail Frankrijk 2007
(Bijna) dagelijks Rotterdam Centraal - Delft vv

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Wijzigingsblad 7 april

Berichtdoor Freek » Ma 07 Apr 2008, 15:35

De IC (3600) van Arnhem naar Roosendaal vertrekt in Nijmegen ook 2 minuten eerder, om .17 en .47. In Arnhem vetrekt deze ook 2 minuten eerder, dus .26 en .56 Zit deze in de spits dus nog dichter op de IC uit Den-Haag richting Nijmegen. Je krijgt dan deze vertrektijden uit Arnhem richting Nijmegen (incl Arnhem-tiel)
.03
.07
.21
.24
.26
.33
.37
.51
.54
.56

Gebruikersavatar
IC3
Berichten: 359
Lid geworden op: Vr 21 Mar 2008, 21:44

Re: Wijzigingsblad 7 april

Berichtdoor IC3 » Ma 07 Apr 2008, 17:25

Heeft het DDAR-stammetje (geen nummer voorhanden) dat ik in Oudenbosch in de 5156 zag rijden ook iets van doen met het wijzigingsblad? Ik had al erg lang geen DDAR meer gezien in de 5100.

waldo79
Berichten: 3632
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Wijzigingsblad 7 april

Berichtdoor waldo79 » Ma 07 Apr 2008, 17:33

Freek schreef:De IC (3600) van Arnhem naar Roosendaal vertrekt in Nijmegen ook 2 minuten eerder, om .17 en .47. In Arnhem vertrekt deze ook 2 minuten eerder, dus .26 en .56

Is dat al niet langer zo? De 3687 vertrok vrijdagavond ook planmatig om 23.26 uur uit Arnhem :wink:
Laatst gewijzigd door waldo79 op Di 08 Apr 2008, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Mij best :)

Gebruikersavatar
IC3
Berichten: 359
Lid geworden op: Vr 21 Mar 2008, 21:44

Re: Wijzigingsblad 7 april

Berichtdoor IC3 » Ma 07 Apr 2008, 17:56

Het eerder vertrek in Nijmegen is al vanaf 31 maart, op de affiches die in Nijmegen hangen staat echter 2 april. Vandaag werd hierover niets meer omgeroepen, terwijl het bij velen nog niet bekend is dat de vertrektijden zijn aangepast.

Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: Za 15 Mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Wijzigingsblad 7 april

Berichtdoor Thijs » Ma 07 Apr 2008, 18:04

Freek schreef:De IC (3600) van Arnhem naar Roosendaal vertrekt in Nijmegen ook 2 minuten eerder, om .17 en .47. In Arnhem vetrekt deze ook 2 minuten eerder, dus .26 en .56 Zit deze in de spits dus nog dichter op de IC uit Den-Haag richting Nijmegen.

En de kans is groter dat een iets vertraagde 3700 achter de 3600 wordt gezet. Het wordt er allemaal niet beter van ;)

Overigens vorige week nog een mooie actie gezien: een vertraagde 3700 die in Arnhem mogelijk achter de 3600 zou zitten. Beide treinen vertrokken tegelijkertijd uit Arnhem, en kwamen bijna naast elkaar te rijden. De 3600 werd ingehouden, de 3700 ging er voorlangs, en intussen kwam er een 3000 uit Nijmegen nog even tussenstuiven op hoge snelheid. Prachtig :D

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Wijzigingsblad 7 april

Berichtdoor Daniel » Ma 07 Apr 2008, 18:39

IC3 schreef:Heeft het DDAR-stammetje (geen nummer voorhanden) dat ik in Oudenbosch in de 5156 zag rijden ook iets van doen met het wijzigingsblad? Ik had al erg lang geen DDAR meer gezien in de 5100.

Niet dat ik weet, die zal gewoon verdwaald zijn... zat vorige week ook al 'n paar keer DDAR in de 5156 :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
IC3
Berichten: 359
Lid geworden op: Vr 21 Mar 2008, 21:44

Re: Wijzigingsblad 7 april

Berichtdoor IC3 » Ma 07 Apr 2008, 19:07

Thijs schreef:En de kans is groter dat een iets vertraagde 3700 achter de 3600 wordt gezet. Het wordt er allemaal niet beter van ;)
't Is naar mijn idee meer logisch dat de 3700 van Arnhem naar Nijmegen bij vertraging �áchter de 3600 zou moeten rijden, dan ervoor, ondanks de stops van de 3600 op tussenliggende stations. Voor de 3700 is Nijmegen de eindbestemming, de 3600 moet nog ruim honderd kilometer verder rijden. En wat gebeurt er als een vertraagde 3700 voor een 3600 in Arnhem wordt weggestuurd: een vertraagde 3600 die bij Ravenstein een hoop geklooi veroorzaakt en loopt de vertraging alleen maar verder op zodat reizigers naar bijv. Vlissingen hun aansluiting missen. Nee, dan maar de 3700 iets laten rijden en dientengevolge 5 �à 8 minuten te laat in Nijmegen aan laten komen!

Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: Za 15 Mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Wijzigingsblad 7 april

Berichtdoor Thijs » Ma 07 Apr 2008, 20:12

@IC3: En daar heb je wel een punt! ;)
[En ik wist helemaal niet dat de brug bij Ravenstein eensporig is, weer wat geleerd!]

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Wijzigingsblad 7 april

Berichtdoor Freek » Ma 07 Apr 2008, 20:28

Maar wat is dan de achterliggende gedachte om de 3600 2 minuten eerder te laten vertrekken. Want dit zorgt voor een kortere kering (en ja, zelfs een kering van 20 minuten is regelmatig te kort, al geef ik toe, het is niet echt een juist argument) en vergroot het risico op (meer) vertraging voor de 3700 en 2000. Zeker in de spits zal het denk ik leiden tot juist meer vertragingen van de 3600.

Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: Za 15 Mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Wijzigingsblad 7 april

Berichtdoor Thijs » Ma 07 Apr 2008, 20:52

Het zijn twee punctualiteitsmaatregelen, waarbij 1 minuut tijdelijk is vanwege 40 km/u op de brug bij Ravenstein, en 1 minuut een vaste. Denk dat het idee is dat de trein dan in ieder geval weg is en wat meer ruimte heeft. Want in Den Bosch verandert er niks qua tijden, zo te zien.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11160
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Wijzigingsblad 7 april

Berichtdoor Meltrain » Ma 07 Apr 2008, 21:50

Reiziger Ddrs schreef:Die zijn speciaal hiervoor aangelegd als 't goed is :wink:

Eveneens vanaf morgen zou ik ICRm voorgeschoteld moeten krijgen op m'n terugreis uit Den Haag naar Dordrecht, ben benieuwd :wink:

En, had je ICRm in de 1963? :)
Laatst gewijzigd door Meltrain op Ma 07 Apr 2008, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Wijzigingsblad 7 april

Berichtdoor Daniel » Ma 07 Apr 2008, 21:53

Terugreis schreef ik he... ja, ik had dus ICRm in de 1963 :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11160
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Wijzigingsblad 7 april

Berichtdoor Meltrain » Ma 07 Apr 2008, 21:55

Grr, denk ik het goed, schrijf ik het fout. :lol:
Zal er wel te maken hebben dat ICRm vroeger in de 1916 reed. :wink:
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
IC3
Berichten: 359
Lid geworden op: Vr 21 Mar 2008, 21:44

Re: Wijzigingsblad 7 april

Berichtdoor IC3 » Ma 07 Apr 2008, 22:02

Freek schreef:Maar wat is dan de achterliggende gedachte om de 3600 2 minuten eerder te laten vertrekken.
Wellicht omdat de stoptrein naar 's-Hertogenbosch bij een lichte vertraging van de 3600 toch op tijd te kunnen laten rijden? Tussen het vertrek van de intercity en de stoptrein zat slechts vier minuten, nu is dit zes. Bovendien, door de snelheidsbeperking bij Ravenstein moet dit wel ten koste gaan van de kering in Arnhem omdat de keertijd daar altijd nog langer is dan die in Roosendaal, die nog maar elf minuten bedraagt. Twee minuten eerder vertrekken in Arnhem heeft geen hinderlijke gevolgen voor overstappers, twee minuten later aankomen in Roosendaal wel. :wink:

timtrein
Berichten: 269
Lid geworden op: Di 18 Mar 2008, 23:33

Re: Wijzigingsblad 7 april

Berichtdoor timtrein » Di 08 Apr 2008, 11:08

Thijs schreef:En ik wist helemaal niet dat de brug bij Ravenstein eensporig is, weer wat geleerd!
Zeker als je met mat'64 reist, kan je dat toch bijna niet ontgaan... eerst met ~ 100 km/u door de wissels gesmeten worden, dan het gerammel van die brug, dan weer met ~ 100 km/u opzijrammelen. Vooral op een zomeravond aan te bevelen... raampjes open en genieten maar 8-)
(jammer van die snelheidsbeperking... :? )

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Wijzigingsblad 7 april

Berichtdoor deadlock » Di 08 Apr 2008, 11:13

Was die brug bij Ravenstein ook niet de enige brug met symetrische wissels aan de voor en achterkant?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 1 gast