meltrain schreef:Ennes schreef: hij heeft door werkzaamheden te verrichten waarvoor hij niet bevoegd was de naam van zijn eigen werkgever in diskrediet gebracht, daar hij ten tijde van het gebeuren daar in dienst was.
In feite heeft NS dit ook zerlf gedaan.
Als NS deze goede man niet op non-actief had gezet, maar het bij een (forse) berisping had gelaten, was dit nooit zo naar buiten gekomen.
Nu zullen veel mensen (met name degenen die in die trein zaten) de NS een mieren**k*rs-bedrijf vinden.
En je punt is.....
De medewerker is door Nedtrain op non-actief gezet en niet door NS-reizigers, 2 aparte bedrijven die welliswaar zelf onder dezelfde holding vallen.
MdJ schreef:inleiding: Ik werk in een bloemenwinkeltje waarvan er 4 in Apeldoorn zitten, allen met een eigen eigenaar. "We" kopen wel hetzelfde in, maar verder is iedereen onafhankelijk.
Als ik iets moet bezorgen (Folie, bloemdraad etc) bij de collega's en daar is het dusdanig druk dat ze mijn hulp graag willen hebben (Mengen,kassa, heb ikbevoegdheid voor) ben ik niet de mierenn*uker om dat te weigeren. Simpel met de reden "Je bent mijn baas niet", kan ik me er niet afmaken. Dat ik daardoor 5-10 minuutjes later in "mijn" eigen zaakje ben, zullen ze daarbij niet erg vinden...
Als ik jou stukje lees, is het dus 1 bedrijf met 4 filialen, met elk een bedrijfsleider of vestigingsmanager(of hoe je hem ook wil noemen) Alle 4 die vestigingen hebben hetzelfde procuct, ter vergelijking met NSR verschillende standplaatsen. Ik zie hierin toch een heel verschil tussen 2 totaal verschillende bedrijfsonderdelen, met elk een totaal ander vakgebied, en werkzaamheden. Daarbij een rit
Asd-
Ut vv is even iets langer als 5-10 min, en dat juist in een periode waarbij er ook nog eens veel treinen met problemen staan, die dus wellicht niet zouden kunnen rijden omdat er geen Stmt voorhanden is.
playertwo schreef:Mag je omreizen over
Hvs met een omgeleide
s800 en
s3000 
Iedere machinist kan het overkomen dat er een rood sein gemist wordt. De ene keer met fatale afloop, een andere keer zonder verregaande gevolgen.
Mits de "bevoegd"Mcn daar wegbekendheid heeft wel, anders zal een andere Mcn dat traject moeten rijden of zal hij gepiloteerd moeten worden.
En natuurlijk kan iedereen een sein missen, het blijft mensenwerk, maar als na een gemist sein met fatale afloop zou blijken dat die Mcn helemaal niet bevoegd was om op dat moment die trein te rijden, dan zou de wereld te klein zijn.
Echter niemand hier op dit forum geeft antwoord op mijn vraag hoe er gereageerd zou worden als er wel iets mis zou zijn gegaan. en of deze Stmt dan ook nog zo geweldig was geweest omdat hij die trein toch maar heeft gereden.