Internationaal naar Belgie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Internationaal naar Belgie

Bericht door Dexter »

Jij wilt gemak. Dat kan, maar daar betaal je voor.

Als je haast hebt en nog een boodschap moet doen, kan je in veel stationshallen tegenwoordig een AH-To-Go inrennen. Dat is makkelijk, maar wel duurder en het assortiment is vaak niet compleet. Daarom kan je vaak beter je tijd nemen en vergelijken of je niet goedkoper uit bent bij Super, Jumbo, Aldi of Lidl. Dat is wel een gedoe, maar het loont wel.

Hopelijk komt er dus snel een soort http://www.wegolo.nl voor internationale treinreizen. :idea:

En de tarieven en toeslagen voor hogesnelheidstreinen zijn variabel omdat ze gerelateerd zijn aan drukke periodes, dat is juist afgekeken van vliegmaatschappijen.
Vallend blad maakt rails glad.
Oud forumgebruiker

Re: Internationaal naar Belgie

Bericht door Oud forumgebruiker »

Maar wordt de trein daardoor een aantrekkelijker product? In mijn ogen niet.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Internationaal naar Belgie

Bericht door iljitsch »

ziggy schreef:Maar wordt de trein daardoor een aantrekkelijker product? In mijn ogen niet.
Bovendien heeft de Beneluxtrein altijd zonder die nonsens gekund. Vergeet niet dat het maar een stuk van 250 km is, in een land als Duitsland is dat nauwelijks een intercity waard.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Internationaal naar Belgie

Bericht door Dexter »

Tja, zo schijnt het te moeten in de toekomst. Ik stap ook gewoon liever in een trein wanneer het mij uitkomt, zonder al maanden van tevoren te moeten plannen en mezelf vastleggen aan een bepaalde trein.
Vallend blad maakt rails glad.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Internationaal naar Belgie

Bericht door Joshua »

Ach ja dan gaan we straks gewoon allemaal lekker duur met de Fyra :mrgreen:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Internationaal naar Belgie

Bericht door Caspar »

iljitsch schreef:
ziggy schreef:Maar wordt de trein daardoor een aantrekkelijker product? In mijn ogen niet.
Bovendien heeft de Beneluxtrein altijd zonder die nonsens gekund. Vergeet niet dat het maar een stuk van 250 km is, in een land als Duitsland is dat nauwelijks een intercity waard.
Mwa Keulen- Frankfurt is volgens mij ook maar 187km, en dat is toch echt een ICE verbinding die veel mensen pakken. Ook daar geldt dat hoe eerder je er bij bent, hoe goedkoper het is. Zo zijn er natuurlijk nog een hoop lijnen waarvoor dat geldt. Denk aan Parijs- Lille (198km) bv.
Koop je een kaartje aan het loket betaal je voor 117km (Trier- Koblenz) enkele reis 24,60 in Duitsland. Dat vind ik ook behoorlijk gepeperd.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Internationaal naar Belgie

Bericht door midnet »

over die rit Trier-Koblenz-je bent -zeker als treinenhobbyist-natuurlijk gek als je dat zou doen. Voor minder euries (19 of 20) heb je een dagkaart voor de hele provincie Rheinland-Pfalz, incl de meeste bussen. Alleen als je echt voor 9.00 moet of perse met die IC (voorheen IR), dan geldt eigenlijk dat tarief. Maar dan weer-als je kan plannen en je erop vastleggen kan je tot Keulen voor 19 euries.
Inderdaad is het basistarief, zeker met ICE, in Duitsland fors (hoewel op korte afstand zonder de ICE niet echt veel meer als NS aanrekent voor enkeltjes), maar er zijn wel veel meer kortingsmogelijkheden als in Nederland.
In Frankrijk bij de SNCF schijnt maar 15% van alle reizigers vol tarief te betalen-en dat is dan vooral op korte stukken met regionale treinen. Daar krijg je al een gratis kortingskaart als je meer als 2 kinderen hebt (''familles nombreuses'').
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marijnvdm en 3 gasten