Jij wilt gemak. Dat kan, maar daar betaal je voor.
Als je haast hebt en nog een boodschap moet doen, kan je in veel stationshallen tegenwoordig een AH-To-Go inrennen. Dat is makkelijk, maar wel duurder en het assortiment is vaak niet compleet. Daarom kan je vaak beter je tijd nemen en vergelijken of je niet goedkoper uit bent bij Super, Jumbo, Aldi of Lidl. Dat is wel een gedoe, maar het loont wel.
Hopelijk komt er dus snel een soort http://www.wegolo.nl voor internationale treinreizen.
En de tarieven en toeslagen voor hogesnelheidstreinen zijn variabel omdat ze gerelateerd zijn aan drukke periodes, dat is juist afgekeken van vliegmaatschappijen.
Internationaal naar Belgie
Re: Internationaal naar Belgie
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Internationaal naar Belgie
Maar wordt de trein daardoor een aantrekkelijker product? In mijn ogen niet.
Re: Internationaal naar Belgie
Bovendien heeft de Beneluxtrein altijd zonder die nonsens gekund. Vergeet niet dat het maar een stuk van 250 km is, in een land als Duitsland is dat nauwelijks een intercity waard.ziggy schreef:Maar wordt de trein daardoor een aantrekkelijker product? In mijn ogen niet.
Re: Internationaal naar Belgie
Tja, zo schijnt het te moeten in de toekomst. Ik stap ook gewoon liever in een trein wanneer het mij uitkomt, zonder al maanden van tevoren te moeten plannen en mezelf vastleggen aan een bepaalde trein.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Internationaal naar Belgie
Ach ja dan gaan we straks gewoon allemaal lekker duur met de Fyra
Re: Internationaal naar Belgie
Mwa Keulen- Frankfurt is volgens mij ook maar 187km, en dat is toch echt een ICE verbinding die veel mensen pakken. Ook daar geldt dat hoe eerder je er bij bent, hoe goedkoper het is. Zo zijn er natuurlijk nog een hoop lijnen waarvoor dat geldt. Denk aan Parijs- Lille (198km) bv.iljitsch schreef:Bovendien heeft de Beneluxtrein altijd zonder die nonsens gekund. Vergeet niet dat het maar een stuk van 250 km is, in een land als Duitsland is dat nauwelijks een intercity waard.ziggy schreef:Maar wordt de trein daardoor een aantrekkelijker product? In mijn ogen niet.
Koop je een kaartje aan het loket betaal je voor 117km (Trier- Koblenz) enkele reis 24,60 in Duitsland. Dat vind ik ook behoorlijk gepeperd.
Re: Internationaal naar Belgie
over die rit Trier-Koblenz-je bent -zeker als treinenhobbyist-natuurlijk gek als je dat zou doen. Voor minder euries (19 of 20) heb je een dagkaart voor de hele provincie Rheinland-Pfalz, incl de meeste bussen. Alleen als je echt voor 9.00 moet of perse met die IC (voorheen IR), dan geldt eigenlijk dat tarief. Maar dan weer-als je kan plannen en je erop vastleggen kan je tot Keulen voor 19 euries.
Inderdaad is het basistarief, zeker met ICE, in Duitsland fors (hoewel op korte afstand zonder de ICE niet echt veel meer als NS aanrekent voor enkeltjes), maar er zijn wel veel meer kortingsmogelijkheden als in Nederland.
In Frankrijk bij de SNCF schijnt maar 15% van alle reizigers vol tarief te betalen-en dat is dan vooral op korte stukken met regionale treinen. Daar krijg je al een gratis kortingskaart als je meer als 2 kinderen hebt (''familles nombreuses'').
Inderdaad is het basistarief, zeker met ICE, in Duitsland fors (hoewel op korte afstand zonder de ICE niet echt veel meer als NS aanrekent voor enkeltjes), maar er zijn wel veel meer kortingsmogelijkheden als in Nederland.
In Frankrijk bij de SNCF schijnt maar 15% van alle reizigers vol tarief te betalen-en dat is dan vooral op korte stukken met regionale treinen. Daar krijg je al een gratis kortingskaart als je meer als 2 kinderen hebt (''familles nombreuses'').
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Marijnvdm en 3 gasten