Pagina 1 van 1

RegioNS en Syntus krijgen het moeilijk

Geplaatst: za 06 feb 2010, 01:45
door Karl
OV-Magazine schreef:RegioNS en Syntus krijgen het moeilijk
“Mijn volgende zorg is dat Syntus de concessie voor Zutphen–Hengelo–Oldenzaal kwijtraakt. De nieuwe concessiehouder Achterhoek heeft daar een voorsprong omdat hij materieel kan uitwisselen en dus een lagere reserve kan aanhouden. De concessie Midden-Overijssel is dan een mager overblijfsel voor Syntus. In dat doemscenario kan ik me voorstellen dat de aandeelhouders NS en Keolis het bedrijf laten fuseren met Qbuzz, ook een dochter van NS.”
Klik hier voor meer.

Re: RegioNS en Syntus krijgen het moeilijk

Geplaatst: za 06 feb 2010, 02:04
door Joshua
RegioNS verdwijnt. Maar Syntus zie ik niet op helemaal op kort termijn verdwijnen. Vooral omdat het ook maar een dochteronderneming is van iets groter.

Re: RegioNS en Syntus krijgen het moeilijk

Geplaatst: za 06 feb 2010, 12:49
door playertwo
Tussen de regels door, lees je wel dat NS Regio het nog een keer wil proberen met de Zwolle / Amelo - Emmen.

Re: RegioNS en Syntus krijgen het moeilijk

Geplaatst: za 06 feb 2010, 23:43
door Meltrain
Frank de Leeuw, directeur van Syntus schreef: “We doen mee aan de aanbesteding van de Veluwe. Binnen nu en een jaar komen de Vechtdallijnen eraan met de spoorlijnen Zwolle–Emmen en Almelo–Mariënberg; IJsselmond met de tramlijn Zwolle–Kampen; Zutphen–Hengelo–Oldenzaal met Twents en Arnhem Nijmegen. Die laatste is alleen al twee keer zo groot als de concessie Achterhoek.
Misschien qua passagiersaantallen, maar qua grootte lijkt de Achterhoek mij toch groter. :?