Wijzigingsblad april 2010

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Wijzigingsblad april 2010

Berichtdoor Caspar » Wo 24 Feb 2010, 19:48

En de rest van de stellen/rijtuigen, heeft iemand een overzichtje?

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1932
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: Wijzigingsblad april 2010

Berichtdoor Gekko123 » Wo 24 Feb 2010, 19:52

Volgens mij zijn in dit geval Google en Wikipedia je grootste vrienden...
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: Wijzigingsblad april 2010

Berichtdoor Daan » Wo 24 Feb 2010, 19:54

Op Wikipedia staat het sowieso vermeld.

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: Wijzigingsblad april 2010

Berichtdoor Daan » Wo 24 Feb 2010, 20:14

NS-Reiziger schreef:Hier dus de nieuwe

Interessant, daaruit blijkt dat in Gn de sporen 4A, 4B, 6A en 6B (en 5 dus ook) kopsporen worden per 04-09-2010 :)

BR628
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:28

Re: Wijzigingsblad april 2010

Berichtdoor BR628 » Wo 24 Feb 2010, 20:33

Lijkt mij faal, wat dan kan er geen cargo meer door Gn naar Rd/Dz/Lw

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Wijzigingsblad april 2010

Berichtdoor Ruben » Wo 24 Feb 2010, 20:41

Met wat meer wisselbewegingen moet dat toch nog over 7 kunnen?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9555
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Wijzigingsblad april 2010

Berichtdoor Wubbo » Wo 24 Feb 2010, 21:03

Die dingen zijn sowieso gepland over spoor 7 of 8, dus ik snap het probleem niet helemaal.

BR628
Berichten: 1552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:28

Re: Wijzigingsblad april 2010

Berichtdoor BR628 » Wo 24 Feb 2010, 21:28

Oh ik meende dat dat via spoor 5 ging. Heb er in het verleden ook wel een plaatje van geschoten maar wellicht is dat al verleden tijd en gaat het anno 2010 inderdaad via spoor 7 of 8.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11146
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Wijzigingsblad april 2010

Berichtdoor Meltrain » Wo 24 Feb 2010, 22:40

NS-Reiziger schreef:Hier dus de nieuwe

Hmm, bij Rotterdam Centraal klopt iets toch niet helemaal.
Er staat dat spoor 4 tussen 08-2010 en 11-2010 als perronspoor buiten dienst is, maar dat is echter al zo sinds vorige week. :?
Bij spoor 3 staat dan wel weer (goed) dat hij tussen 02-2010 en 07-2010 als perronspoor buiten dienst is.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Wijzigingsblad april 2010

Berichtdoor Geert » Wo 24 Feb 2010, 22:44

Dat elk document op internet een actuele weergave van de werkelijkheid is lijkt me een illusie :P. Volgens de oorspronkelijke planning zouden inmiddels zo'n beetje alle perronsporen in Rotterdam buiten dienst geweest moeten zijn, maar ja...

Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Re: Wijzigingsblad april 2010

Berichtdoor JeePee » Wo 24 Feb 2010, 23:33

Daan schreef:Interessant, daaruit blijkt dat in Gn de sporen 4A, 4B, 6A en 6B (en 5 dus ook) kopsporen worden per 04-09-2010 :)

Grappig, het projectbureau van station Gn heeft het daar helemaal niet over, wel dat de sporen 2+3 in de toekomst ook doorgaande sporen worden, maar dat duurt nog ff (structuurvisie tot 2040).

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Wijzigingsblad april 2010

Berichtdoor Ruben » Wo 24 Feb 2010, 23:35

2040? Gaat men met het tempo van een NZL een tunnel onder dat station graven ofzo?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: Wijzigingsblad april 2010

Berichtdoor Daan » Do 25 Feb 2010, 08:35

BR628 schreef:Oh ik meende dat dat via spoor 5 ging. Heb er in het verleden ook wel een plaatje van geschoten maar wellicht is dat al verleden tijd en gaat het anno 2010 inderdaad via spoor 7 of 8.
Dat wisselt wat, volgens mij. Voor zover ik weet gaan ze meestal over 5, maar heb ze ook wel over 7 zien komen.

Uiteindelijk moeten voor zo ver ik weet alle sporen (1A en B uitgezonderd) doorgaande sporen worden, maar dan moet eerst die tunnel er liggen dergelijke...

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: Wijzigingsblad april 2010

Berichtdoor Chauf21 » Do 25 Feb 2010, 10:26

NS-Reiziger schreef:2040? Gaat men met het tempo van een NZL een tunnel onder dat station graven ofzo?

Structuurvisies gaan altijd enkele tientallen jaren verder (meestal iets van 20-30 jaar), maar zeggen niets over de termijn waarop afzonderlijke ontwikkelingen gereed moeten zijn :)

Gebruikersavatar
Woepje
Berichten: 279
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen
Contact:

Re: Wijzigingsblad april 2010

Berichtdoor Woepje » Do 25 Feb 2010, 10:38

Ik ben regelmatig op Gn en 9 van de 10 keer rijdt die CARGO over spoor 5. Maar spoor 7 kan natuurlijk ook als ze de boel dicht willen gooien. Maar dat lijkt mij toch niet aannemelijk? Zeker niet als ze willen dat bepaalde treinseries doorlopen naar Gerp (uit Lw/Rd/Dz). Maar dat is ook allemaal toekomstmuziek en wellicht is het wat overdreven om een rechtstreekse verbinding Gnn-Gerp te krijgen, maar goed :D

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Wijzigingsblad april 2010

Berichtdoor Ruben » Do 25 Feb 2010, 11:37

Chauf21 schreef:Structuurvisies gaan altijd enkele tientallen jaren verder (meestal iets van 20-30 jaar), maar zeggen niets over de termijn waarop afzonderlijke ontwikkelingen gereed moeten zijn :)
Geeft ze wel de mogelijkheid het uit te stellen tot na ik Abraham heb gezien (the horror). :mrgreen:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: Wijzigingsblad april 2010

Berichtdoor Daan » Do 25 Feb 2010, 12:14

Woepje schreef:Maar dat lijkt mij toch niet aannemelijk? Zeker niet als ze willen dat bepaalde treinseries doorlopen naar Gerp (uit Lw/Rd/Dz).
Dat is dus wel wat gaat gebeuren, eerst die sporen dicht. Dan zijn de sporen 6 en 7 voor reizigers goed bereikbaar en kunnen die gebruikt worden. Dan schijnt men een tunnel te willen gaan bouwen en op termijn worden alle sporen (2-7) weer doorgaand. Tenminste, dat is wat ik zo links en rechts opvang...


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten