Pagina 3 van 3

Re: Wijzigingsblad april 2010

Geplaatst: wo 24 feb 2010, 19:48
door Caspar
En de rest van de stellen/rijtuigen, heeft iemand een overzichtje?

Re: Wijzigingsblad april 2010

Geplaatst: wo 24 feb 2010, 19:52
door Gekko123
Volgens mij zijn in dit geval Google en Wikipedia je grootste vrienden...

Re: Wijzigingsblad april 2010

Geplaatst: wo 24 feb 2010, 19:54
door Daan
Op Wikipedia staat het sowieso vermeld.

Re: Wijzigingsblad april 2010

Geplaatst: wo 24 feb 2010, 20:14
door Daan
NS-Reiziger schreef:Hier dus de nieuwe
Interessant, daaruit blijkt dat in Gn de sporen 4A, 4B, 6A en 6B (en 5 dus ook) kopsporen worden per 04-09-2010 :)

Re: Wijzigingsblad april 2010

Geplaatst: wo 24 feb 2010, 20:33
door BR628
Lijkt mij faal, wat dan kan er geen cargo meer door Gn naar Rd/Dz/Lw

Re: Wijzigingsblad april 2010

Geplaatst: wo 24 feb 2010, 20:41
door Ruben
Met wat meer wisselbewegingen moet dat toch nog over 7 kunnen?

Re: Wijzigingsblad april 2010

Geplaatst: wo 24 feb 2010, 21:03
door Wubbo
Die dingen zijn sowieso gepland over spoor 7 of 8, dus ik snap het probleem niet helemaal.

Re: Wijzigingsblad april 2010

Geplaatst: wo 24 feb 2010, 21:28
door BR628
Oh ik meende dat dat via spoor 5 ging. Heb er in het verleden ook wel een plaatje van geschoten maar wellicht is dat al verleden tijd en gaat het anno 2010 inderdaad via spoor 7 of 8.

Re: Wijzigingsblad april 2010

Geplaatst: wo 24 feb 2010, 22:40
door Meltrain
NS-Reiziger schreef:Hier dus de nieuwe
Hmm, bij Rotterdam Centraal klopt iets toch niet helemaal.
Er staat dat spoor 4 tussen 08-2010 en 11-2010 als perronspoor buiten dienst is, maar dat is echter al zo sinds vorige week. :?
Bij spoor 3 staat dan wel weer (goed) dat hij tussen 02-2010 en 07-2010 als perronspoor buiten dienst is.

Re: Wijzigingsblad april 2010

Geplaatst: wo 24 feb 2010, 22:44
door Geert
Dat elk document op internet een actuele weergave van de werkelijkheid is lijkt me een illusie :P. Volgens de oorspronkelijke planning zouden inmiddels zo'n beetje alle perronsporen in Rotterdam buiten dienst geweest moeten zijn, maar ja...

Re: Wijzigingsblad april 2010

Geplaatst: wo 24 feb 2010, 23:33
door JeePee
Daan schreef:Interessant, daaruit blijkt dat in Gn de sporen 4A, 4B, 6A en 6B (en 5 dus ook) kopsporen worden per 04-09-2010 :)
Grappig, het projectbureau van station Gn heeft het daar helemaal niet over, wel dat de sporen 2+3 in de toekomst ook doorgaande sporen worden, maar dat duurt nog ff (structuurvisie tot 2040).

Re: Wijzigingsblad april 2010

Geplaatst: wo 24 feb 2010, 23:35
door Ruben
2040? Gaat men met het tempo van een NZL een tunnel onder dat station graven ofzo?

Re: Wijzigingsblad april 2010

Geplaatst: do 25 feb 2010, 08:35
door Daan
BR628 schreef:Oh ik meende dat dat via spoor 5 ging. Heb er in het verleden ook wel een plaatje van geschoten maar wellicht is dat al verleden tijd en gaat het anno 2010 inderdaad via spoor 7 of 8.
Dat wisselt wat, volgens mij. Voor zover ik weet gaan ze meestal over 5, maar heb ze ook wel over 7 zien komen.

Uiteindelijk moeten voor zo ver ik weet alle sporen (1A en B uitgezonderd) doorgaande sporen worden, maar dan moet eerst die tunnel er liggen dergelijke...

Re: Wijzigingsblad april 2010

Geplaatst: do 25 feb 2010, 10:26
door Chauf21
NS-Reiziger schreef:2040? Gaat men met het tempo van een NZL een tunnel onder dat station graven ofzo?
Structuurvisies gaan altijd enkele tientallen jaren verder (meestal iets van 20-30 jaar), maar zeggen niets over de termijn waarop afzonderlijke ontwikkelingen gereed moeten zijn :)

Re: Wijzigingsblad april 2010

Geplaatst: do 25 feb 2010, 10:38
door Woepje
Ik ben regelmatig op Gn en 9 van de 10 keer rijdt die CARGO over spoor 5. Maar spoor 7 kan natuurlijk ook als ze de boel dicht willen gooien. Maar dat lijkt mij toch niet aannemelijk? Zeker niet als ze willen dat bepaalde treinseries doorlopen naar Gerp (uit Lw/Rd/Dz). Maar dat is ook allemaal toekomstmuziek en wellicht is het wat overdreven om een rechtstreekse verbinding Gnn-Gerp te krijgen, maar goed :D

Re: Wijzigingsblad april 2010

Geplaatst: do 25 feb 2010, 11:37
door Ruben
Chauf21 schreef:Structuurvisies gaan altijd enkele tientallen jaren verder (meestal iets van 20-30 jaar), maar zeggen niets over de termijn waarop afzonderlijke ontwikkelingen gereed moeten zijn :)
Geeft ze wel de mogelijkheid het uit te stellen tot na ik Abraham heb gezien (the horror). :mrgreen:

Re: Wijzigingsblad april 2010

Geplaatst: do 25 feb 2010, 12:14
door Daan
Woepje schreef:Maar dat lijkt mij toch niet aannemelijk? Zeker niet als ze willen dat bepaalde treinseries doorlopen naar Gerp (uit Lw/Rd/Dz).
Dat is dus wel wat gaat gebeuren, eerst die sporen dicht. Dan zijn de sporen 6 en 7 voor reizigers goed bereikbaar en kunnen die gebruikt worden. Dan schijnt men een tunnel te willen gaan bouwen en op termijn worden alle sporen (2-7) weer doorgaand. Tenminste, dat is wat ik zo links en rechts opvang...