Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Ruben »

Hogedrukspuit en vooral geen plekje van de hal missen. :twisted:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door --Stefan-- »

Als iedereen van het forum maandag nou eventjes naar Utrecht Centraal komt met een bezem dan gaan we met z'n allen wel even de hal bezemen. Dan wordt schoonmaker Achmed ook boos *O*
3 0 7 9
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door STF »

Ja hoor eens, toen ik het vorige keer voorstelde wilden jullie niet... En nou opeens wel... :Y
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door --Stefan-- »

Ik heb het de vorige keer niet gelezen eigenlijk :X
3 0 7 9
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Joshua »

Ja maar dat schoonmaken laat ik ook gewoon lekker aan Achmed over.
Ik vind het al een ramp dat schoonmaakster mama niet op mijn kamer komt schoonmaken.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Geert »

Er was wel een flashmob om met allerlei mensen te gaan schoonmaken, degene die je in het filmpje zag deed daar aan mee volgens mij. Vanavond werd in ieder geval nog steeds gestaakt, nu was het kennelijk ook nodig om met trommels een enorme pokkeherrie te maken. Overigens zag ik op spoor 4 ook een aantal schoonmakers die wel aan het schoonmaken waren.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Caspar »

Komen de KPI's (kritische prestatie indicatoren) van de NS niet in gevaar? Volgens mij is het toch net als met de punctualiteit dat ook de reinheid stations word meegenomen in de beoordeling over de prestaties van NS? Een paar jaar geleden gingen toch zelfs de tarieven een tijdje niet omhoog door een slechte punctualiteit? Zou dat hiervoor ook gelden als het cijfer voor de reinheid van de stations onder een kritiek punt zakt?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Fles »

Geert schreef:Vanavond werd in ieder geval nog steeds gestaakt, nu was het kennelijk ook nodig om met trommels een enorme pokkeherrie te maken.
Tijd voor een knokploeg? De lol is er inmiddels wel vanaf... :roll:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Wubbo »

Joshua schreef:Ja maar dat schoonmaken laat ik ook gewoon lekker aan Achmed over.
Ik vind het al een ramp dat schoonmaakster mama niet op mijn kamer komt schoonmaken.
Hoewel hier eigenlijk off-topic: dit is nu precies het probleem dat de schoonmakers aankaarten. Ik heb wel eens een reiziger aangesproken op het niet in de prullenbak gooien van het een of ander terwijl de prullenbak binnen een meter stond. Antwoord 'ja, maar daar hebben we toch schoonmakers voor'. Ik zou er ook niet vrolijk van worden als ik gebruikt word om op deze manier andermans zooi op te ruimen.

Als we nou gewoon allemaal onze eigen bende opruimen zijn we al een heel stuk verder. En dat geldt ook voor de schoonmakers die nu gedrag vertonen dat ze juist liever niet van ons zien.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door willy84 »

Nogal een open deur Wubbo en die mensen moeten ook een boete krijgen.

Ik heb een artikel gelezen in de Volkskrant over het hele gebeuren. Ik heb respect voor iedereen die werkt en dit werk wordt niet rijkelijk beloont. Dal zal iedereen met me eens zijn. Schoonmakers geven aan dat ze niet uitkomen met hun geld. Dat is eigenlijk een indicatie dat het minimumloon te laag is in Nederland. Het is ook bekend dat voor veel mensen in een uitkering het niet loont om te gaan werken omdat ze dan nauwelijks meer of zelfs minder verdienen! Dit omdat je vaak net niet meer in aanmerking komt voor kwijtscheldingen van gemeentelijke belastingen etc.

Ik vindt de eisen echter wel erg opmerkelijk.
-Respect willen ze? Van mij hebben ze die.
-Hoger loon? Het is ongeschoold werk en daar past minimumloon bij. Bovendien is het nog eens crisis. Ambtenaren krijgen er ook niks bij.
-Nederlandse les tijdens werktijd? Dat is de verantwoordelijkheid van mensen zelf en de overheid op de 2e plaatst. Wat hebben mensen die wel Nederlands spreken hier aan?

Het produceren van afval is gewoon aso en daardoor is mijn symhatie voor deze stakers verdwenen. Agressie is echt not done. Ik ben voor meer mechanisering. Bijvoorbeeld grote stofzuig/bezemautos die precies in de lift passen en derhalve de perrons snel kunnen reinigen. Etc. Dan kunnen de huidige schoonmakers weer werk zoeken dat hun wel behaagd.
immer kwaliteits posts
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Wubbo »

Schoonmakers kunnen toch sowieso werk zoeken dat hun wel behaagt? Niemand dwingt ze om schoon te maken volgens mij.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door willy84 »

Daarom en dat is natuurlijk een open deur. Het wordt tijd dat ze weer normaal aan het werk gaan. In tijden van crisis vragen om loonsverhoging vindt ik totaal niet reeel. Daarom ga ik ook niet staken.
immer kwaliteits posts
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Chauf21 »

Wubbo schreef:Ik zou er ook niet vrolijk van worden als ik gebruikt word om op deze manier andermans zooi op te ruimen.
willy84 schreef:Ik vindt de eisen echter wel erg opmerkelijk.
-Respect willen ze? Van mij hebben ze die.
Hoe laat je dat respect dan blijken?
Een uitspraak die ik wel eens heb gehoord bij een reportage over schoonmakers (niet in dit verband, geen idee wat en hoe er verder aan vooraf ging), is dat er vrijwel nooit iemand een schoonmaker aanspreekt. Een schoonmaker zei daarop: "het gebeurt zelden dat mensen een gesprekje met mij aangaan. Nooit zegt iemand eens van, goh bedankt hè, of, het ziet er schoon uit. Het zou mij goeddoen als ook maar één iemand op een dag dat zegt."

En als je erop gaat letten: er is inderdaad vrijwel nooit iemand die een schoonmaker groet en laat staan, bedankt voor zijn of haar werkzaamheden. Daar mag wat mij betreft ook wel iets veranderen (en ja, dan kom je weer bij die invididuele instellingen van tegenwoordig) :idea:
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door playertwo »

willy84 schreef:Ik heb een artikel gelezen in de Volkskrant over het hele gebeuren. Ik heb respect voor iedereen die werkt en dit werk wordt niet rijkelijk beloont. Dal zal iedereen met me eens zijn. Schoonmakers geven aan dat ze niet uitkomen met hun geld. Dat is eigenlijk een indicatie dat het minimumloon te laag is in Nederland. Het is ook bekend dat voor veel mensen in een uitkering het niet loont om te gaan werken omdat ze dan nauwelijks meer of zelfs minder verdienen! Dit omdat je vaak net niet meer in aanmerking komt voor kwijtscheldingen van gemeentelijke belastingen etc.
Dat is echt complete onzin. Het recht op kwijtschelding is immers afhankelijk van betalingscapaciteit en vermogen. Daarvoor maakt het geen drol uit of je in de WWB zit of het minimumloon krijgt, wel voor het bedrag dat er uiteindelijk wordt kwijtgescholden.

Het minimumloon is in Nederland aan de hoge kant, als je dat vergelijkt met andere landen. Dit gaan verhogen = weggooien van je concurrentiepositie als Nederland zijnde. Dat mensen niet uitkomen, doen ze vaak zelf. Men kan wel roken, een breedbeeld-TV hebben, een duur abonnement voor de GSM, de kinderen in de duurste kleren laten lopen, en teveel betalen voor veel nutsvoorzieningen, een dure vakantie nemen etc. en dan maar lopen klagen dat ze niet rond kunnen komen. Het lijkt me logisch dat je geen cent meer uitgeeft dan dat er binnen komt. Doe je dat toch, is het zorgen dat je inkomstenkant vergroot wordt, of snoeien in je uitgaven. Je kan het wat mij betreft veel beter omdraaien. Leer maar eens fatsoenlijk met geld om gaan, in plaats van lopen piepen dat je niet kan rondkomen.

Dat mensen met een uitkering nauwelijks meer verdienen als ze werken is ook niet waar, wel is het verschil tussen een uitkering en werken op een laag niveau te gering. Wederom doe je dat zelf, door in die tijd dat je thuis zit niet in jezelf te investeren middels scholing, en ja ook daar kan je een tegemoetkoming voor krijgen, en dan is het verschil tussen een uitkering en gaan werken ineens wel een stuk groter. Dat is mentaliteit, en niets anders. Vertik je dat, heb je inderdaad pech en is de kans dat je heel veel meer beloning krijgt voor je werk niet bijzonder groot, en daar hoort dus gewoon de eigen verantwoordelijkheid om in het Nederland/Engels te kunnen communiceren.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door STF »

Ik ben door het campingwerk ook deels schoonmaker maar mij spreken ze echt super vaak aan, kennelijk werkt dat op een station toch heel anders dan op een camping.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Caspar »

Ik ben het nu wel wet playertwo eens, je kan, zeker als je nog wat jonger bent jezelf prima vanuit de schoonmaak opwerken naar wat beters. Je kan immers na een paar jaar schoongemaakt te hebben prima aantonen dat je discipline en doorzettingsvermogen bezit. Met een 36 urige werkweek hou je ook nog wel wat tijd over om her en der een cursus te volgen.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door iljitsch »

playertwo schreef:Het minimumloon is in Nederland aan de hoge kant, als je dat vergelijkt met andere landen. Dit gaan verhogen = weggooien van je concurrentiepositie als Nederland zijnde.
Wil je nu echt beweren dat ze in Londen en New York in de financiele wereld en rond San Francisco met de high tech niet mee zouden kunnen komen als ze de schoonmakers en andere minimumloonwerkers meer zouden betalen? Lijkt me vrij sterk.

Al het ongeschoold werk dat te verplaatsen is gebeurt al lang buiten Nederland. Als kassadames en schoonmakers e.d. meer gaan verdienen betekent dat dat de rest van Nederland een klein beetje minder geld heeft, maar daar staat tegenover dat die minimumloners weer meer geld uitgeven. In het grote geheel der dingen niet echt ontzettend van belang lijkt me (zolang het om een verhoging van 10 - 20 % gaat, als het echt heel hoog wordt is het een ander verhaal).

Ik zou toch zeggen dat het minimumloon eerder te laag dan te hoog is. Hoe zou het anders komen dat mensen zelfs een sociale huurwoning niet zonder huurtoeslag kunnen betalen?

Als we die lage lonen gewoon wat verhogen zodat iedereen z'n eigen broek op kan houden kunnen al die subsidies afgeschaft worden en volksstammen ambtenaren wat nuttigs gaan doen.

De vergelijking met andere landen gaat slecht op omdat Nederland een duur land is om in te wonen. ID-kaart is tegenwoordig verplicht, 42,85. Gemeentelijke beslastingen, zo 300 euro. (Ik heb wel eens uitgerekend dat ik 5 euro betaal voor iedere vuilniszak die ik op straat zette.) Erfenis weigeren, 98 euro. En zo gaat het continu door. Toen ik m'n eigen bedrijf begonnen was en zowat niks verdiende werd ik bijna wanhopig van al die bedragjes en bedragen die je overal maar voor moet betalen.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Jurjen »

iljitsch schreef:
Al het ongeschoold werk dat te verplaatsen is gebeurt al lang buiten Nederland. Als kassadames en schoonmakers e.d. meer gaan verdienen betekent dat dat de rest van Nederland een klein beetje minder geld heeft, maar daar staat tegenover dat die minimumloners weer meer geld uitgeven. In het grote geheel der dingen niet echt ontzettend van belang lijkt me (zolang het om een verhoging van 10 - 20 % gaat, als het echt heel hoog wordt is het een ander verhaal).
Dus jij wil, om de loonsverhoging van schoonmakers te betalen, de lonen van geschoolde arbeid omlaag gooien? Denk niet dat je daar veel steun voor gaat vinden. Voor het vestigingsklimaat zijn dergelijke zaken wel van belang. Als je een groot kantoor hebt, en de schoonmaakkosten daarvan met 20% omhoog gaan, waarom dan niet datzelfde kantoor in Duitsland neerzetten, en vullen met Duitse geschoolde arbeiders?
Als we die lage lonen gewoon wat verhogen zodat iedereen z'n eigen broek op kan houden kunnen al die subsidies afgeschaft worden en volksstammen ambtenaren wat nuttigs gaan doen.
Dan mag je de lage lonen erg ver omhoog gooien. Die subsididies zorgen bovendien voor inkomensmiddeling. De lage lonen betalen (absoluut) minder, de hoge lonen meer. Zo helpen we elkaar in dit sociale land.

De vergelijking met andere landen gaat slecht op omdat Nederland een duur land is om in te wonen. ID-kaart is tegenwoordig verplicht, 42,85.
Poeh, per... 10 jaar? Zijn toch anderhalf biertje per jaar minder.
Gemeentelijke beslastingen, zo 300 euro. (Ik heb wel eens uitgerekend dat ik 5 euro betaal voor iedere vuilniszak die ik op straat zette.)
Lage lonen kunnen kwijtschelding aanvragen en betalen: 0 euro. Duur!
Erfenis weigeren, 98 euro. En zo gaat het continu door. Toen ik m'n eigen bedrijf begonnen was en zowat niks verdiende werd ik bijna wanhopig van al die bedragjes en bedragen die je overal maar voor moet betalen.
Dan was je schijnbaar niet klaar voor de verantwoordelijkheid die een eigen bedrijf met zich mee brengen. Nederland kent nu eenmaal een sociaal systeem, en daarbij zijn bedraagjes die je moet betalen nu eenmaal noodzakelijk. Als je dat niet wil moet je maar ergens een anarchistisch paradijs beginnen.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door iljitsch »

Jurjen schreef:Dus jij wil, om de loonsverhoging van schoonmakers te betalen, de lonen van geschoolde arbeid omlaag gooien? Denk niet dat je daar veel steun voor gaat vinden. Voor het vestigingsklimaat zijn dergelijke zaken wel van belang. Als je een groot kantoor hebt, en de schoonmaakkosten daarvan met 20% omhoog gaan, waarom dan niet datzelfde kantoor in Duitsland neerzetten, en vullen met Duitse geschoolde arbeiders?
Natuurlijk wil ik niet het loon voor geschoolde arbeid verlagen. Alleen krijg je door een hoger minimumloon inflatie doordat alle diensten en produkten waar minimumloners bij betrokken zijn (en dat zijn er veel, al was het alleen maar vanwege die schoonmakers) duurder worden, dan alle dienstenen produkten die diensten en produkten die minimumloners gebruiken enzovoort.

Ik denk dat de schoonmaakkosten van een kantoor oid niet zodanig zijn dat dit nu het grote verschil maakt. Bovendien kan je die subsidies afschaffen en de belasting die dat kost wat verlagen wat dat hogere minimumloon weer voor een groot deel compenseert.
Laatst gewijzigd door Cookie op zo 21 mar 2010, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote hersteld
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door playertwo »

En hoe wil je de economie het laatste zetje geven om langdurig slecht te presteren, en er nog meer bezuinigen nodig zijn:
door het veroorzaken van inflatie. Dat is dus wel het laatste wat je kan gebruiken in Nederland. Inflatie komt er al meer dan genoeg aan de komende paar jaar door het massaal creëren van geld tijdens de crisis.
Overigens: als je het minimumloon in Nederland vergelijkt met wat er in de VS en de UK wordt betaald (zoals je zelf enkele berichten terug aanhaalde), zal je zie dat het daar lager ligt dan in Nederland.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Vinny »

Dan was je schijnbaar niet klaar voor de verantwoordelijkheid die een eigen bedrijf met zich mee brengen. Nederland kent nu eenmaal een sociaal systeem, en daarbij zijn bedraagjes die je moet betalen nu eenmaal noodzakelijk. Als je dat niet wil moet je maar ergens een anarchistisch paradijs beginnen.
Nee, hoor dat komt omdat het belastinggeld in Nederland opgaat aan zinloze prestige projecten en aanverwante zaken waar de belastingbetaler helemaal niets mee opschiet. In plaats van het minimumloon verhogen zou eens het mes gezet moeten worden in allerlei 'zogenaamd' sociale voorzieningen die in principe alleen maar dienen voor het aan het werk zetten van ambetenaren op een zo inefficent mogelijke manier. Hierdoor kunnen de belastingen voor werkenden omlaag, zodat er onder de streep meer geld overblijft voor mensen met een baan :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door willy84 »

Het is een leuke discussie geworden die nu opzich niet echt meer direct met de schoonmakers te maken heeft.

Het is wel degelijk zo, in tegenstelling tot een reaguurder op mij, dat werken voor veel mensen niet of weining loont. Afhankelijk van het soort uitkering en de huur, gemeente etc komt het dikwijls voor dat je met een uitkering nauwelijks slechter af bent dan als je werkt.

Het lijkt sociaal dat mensen met een uitkering of laag loon allerlei subsidies krijgen. Het gevolg is echter wel dat als je 1 euro meer gaat verdienen je 1 euro minder subsidie krijgt. Bijvoorbeeld op huurtoeslag. Kom je boven een bepaalde inkomensgrens uit (en betaalcapaciteit heeft er ook mee te maken want je moet oa ook je huurovereenkomst mee sturen) dan krijg je ineens geen kwijtschelding meer. Dat is ineens 250 of 300 euro minder.

Alles vanuit de "sociale gedachte" om te niveleren. Als de kosten voor de zorgverzekering stijgen en chronisch zieken worden daarvoor benadeeld dan wordt er weer een regeling opgezet waardoor deze groep 100 euro kan krijgen. Uitvoeringskosten zijn vaak hoger.

Crux is: maatregel wordt ingevoerd en er wordt weer een compensatieregeling bedacht om de effecten (die je juist had beoogd) te compenseren.
Ik vind het sowieso al bij de konijnen af dat een ander jouw huur of zorgverzekering moet meebetalen. Dat zijn zulke basalen zaken dat je ze zelf zou moeten kunnen betalen.
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Daniel »

willy84 schreef:Het lijkt sociaal dat mensen met een uitkering of laag loon allerlei subsidies krijgen. Het gevolg is echter wel dat als je 1 euro meer gaat verdienen je 1 euro minder subsidie krijgt. Bijvoorbeeld op huurtoeslag. Kom je boven een bepaalde inkomensgrens uit (en betaalcapaciteit heeft er ook mee te maken want je moet oa ook je huurovereenkomst mee sturen) dan krijg je ineens geen kwijtschelding meer. Dat is ineens 250 of 300 euro minder.
Da's natuurlijk iets wat niet alleen bij de lage inkomens speelt, maar net zo goed als je wat hoger terecht komt. Om mezelf als voorbeeldje te nemen: toen ik bij m'n huidige werkgever in dienst kwam ging m'n brutosalaris met 350 euro omhoog, maar daar blijft netto slechts 6 euro van over... (tja, net van 10,8% naar 42% loonbelasting). Echter gaat de zorgtoeslag dan ook weer omlaag met meer dan die 6 euro...

Wil je met een verhoging van het minimumloon en afschaffen van subsidies enig positief effect krijgen dan zou je dus ook naar één belastingtarief toe moeten, anders krijgen die mensen met hetzelfde te maken: het minimumloon ligt immers slechts 300 euro onder het maximum van de schijf met het laagste percentage loonbelasting...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Geert »

Op zich zijn die verschillende belastingschijven nog niet eens het probleem, wat je veel meer merkt is het grote verschil (van 33% naar 41% ineens). En natuurlijk allerlei regels die ineens niet meer van toepassing zijn...
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door iljitsch »

Van 33 naar 41 % belasting maakt niet uit, want je betaalt die 41% alleen over het deel van je loon boven de grens tussen de twee tarieven. Dus als je net 10 euro onder de grens zit en dan ga je 100 euro meer verdienen dan betaal je 33% over 10 euro en 41% over 90 euro = 40,20 euro. Hou je dus 59,80 over, nog altijd de moeite lijkt me.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten