Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Fles »

:idea: Maarn, 18 maart 2010. Schoonmaker die gewoon aan het werk is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij groette me ook nog enthousiast toen ik "Hallo!" zei *O*
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Karl »

Kan dat met die kranten niet verboden worden vanwege brandgevaar ofzo? Als die hele trein onder het papier ligt, fikt dat een stuk beter dan in een opgeruimde en schone trein.
Het is een spectrum.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door MdJ »

Ennes schreef:dan weet ik niet wat voor soort papierversnipperaar jij kent, maar meestal geven deze veel smallere snippertjes, en vertel mij nou niet wat schooljeugd in een trein allemaal uitvreet, ik heb er namelijk op werkdagen "dagelijks" mee te maken!
Ik ben dan toevallig lid van z'n het cluppie "schooljeugd", maar ik weet niet wat voor personen jij ziet zitten, maar ik heb niet toevallig een papierversnipperaar in mijn tas zitten.

En dan nog, dan moet ik geluk hebben dat ik ICMm, ICRm, VIRM4-IV tref, zonder stopcontact heeft dat vrij weinig zin namelijk.

En als de "schooljeugd" echt rotzooi wil maken, doen ze dat door paprikachips kapot te stampen en door de hele trein gooien. Dat maakt immers een echte zooi, papiersnippers is zoooo ouderwets..
Bij twijfel: gebruik beton.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Caspar »

Karl schreef:Kan dat met die kranten niet verboden worden vanwege brandgevaar ofzo? Als die hele trein onder het papier ligt, fikt dat een stuk beter dan in een opgeruimde en schone trein.
Kranten liggen toch altijd in overvloed in een trein? Moet je maar eens net na de ochtendspits en een bijna lege trein rondwandelen, dan valt op hoeveel papier er ligt. Ook als er niet gestaakt wordt.

En ik ben het met Ennes eens, als je eens ziet wat mensen al voor rommel maken, dan zou zo'n trein als van die foto hierboven best door andere lui veroorzaakt kunnen zijn. Zo zag ik vorige week een trein waar meer dan 200 lege bierblikken in rondzwierven op de bankjes en vloer. Ook een helemaal aan gort gemepte gitaar heb ik al eens gezien, die gewoon door een dronken vent tegen een vuilnisbak aan was kapot geslagen. Je kan het zo gek niet verzinnen, Ennes zal nog wel meer mee maken dan een dagelijkse forens als ik :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Daniel »

Terwijl de stakers nog druk aan het staken waren in de hal van Utrecht Centraal was een ander schoonmaakbedrijf (toevallig hetzelfde als op de foto's van Fles) druk bezig met het opruimen van al het papier op de vloer. Ze hadden rond 15.45 uur al een hele papiercontainer vol en het was nogsteeds een puinhoop...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Wubbo »

Het was in ieder geval opvallend hoeveel ranziger Utrecht C was toen ik op dinsdagmiddag in de hal was ten opzichte van de dinsdagochtend. Ik kom heel veel op Utrecht C, maar zoveel ranzigheid wordt niet door reizigers gemaakt (of er is een houseparty in de hal geweest). Toevallig was dat wel het begin van de schoonmakersstakingsacties op Utrecht C.

Ik zie een verband.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Caspar »

http://www.at5.nl/artikelen/36590/ccc Hier nog een filmpje over de situatie in Amsterdam. Hier wordt in ieder geval geen extra bende gemaakt door schoonmakers.
(filmpje is wel al een week oud)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Ardan »

Het was vanmiddag echt een bende op Utrecht C ja, was er rond 15 uur. Hele hal lag vol met kranten en zooi. Ik stond even met een wat ouder vrouwtje te praten, ze zei dat er al twee mensen waren die hun been hadden gebroken omdat ze over de snippers uitgleden.
Wel een stom gezicht: achterin de hal stonden een stuk of 100-200 actievoerders 'Actie! Actie!' te schreeuwen, en ter hoogte van spoor 14/15 waren er twee mannen in geel hesje aan het vegen....
Ik doe ook maar wat
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door playertwo »

Ennes schreef:
NS-Reiziger schreef:Ik weet niet sinds wanneer de reiziger kranten versnippert, maar dit riekt naar sabotage van de schoonmakers. Op Utrecht C waar ze gister actie voerden waren ze ook al lekker aan het strooien.
Beetje erg kortzichtige opmerking, Ik weet niet of je wel eens een stelletje schooljeugd mee hebt als je in de trein zit... Maar ik kom dit soort taferelen zeer regelmatig tegen. OOK als er geen schoonmakers staken.
Helaas niets kortzichtigs aan, hebben ze namelijk zelf doelbewust gedaan. Wordt maar eens tijd om een vuilniswagen bij het FNV in de hal te gaan legen zo langzamerhand. Kijken of ze dat ook zo leuk vinden. Dat NS en Nedtrain dit überhaupt accepteren begrijp ik dus sowieso niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Geert »

^^ De schoonmaker van FNV staakt nog niet, las ik ergens.

Ik zeg: pics or it didn't happen!
Utrecht, vanochtend:
Afbeelding
Afbeelding

Vanavond:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat betreft saboterende schoonmakers: ik heb nog nooit meegemaakt dat de stationshal van Utrecht vol ligt met krantensnippers, en ik heb ook nog nooit een reiziger zijn krantje zien versnipperen. In ieder geval vanavond heb ik een aantal schoonmakers gezien die bewust rommel de hal in het trappen waren. Ik vind het tekenend. :idea:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Karl »

Respect van de reiziger en van de klanten van je werkgever kan je in ieder geval wel vergeten als je er zo'n zooitje van maakt. Je zou toch denken dat iemand van de vakbond hier ook over na heeft gedacht? Of zou het daadwerkelijk enkel gaan om het veroorzaken van irritatie.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Geert »

Waarom moet er überhaupt gestaakt worden op het station? Kan dat niet bij het hoofdkantoor van de schoonmaakorganisaties? Zij zijn toch degenen die het loon betalen en die schoonmakers in dienst hebben? Staken is prima hoor, maar de boel opzettelijk vervuilen slaat gewoon nergens op. Het punt is duidelijk.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Ennes »

MdJ schreef:
Ennes schreef:dan weet ik niet wat voor soort papierversnipperaar jij kent, maar meestal geven deze veel smallere snippertjes, en vertel mij nou niet wat schooljeugd in een trein allemaal uitvreet, ik heb er namelijk op werkdagen "dagelijks" mee te maken!
Ik ben dan toevallig lid van z'n het cluppie "schooljeugd", maar ik weet niet wat voor personen jij ziet zitten, maar ik heb niet toevallig een papierversnipperaar in mijn tas zitten.

En dan nog, dan moet ik geluk hebben dat ik ICMm, ICRm, VIRM4-IV tref, zonder stopcontact heeft dat vrij weinig zin namelijk.

En als de "schooljeugd" echt rotzooi wil maken, doen ze dat door paprikachips kapot te stampen en door de hele trein gooien. Dat maakt immers een echte zooi, papiersnippers is zoooo ouderwets..
als je dan mijn post goed had gelezen, heb ik ze ook niet met papierversnipperaars gezien!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Geert »

Papierversnipperaars maken inderdaad ook niet zulke grote snippers. Dit lijkt gewoon uit elkaar gescheurd ofzo.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door --Stefan-- »

Laat ze alsjeblieft een ander station lekker vies maken. Ga dan in Overvecht overnachten ofzo.
Het respect voor de schoonmakers is zo natuurlijk wel gelijk voor allemaal verpest ;)
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Geert »

Nee, Overvecht is ook afgekeurd aangezien ik daar op dit moment ben :mrgreen:

Oh ja, er waren vanochtend ook geen gratis krantjes op Utrecht Centraal.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door --Stefan-- »

Ooow, doe dan maar Harlingen ofzo :mrgreen:

Ja vind je dat heel gek? Alles komt toch weer op de grond te liggen in snippervorm ofzo :S
En het vervelende is ook... als de staking voorbij is kunnen ze hun eigen rotzooi weer opruimen.
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Ardan »

Dat doen ze zichzelf aan.. kan ik echt geen medelijden mee hebben. Staken, okee, kan het ergens wel begrijpen, maar om dan expres nog meer rotzooi te gaan maken... nee.

Utrecht Centraal, rond 15 uur vanmiddag.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door find_your_spot »

Ardan schreef:Het was vanmiddag echt een bende op Utrecht C ja, was er rond 15 uur. Hele hal lag vol met kranten en zooi. Ik stond even met een wat ouder vrouwtje te praten, ze zei dat er al twee mensen waren die hun been hadden gebroken omdat ze over de snippers uitgleden.
Wel een stom gezicht: achterin de hal stonden een stuk of 100-200 actievoerders 'Actie! Actie!' te schreeuwen, en ter hoogte van spoor 14/15 waren er twee mannen in geel hesje aan het vegen....
Sinds wanneer ben ik een oud vrouwtje?

Je moet er wel bij zeggen dat die 2 mannetjes onder politie begeleiding stonden schoon te maken.
Anders zouden die los geslagen randdebielen in oranje hesjes die 2 de nek omdraaien....

Maar inderdaad toen we door de hal heen liepen zag ik schoonmakers doelbewust de krantjes versnipperen.... Het niveau is weer laag volgens mij.... -O-
For Your Railroad Adventures
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door webguy »

Rotzooi maken is een, maar dan ook nog eens burgers in de weg zitten die vrijwillig opruimen:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QcSaMUx4es0[/youtube]
(Bron: http://www.hpdetijd.nl/2010-03-19/fnv-s ... en-burgers)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door find_your_spot »

Kan FST niet persoonlijk even langskomen met een bladblazer? Ik krijg ineens zo'n zin om daar alles schoon te blazen... :@
For Your Railroad Adventures
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door STF »

Die heb ik niet, aangezien we een camping zonder bomen hebben dus wat moet je dan met zo'n apparaat... :wink:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door find_your_spot »

STF schreef:Die heb ik niet, aangezien we een camping zonder bomen hebben dus wat moet je dan met zo'n apparaat... :wink:
Huren we er gewoon eentje bij een verhuurbedrijf... Ik wil wel weten waar in de wet staat dat je niet met een bladblazer mag blazen op Utrecht CS.

Zal waarschijnlijk onder geluidsoverlast vallen... *O*
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door Caspar »

De vloer op Utrecht ziet er nog wel relatief schoon uit, als je die kranten wegdenkt. Het wordt pas echt vies, als er allemaal ingedikte milkshake/ gevallen en uitgelopen etenswaar/bier vlekken ontstaan op de vloer en bij de roltrappen. 3 dagen terug had er iemand op Amsterdam centraal dus overgegeven, dat ligt er nu nog steeds op de trap, aardig van kleur veranderd... Nouja het zit dus ook onder een ieders schoenen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Staking schoonmakers treinen breidt zich uit

Bericht door STF »

Dan kunnen we beter zoiets huren: Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten