NS onvoldoende voorbereid op winterweer

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

NS onvoldoende voorbereid op winterweer

Bericht door Fles »

NS onvoldoende voorbereid op winterweer

De Nederlandse Spoorwegen (NS) is medeschuldig aan de chaos op het spoor in december. Samen met spoorwegbeheerder ProRail was het bedrijf onvoldoende voorbereid op het strenge winterweer. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van verkeersminister Camiel Eurlings. Zo blijkt voor het eerst dat de NS tussen 20 en 22 december meer dan de helft van alle treinen heeft geschrapt.

Volgens de onderzoekers hebben beide ondernemingen na de winter van 2006 maatregelen genomen maar hadden deze amper effect. Dat kwam voor een groot deel door verkeerde simulatietests, waardoor NS en ProRail zichzelf op het verkeerde spoor zetten.

Klik
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: NS onvoldoende voorbereid op winterweer

Bericht door Joshua »

Ik vraag me af of het nog wel interessant is te weten wie zijn fout het is. Het lijkt me belangrijker te onderzoeken wat te verbeteren valt zodat dit in de toekomst niet gebeurd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: NS onvoldoende voorbereid op winterweer

Bericht door Ardan »

Agree that, maar als je niet weet bij wie de fout ligt, dan kun je diegene er ook niet op aanspreken wat er verbeterd moet worden.
Ik doe ook maar wat
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: NS onvoldoende voorbereid op winterweer

Bericht door robert55 »

Het gaat niet zozeer om te vinden 'wie er fout was' , maar om het gedetailleerder bekijken van wat er fout ging en wat je daar aan kunt doen. Het interessantste om te lezen is dan de gezamenlijke brief van NS en ProRail
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 37 gasten