NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders
NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders
Geschreven op 08 maart 2010
NS-acties vooralsnog niet geldig bij regionale spoorvervoerders
U bent van ons gewend dat u ook met uw actiekaartje van de NS kunt reizen in onze treinen. Dit is vooralsnog niet meer mogelijk. Als regionale spoorvervoerders, waaronder Connexxion, Syntus, Veolia en Arriva, hebben we met de NS geen overeenstemming kunnen bereiken over de geldigheid van de kortingsacties.
Lees Verder
Bron: http://www.arriva.nl
NS-acties vooralsnog niet geldig bij regionale spoorvervoerders
U bent van ons gewend dat u ook met uw actiekaartje van de NS kunt reizen in onze treinen. Dit is vooralsnog niet meer mogelijk. Als regionale spoorvervoerders, waaronder Connexxion, Syntus, Veolia en Arriva, hebben we met de NS geen overeenstemming kunnen bereiken over de geldigheid van de kortingsacties.
Lees Verder
Bron: http://www.arriva.nl
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders
Bijna alle berichten waar "de NS" staat neem ik meestal niet serieus. Het is toch ook niet de Arriva :?
Enfin, stelletje Aldi's bij elkaar daar. Alsof een grotere populariteit van treinreizen in het algemeen niet gunstig is voor de Arriva's en Veolia's op deze wereld.
Enfin, stelletje Aldi's bij elkaar daar. Alsof een grotere populariteit van treinreizen in het algemeen niet gunstig is voor de Arriva's en Veolia's op deze wereld.
Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders
Jij wijt de huidige situatie aan de regionale vervoerders begrijp ik?
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders
Wat mij betreft wordt het hele kaartjesverkoopgebeuren sowieso uitbesteed aan een instantie die niet zelf met treintjes rijdt, om enige vorm van belangenverstrengeling te voorkomen. Maar was er niet iets afgesproken over landelijke kortingsacties (zoals voordeelurenkaart e.d.)? Fragmentatie van alle kaartsoorten is wel het laatste wat je wilt lijkt me. What's next? Alleen blauwgroene Arriva-kaartjes geldig op de Arriva-lijnen?
Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders
Het normale tariefsysteem is inderdaad bij alle vervoerders geldig. Voor speciale kaartjes is dat niet geregeld.
Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders
Arriva heeft in het noorden zijn automaten al klaar staan voor toekomstig gebruik. Maar deze zijn dan wel voor de OV-chipkaart bedoelt.Geert schreef:Wat mij betreft wordt het hele kaartjesverkoopgebeuren sowieso uitbesteed aan een instantie die niet zelf met treintjes rijdt, om enige vorm van belangenverstrengeling te voorkomen. Maar was er niet iets afgesproken over landelijke kortingsacties (zoals voordeelurenkaart e.d.)? Fragmentatie van alle kaartsoorten is wel het laatste wat je wilt lijkt me. What's next? Alleen blauwgroene Arriva-kaartjes geldig op de Arriva-lijnen?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders
Die zijn toch juist weer weggehaald nu de code-automaten van NS op de stations daar zijn vervangen door de touchscreen-automaten? Dat meen ik me tenminste te herinneren.
In ieder geval mag NS dan z'n software nog wel even aanpassen... als je je chipkaart erop uitleest herkent 'ie bij reizen met Arriva de vervoerder niet
In ieder geval mag NS dan z'n software nog wel even aanpassen... als je je chipkaart erop uitleest herkent 'ie bij reizen met Arriva de vervoerder niet
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders
De NS-automaten herkennen voor zover ik weet alleen Connexxion, en ook de RET dacht ik. En de Arriva-automaten staan er nog steeds daar in het noorden
Ik doe ook maar wat
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders
RET herkennen ze ook inderdaad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders
'NS' staat als afkorting voor 'Nederlandse Spoorwegen', en het zijn nu eenmaal de Nederlandse Spoorwegen. Mijn docent probeerde mij ook eens een fout toe te rekenen toen ik aan 'NS' een werkwoordsvorm in meervoud koppelde. Het woordenboek toonde mijn gelijk. Zoekt u eens op vandale.nl op 'NS' en u zal zien: bijbehorend lidwoord is 'de'.Geert schreef:Bijna alle berichten waar "de NS" staat neem ik meestal niet serieus. Het is toch ook niet de Arriva :?
Enfin, stelletje Aldi's bij elkaar daar. Alsof een grotere populariteit van treinreizen in het algemeen niet gunstig is voor de Arriva's en Veolia's op deze wereld.
Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders
Over het niet accepteren van kaartjes door de regio vervoerders:
In de redenering van Geert zou de NS dan ook bv het Syntus superticket moeten accepteren. Volgens mij is het niet meer dan logisch dan de NS die weigert.
In de redenering van Geert zou de NS dan ook bv het Syntus superticket moeten accepteren. Volgens mij is het niet meer dan logisch dan de NS die weigert.
Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders
De niet in gebruik genomen Arriva automaten staan er nog steeds. En die worden naar mijn weten in gebruik genomen zodra Arriva begint met de OV-chipkaart in het noorden.Reiziger Ddrs schreef:Die zijn toch juist weer weggehaald nu de code-automaten van NS op de stations daar zijn vervangen door de touchscreen-automaten? Dat meen ik me tenminste te herinneren.
In ieder geval mag NS dan z'n software nog wel even aanpassen... als je je chipkaart erop uitleest herkent 'ie bij reizen met Arriva de vervoerder niet
En de NS automaten herkennen sowieso niet al te veel. Zo heb ik nog steeds 2 onbekende reis producten.
Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders
// off topic: Taal is niet altijd logisch: Landen zijn vrijwel altijd zonder lidwoord, maar Oekraïne moet formeel wel met een lidwoord worden geschreven ("De Oekraïne"). Dit kan voor vervoerders ook gelden.Jurjen schreef:'NS' staat als afkorting voor 'Nederlandse Spoorwegen', en het zijn nu eenmaal de Nederlandse Spoorwegen. Mijn docent probeerde mij ook eens een fout toe te rekenen toen ik aan 'NS' een werkwoordsvorm in meervoud koppelde. Het woordenboek toonde mijn gelijk. Zoekt u eens op vandale.nl op 'NS' en u zal zien: bijbehorend lidwoord is 'de'.Geert schreef:Bijna alle berichten waar "de NS" staat neem ik meestal niet serieus. Het is toch ook niet de Arriva :?
Enfin, stelletje Aldi's bij elkaar daar. Alsof een grotere populariteit van treinreizen in het algemeen niet gunstig is voor de Arriva's en Veolia's op deze wereld.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders
/off topic, maar taal is zo verdomd interessant. ;)Vinny schreef: // off topic: Taal is niet altijd logisch: Landen zijn vrijwel altijd zonder lidwoord, maar Oekraïne moet formeel wel met een lidwoord worden geschreven ("De Oekraïne"). Dit kan voor vervoerders ook gelden.
Ik denk dat 'de Oekraïne', net als in het Engels, sinds de onafhankelijkheid van het land in 1991 in onbruik geraakt is. Reeds in mijn twaalfde druk van de van Dale (1992) wordt namelijk gesproken van 'inwoners van Oekraïne', zonder lidwoord. In het Engels is het lidwoord 'the' na 1991 in onbruik geraakt en in de stijlvoorschriften van vooraanstaande nieuwsmedia geschrapt. In het Duits is een lidwoord wel nog steeds gebruikelijk, maar dat hebben Duitsers wel vaker: die Turkei, die Schweiz.
Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders
En om maar weer ontopic te gaan: De kaartjes zijn gewoon weer overal geldig.
Pommes.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6471
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders
Ik kreeg vandaag mijn dagkaart van NS ter compensatie van de problemen door het winterweer en zag dat deze ook alleen bij NS geldig is :)
Ruzie over treinkaartjes Kruidvat bijgelegd
RENSWOUDE - Goedkope treinkaartjes van drogisterijketen Kruidvat zijn toch geldig in heel Nederland.
De Volkskrant
De Volkskrant
Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders
Ardan schreef:De NS-automaten herkennen voor zover ik weet alleen Connexxion, en ook de RET dacht ik. En de Arriva-automaten staan er nog steeds daar in het noorden
En Qbuzz herkennen ze min of meer ook, alleen tonen ze dan RET.Reiziger Ddrs schreef:RET herkennen ze ook inderdaad.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders
Ik ben benieuwd of ik ooit nog wat ga horen van mijn claimbrief om compensatie (overigens niet in de vorm van een GtbV formulier, om logische redenen). Of is dat wat ik krijg (een 2-1 overgang dagkaart) als zodanig te zien?? Beetje schrale boel zou dat wezen natuurlijk, maar alleen al het bestaan van het woord "zoutkaartje" belooft niet veel goeds...Daantje schreef:Ik kreeg vandaag mijn dagkaart van NS ter compensatie van de problemen door het winterweer en zag dat deze ook alleen bij NS geldig is :)
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6471
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders
Ik denk dat je het moet doen met die overgang 2-1 dagkaart. Het zou daarnaast wel op z'n plaats zijn als ze een reactie sturen op je brief waaruit iig blijkt dat ze je brief ontvangen en gelezen hebben.
Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders
Geert schreef:Bijna alle berichten waar "de NS" staat neem ik meestal niet serieus. Het is toch ook niet de Arriva :?
Enfin, stelletje Aldi's bij elkaar daar. Alsof een grotere populariteit van treinreizen in het algemeen niet gunstig is voor de Arriva's en Veolia's op deze wereld.
daarintegen is het ook meestal weer DE Ret, HET GVB, DE HTM. Dus zo zijn er wel meer gevallen waarbij er een lidwoord voor de bedrijfsnaam is geplaatst.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: NS-acties niet geldig bij regionale spoorvervoerders
Het zijn natuurlijk afkortingen, de Rotterdamse Elektrische Tram, het Gemeentevervoerbedrijf, de Haagse Tramwegmaatschappij, de Groninger AutoDienstOnderneming, de Brabantse Buurtspoorwegen en Autobusdiensten ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 179 gasten