Klanten meer tevreden over prestaties NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
air-bus
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Locatie: Amstelveen

Klanten meer tevreden over prestaties NS

Bericht door air-bus »

Klanten meer tevreden over prestaties NS

UTRECHT - De klanten van de Nederlandse Spoorwegen zijn in het eerste kwartaal van dit jaar opnieuw positiever gaan oordelen over de prestaties van de vervoersonderneming. Dat blijkt uit de meest recente rapportage over de klanttevredenheid, die vrijdag werd gepubliceerd.

Dat blijkt uit de meest recente rapportage over de klanttevredenheid, die vrijdag werd gepubliceerd. Het onafhankelijke onderzoek heeft plaats in opdracht van het ministerie van Verkeer en Waterstaat, NS en de consumentenorganisaties.

Driekwart van de klanten geeft NS in de eerste drie maanden van 2008 een algemeen rapportcijfer van 7 of hoger. Een jaar geleden waardeerde 67 procent van de ondervraagden de NS-prestaties met een 7 of hoger.

Dal

De klantwaardering zit sinds 2001 steevast in de lift. In dat jaar gaf slechts 45 procent een 7 of hoger aan de NS. Daarna kroop het bedrijf geleidelijk uit het dal.

NS presteert beter op een reeks onderdelen. Zo ging de klanttevredenheid voor op tijd rijden er fors op vooruit. Op dit moment geeft 51 procent een 7 of hoger voor de punctualiteit, waar dat een jaar geleden nog 39 procent was.
Bron nu.nl

Nou als ze het mij hadden gevraagd had ik ze geen 7 gegeven, en dat is al zo sinds ver voor 2001! :wink:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Klanten meer tevreden over prestaties NS

Bericht door Geert »

En waarom? ;-)
Over het algemeen gaat het allemaal best aardig op mijn vaste trajecten, ik heb volgens mij dit jaar nog maar 2 of 3 keer een flinke vertraging gehad (>5 minuten). Dat was vorig jaar wel anders :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 182 gasten