Ov-acties om AOW toch toegestaan

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Ov-acties om AOW toch toegestaan

Bericht door Karl »

iljitsch schreef:(...) In Nederland bestaat echter het concept van "cost of living" die per stad of regio verschilt niet. (...)
In het noorden des lands verdien je ook minder dan in het westen. Dat heeft ook te maken met de 'costs of living'.
Het is een spectrum.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Ov-acties om AOW toch toegestaan

Bericht door Caspar »

Iemand die in dienst is van een landelijk opererend bedrijf of onder een bepaalde CAO valt verdient in Groningen hetzelfde als in Den Haag. Zou toch gek worden als een machinist in Den Haag 200 euro meer per maand krijgt dan in Groningen?
Een schoonmaker in Zeeland zal ook gerust hetzelfde krijgen als in Amsterdam.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Ov-acties om AOW toch toegestaan

Bericht door iljitsch »

Ondertussen heb ik wel een aantal keren klachten gehoord dat diensten als ADSL niet of veel later op het platteland uitgerold worden. Mijn antwoord daarop is altijd dat als dorpsbewoners willen dat ik hun telecommunicatie subsidieer, zij mijn huur mogen subsidierën.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Ov-acties om AOW toch toegestaan

Bericht door Caspar »

Doet iemand die een goede baan heeft en in een of ander dorpje woont dat niet al door zijn belasting? Die brengt heel wat meer geld in het laatje dan een stadsmens met een uitkering die wel ADSL heeft, als je jou voorbeeld erbij pakt, want die mensen in de wijken met sociale huurwoningen leven op de mensen met hoge inkomens die buiten de steden wonen.
En waarom telecommunicatie subsidieren? Ik denk dat die bedrijven een van de meest winstgevende zijn van het land. Overigens heeft het met AOW acties in OV wel erg weinig te maken.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Ov-acties om AOW toch toegestaan

Bericht door Vinny »

Caspar schreef:Iemand die in dienst is van een landelijk opererend bedrijf of onder een bepaalde CAO valt verdient in Groningen hetzelfde als in Den Haag. Zou toch gek worden als een machinist in Den Haag 200 euro meer per maand krijgt dan in Groningen?
Een schoonmaker in Zeeland zal ook gerust hetzelfde krijgen als in Amsterdam.
CAO lonen zijn in de regel gelijk voor iedereen. In de hogere segementen van de arbeidsmarkt onderhandelen werkgevers en werknemers over het loon. Hier zie je wel (soms) regionale verschillen, al denk ik dat het meer van de winstgevendheid van een bepaald bedrijf afhangt.

Overigens: hoewel het leven in Amsterdam wellicht duurder is dan in andere steden, kun je in Amsterdam ook goedkope winkels aantreffen. Je moet dan wel naar wijken met een hoger percentage allochtonen gaan, en ik heb het idee dat veel Nederlanders eerder verhuizen naar Almere dan de tram naar Slotervaart nemen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Ov-acties om AOW toch toegestaan

Bericht door Caspar »

Ja maar als ik mijn boodschappen bij de AH doe, mijn kleren koop bij de C&A, H&M etc, huishoud artikelen bij Blokker, klussen bij Gamma en mijn wijntje bij de Gall en Gall haal, dan ben ik in Slotervaart, Amsterdam Centrum of Drachten exact even duur uit?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Ov-acties om AOW toch toegestaan

Bericht door Vinny »

Volgens mij ben je sowieso een dief van je eigen portomonee als je bij de AH boodschappen doet :mrgreen:

Maar er is wel degelijk een prijsverschil tussen locaties; de Hema op Amsterdam Centraal is bijv. duurder dan andere Hema's (maar natuurlijk wel weer goedkoper dan de overige horeca/warenhuizen in de buurt).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ov-acties om AOW toch toegestaan

Bericht door Geert »

Maar de Hema op het station is altijd duurder, ook de Hema op Utrecht Centraal. Neem je de moeite even de stad in te lopen betaal je wel dezelfde prijzen als in de rest van het land.

Maar: er is bijvoorbeeld wel weer prijsverschil tussen de Hema in België en de Hema in Nederland. Daar komt 'cost of living' toch kijken, terwijl Antwerpen toch niet zo ver van Nederland af ligt...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ov-acties om AOW toch toegestaan

Bericht door Suus »

Vinny schreef:Volgens mij ben je sowieso een dief van je eigen portomonee als je bij de AH boodschappen doet :mrgreen:
Bukken is het trucje. De winkelmanager doet het al weken op de TV voor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Ov-acties om AOW toch toegestaan

Bericht door Joshua »

Ik durf het niet per winkelketen te zeggen.
Maar ik weet wel dat McDonalds op landelijke acties na zoals euroknallers ook prijsverschillen kent.
Dit omdat daar iedere franciesonderneming zijn eigen prijzen mag kiezen. Wel binnen bepaalde grenzen natuurlijk.
Maja McDonalds gaat ook uitgedunde menu's voor veel hogere prijzen verkopen met festival's. En euroknallers worden gewoon niet gevoerd.


Zo ook afgelopen jaar met de zomerfeesten. Hamburger kost normaal in Nijmegen € 1,20. Door de euroknaller actie maar €1,00. Maar met de zomerfeesten leg je gewoon €1,70 neer voor dezelfde hamburger.

Overegens heb ik uit onbetrouwbare bronen (kan waar zijn maar hoeft dus niet) dat Albert Hijn gewoon één prijs heeft, maar dat er wel regionaal acties kunnen zijn met lagere prijzen. Bijvoorbeeld als het naast een C1000 zit die Robijn Wasmiddel in de aanbieding heeft zodat ze er onder kunnen gaan zitten.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Ov-acties om AOW toch toegestaan

Bericht door Jurjen »

En A-merken zijn ook niet veel duurder dan bij andere supermarkten. Nee, een dief van je portemonnee ben je vooral als je bij Super de Boer gaat winkelen. AH is al lang niet meer heel duur. Maar sommige mensen weigeren dat nog steeds te geloven. :mrgreen: (En met AOW heeft dit natuurlijk, behalve dat je door duurdere winkels minder kan sparen voor later, weinig meer te maken...)

En ja, Albert Heijn heeft gewoon landelijk dezelfde prijzen hoor. Alleen voor convenience formules als AH to go, en bij Hema inderdaad de Hema op het station betaal je voor (sommige) producten iets meer. Is dat raar? Nee, dat denk ik niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ov-acties om AOW toch toegestaan

Bericht door Suus »

Kan het overigens aan mij liggen dat ik een prijsverschil merk tussen de AH to Go op een station en een AH to Go in een binnenstad?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Ov-acties om AOW toch toegestaan

Bericht door Jurjen »

Dat ligt niet aan jou.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Ov-acties om AOW toch toegestaan

Bericht door webguy »

Maar aan Servex...
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Ov-acties om AOW toch toegestaan

Bericht door Jurjen »

webguy schreef:Maar aan Servex...
Aan de afspraken die Servex en Albert Heijn onderling gemaakt hebben, denk ik.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ov-acties om AOW toch toegestaan

Bericht door Daantje »

Mediamarkt is ook niet in heel Nederland even duur, buiten de randstad zijn veel producten goedkoper.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ov-acties om AOW toch toegestaan

Bericht door Suus »

Mediamarkt is een franchiseketen, elk filiaal heeft zijn eigen aanbiedingen en prijzen. Alleen de actieslogans en sommige productacties zijn hetzelfde.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 73 gasten