OV-chipkaartberichten op een rijtje

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Fles »

KM46 schreef:Het zal wel 25 april moeten zijn. Dat is aanstaande zaterdag, dus dat kan wel.
Ooooh dat had ik ECHT niet in de gaten :shock:


:lol:
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door mb90 »

De wonderen zijn de wereld nog niet uit, want ik heb mijn OV-Studentenchipkaart binnen! :shock: Mag ook wel 3 maanden na de deadline. De foto die erbij zit, is de laatste van 3 ingestuurde foto's. Ook heb ik nu eindelijk een mapje waar ik mijn SOV in kan stoppen. :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

Dat mapje kon je altijd bij je ophaalpunt ophalen, daar hebben ze altijd wel een stapeltje mapjes liggen. En tijdens de eerste dagen na de afschaffing van de chipkaart kon je bij een tijdelijke studentenkaart ook een OV-mapje krijgen, al zijn dat waardeloze dingen.

Verder vond ik nog dit artikel:

RET vervangt 115 chipkaart-automaten
ROTTERDAM - Vervoersbedrijf RET vervangt op de metrostations in Rotterdam en buurgemeenten alle 115 ov-chipkaartautomaten.

Bron: AD
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Chauf21 »

Bee schreef:
Chauf21 schreef:In Haaglanden en Duin- en Bollenstreek(...) werkt het op sommige bussen al, maar is het nog niet officieel live. De verwachting is dat het in die regio in mei wel volledig werkt.
Heb je enig idee of daar een verbinding met een stalling aan zit, ik dacht vanmiddag in een Connexxion bus in Hollands Midden (lijn 187, dus stalling Gouda of Leiden lijkt me) op de display in/uitchecken te zien staan. Maar de vorige keer dat ik er naar keek, dacht de buschauffeur volgens mij dat ik knettergek was, dus ik heb er niet veel aandacht aan besteed.
FF gecheckt: in Leiden staat er inderdaad in-/uitchecken op het display. Maar het kan zijn dat een chauffeur het handmatig uitgezet heeft want er wordt nog gereden met testdatasets ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

Het volgende bericht kreeg ik zojuist in mijn mailbox....
Geachte gebruiker van Mijn OV-chipkaart,

U heeft een account aangemaakt voor Mijn OV-chipkaart, om deze reden ontvangt u dit bericht. Mijn OV-chipkaart is onder andere bedoeld om een overzicht te krijgen van de door u afgelegde reizen. Helaas hebben wij moeten constateren dat wij enkele problemen hebben met het leveren van een volledig en daardoor betrouwbaar reisoverzicht. Wij betreuren dit zeer.

Uit onderzoek naar de oorzaak van dit probleem hebben wij moeten constateren dat de problemen worden veroorzaakt in de software van de achterliggende systemen. Deze software zorgt ervoor dat de geregistreerde transacties worden vertaald naar de afgelegde reizen. De afrekening van uw reizen met uw OV-chipkaart verloopt correct en wordt op een juiste wijze verwerkt in de systemen van de OV-bedrijven en van Trans Link Systems B.V. Slechts de vertaling naar het door u gewenste reisoverzicht op Mijn OV-chipkaart laat te wensen over. De overige diensten aangeboden op OV-chipkaart.nl en het besloten gedeelte Mijn OV-chipkaart (zoals de webwinkel) werken correct.

Het reisoverzicht blijft voor u beschikbaar, maar kan dus door bovengenoemde reden onvolledig zijn. Wij vragen u de komende tijd begrip te hebben voor deze situatie. Wij doen er alles aan om dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen. U kunt altijd de laatste 10 transacties en het huidige saldo van uw kaart opvragen en/of uitdraaien bij een balie of verkoopautomaat. Bij een verkoopautomaat kunt u tevens een bon uitprinten van aankoop van product of saldo. Deze bon is te gebruiken voor declaratiedoeleinden.

Aangezien u een gebruiker bent van het eerste uur en dus ook de nodige ervaring hebt opgedaan, vragen wij u ons te helpen bij het verbeteren van de dienstverlening aangeboden via Mijn OV-chipkaart. Wij nodigen u daarom uit om deel te nemen aan ons gebruikersforum. Immers, al uw ideeën zijn welkom. U kunt zich voor dit gebruikersforum aanmelden door op deze e-mail te reageren, met in het onderwerp ‘aanmelden’.

Wij bedanken u voor uw begrip en uw medewerking.
Tja :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Vinny »

Open en transparante communicatie. Ik stel vast dat eerlijkheid nog altijd het langst duurt :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Geert »

Ik kreeg die mail ook. Typisch dat zoiets nog steeds niet op orde is (hoelang wordt er al getest met dat ding?). Maar ja, echt lekker gaat het niet daar, ik probeer al weken mijn adres online gewijzigd te krijgen zonder resultaat...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

Wat er niet wordt bijverteld dat is dat er al een dergelijk bericht gedateerd op oktober 2008 op de site staat, en dat er dus gewoon al een half jaar wordt gemodderd met het systeem.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

De chipkaart opsmuk in de trams heeft een reden, volgens de GVB-website.
De Stadsregio Amsterdam heeft de staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat schriftelijk verzocht om een ontheffing voor het moeten accepteren van de strippenkaart, in de metro van Amsterdam. Hiermee is officieel de procedure gestart die moet leiden tot het sluiten van alle metropoortjes in Amsterdam op 25 juni 2009. Vanaf deze datum zullen de metropoortjes dan alleen nog open gaan voor reizigers die de OV-chipkaart gebruiken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door M57 »

Er staat nergens dat dat de reden is voor de stickers. Die datum is ook nog maar een voorstel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

Nee, maar er is dus duidelijk een intentie om op die datum in de metro de strippenkaart af te schaffen, en het is dan wel prettig als de reiziger er een beetje mee bekend is lijkt mij. Nou, met al die stickers overal moet dat toch wel gaan lukken :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
asd
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 27 jun 2008, 16:28

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door asd »

'Leiden in mei over op ov-chipkaart'
DEN HAAG - In Leiden en wijde omgeving is reizen met de OV-chipkaart over twee weken mogelijk. Het gebied omvat de Duin- en Bollenstreek en Rijnstreek/Midden-Holland.

lees verder
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

ROVER-A`dam: dwing metroreizigers niet tot OV-chipkaart

Bericht door Daniel »

ROVER-A`dam: dwing metroreizigers niet tot OV-chipkaart
Geplaatst op: zondag 3 mei 2009 om 18:10
Laatst bijgewerkt: zondag 3 mei 2009 om 18:10

De Amsterdamse Reizigersadviesraad, waarin ROVER en andere regionaal werkzame consumentenorganisaties zijn vertegenwoordigd, heeft negatief geadviseerd over het voornemen van de Stadsregio om de strippenkaart over twee maanden ongeldig te verklaren in de metro. De Stadsregio volgt dit advies echter niet op en wil de chipkaartplicht in de metro nog in juni doorzetten.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

Inmiddels zijn er vacatures geplaatst voor tijdelijke OV-Chipkaartmedewerkers in Amsterdam voor de periode van 11 juni tot en met 5 juli. Nu was het in Rotterdam bereslecht georganiseerd, dus ik ga maar eens bellen of hier een ander bedrijf achter zit.

(In Rotterdam was het: De RET huurt MHIR in, en MHIR huurt van andere uitzendbureau's mensen in. Maar MHIR maakt een chaos van de administratie, waardoor je er uren in de wacht hangt om je problemen opgelost te krijgen, om ze vervolgens nooit opgelost te zien worden)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

OV-bedrijven kunnen door met chipkaart

Bericht door Daniel »

OV-bedrijven kunnen door met chipkaart
Geplaatst op: donderdag 7 mei 2009 om 15:49
Laatst bijgewerkt: donderdag 7 mei 2009 om 15:49

AMSTERDAM - Een van de belangrijkste obstakels om de ov-chipkaart verder uit te rollen is weggenomen nu blijkt dat het bedrijf achter het systeem, Trans Link Systems (TLS), dankzij nieuwe Europese regels geen bankvergunning hoeft te hebben.
Daarmee komt ook de invoering van het digitaal vervoersbewijs in de metro een stap dichterbij. Er is lang gesteggeld over de vraag of er voor het verwerken van de financiële transacties nu wel of geen vergunning nodig was. De vervoerbedrijven beheren straks meer dan zes miljoen euro aan uitstaand reissaldo. Bij die grens was zo'n vergunning vereist.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Amsterdam wil dit najaar helemaal over op chipkaart

Bericht door Daniel »

Amsterdam wil dit najaar helemaal over op chipkaart
Geplaatst op: vrijdag 8 mei 2009 om 20:40
Laatst bijgewerkt: vrijdag 8 mei 2009 om 20:40

Het Amsterdamse vervoersbedrijf GVB hoopt op 20 mei van staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) te horen of zij de strippenkaart per 25 juni aanstaande uit de Amsterdamse metro mogen verbannen. De Stadsregio Amsterdam hoopt nog dit najaar in het hele openbaar vervoer over te gaan op de ov-chipkaart, zo maakte zij donderdag bekend.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

asd schreef:'Leiden in mei over op ov-chipkaart'
DEN HAAG - In Leiden en wijde omgeving is reizen met de OV-chipkaart over twee weken mogelijk. Het gebied omvat de Duin- en Bollenstreek en Rijnstreek/Midden-Holland.

lees verder
Oja, en wat niemand schijnt te weten, is wat het kilometertarief wordt in deze concessie. Lekker handig :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door M57 »

Als ik als reiziger uiteindelijk ongeveer hetzelfde betaal, zal het me aan m'n reet roesten wat het kilometertarief precies is.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Geert »

Maar dat verschilt dus nogal per reiziger (nogal afhankelijk of de zones nu gunstig of ongunstig voor je uitvallen). Dan is het wel handig om aan de hand van een kilometertarief uit te rekenen hoeveel je kwijt bent (maar dan moet je ook weten hoe ver alle haltes uit elkaar liggen en die informatie is nu ook nergens handig te krijgen).
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Chauf21 »

Bee schreef:Oja, en wat niemand schijnt te weten, is wat het kilometertarief wordt in deze concessie. Lekker handig :neg:
Geert schreef:Maar dat verschilt dus nogal per reiziger (nogal afhankelijk of de zones nu gunstig of ongunstig voor je uitvallen). Dan is het wel handig om aan de hand van een kilometertarief uit te rekenen hoeveel je kwijt bent (maar dan moet je ook weten hoe ver alle haltes uit elkaar liggen en die informatie is nu ook nergens handig te krijgen).
De kilometerprijs is wel vastgesteld, je kan immers reizen met je OVC. Het staat je vrij om gewoon eens een keer je chipkaart langs dat ding te halen en te kijken hoe duur zo'n reisje nou eigenlijk is ;)

Of dat nou de meest wenselijke situatie is, is een tweede :) Maar daarbij, de kilometerprijs zal echt niet tientallen eurocenten hoger of lager dan elders liggen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Geert »

Ja, natuurlijk is het ergens vastgesteld. Maar je kunt het nergens terug vinden en dát is niet handig ;)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Vinny »

Tussen de 10 en de 13 eurocent.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Frank »

Bee schreef:
asd schreef:'Leiden in mei over op ov-chipkaart'
DEN HAAG - In Leiden en wijde omgeving is reizen met de OV-chipkaart over twee weken mogelijk. Het gebied omvat de Duin- en Bollenstreek en Rijnstreek/Midden-Holland.

lees verder
Oja, en wat niemand schijnt te weten, is wat het kilometertarief wordt in deze concessie. Lekker handig :neg:
12,7 cent: http://www.leidschdagblad.nl/nieuws/reg ... pen_in_mei
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

Wat is dat nu weer voor een vreemd bedrag. Vond de halve cent van Rotterdam al zo'n vaag iets :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Vinny »

De kilometerprijzen worden geïndexeerd, dus vanaf januari volgend jaar zullen de 'mooie ronde' bedragen in de concessie Amsterdam verleden tijd zijn. Het starttarief wordt dan 72,5 eurocent en het kilometertarief iets als 10,2 cent... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten