Wubbo schreef:OV-chipkaart: Zutphen nog niet klaarGeplaatst op: donderdag 8 oktober 2009 om 16:06Laatst bijgewerkt: donderdag 8 oktober 2009 om 16:08De splinternieuwe OV-palen, voorzien van roze fluorescerende ondergrond, staan er wat eenzaam bij op het station in Zutphen. Treinladingen vol reizigers passeren, maar van in- en uitchecken is vooralsnog nauwelijks sprake. Toch kunnen OV-chipkaarthouders hun kaart al volledig gebruiken. Tenminste, zolang ze met treinen van de NS reizen.
Lees verder Deze passage uit het artikel is ook opvallend:
"Syntus is officieel in januari klaar voor de OV-chipkaart", vertelt Syntus-woordvoerder Remko ten Brinke. ,,Het treinstation in Zutphen heeft echter iets langer de tijd nodig , omdat onze OV-chipkaart apparatuur nog met de apparatuur van de NS moet worden afgestemd. De situatie in Zutphen is complex, omdat er meerdere aanbieders zijn. Het zou onhandig zijn als er straks voor elke aanbieder een andere OV-paal staat."
Kennelijk zijn ze nu toch bezig met gezamenlijke paaltjes!
Syntus al bijna klaar voor de OV-chipkaart? Whahahahaha, goeie grap!
In geen enkele bus hangen kaartlezers, hoewel de bevestigingsbuizen er al wel zijn, okee.
Op geen enkel station staat nog een poortje of paaltje (poortjes gaat Syntus niet doen). En er zijn pas nieuwe kaartautomaten met touchscreen geplaatst op veel stations. Maar zonder OVC-lezer. (dan denk ik, had dat dan meteen gedaan als je dan toch nieuwe automaten plaatst)
Zelf gebruik ik de OVC nog niet bij de NS. Puur omdat het niet nodig is omdat ik SOV heb. Ik heb al wel een anonieme kaart geschikt laten maken, maar daar kan ik niet mee met korting reizen. Dus alleen als ik een keer geen geld voor een treinkaartje heb is het een optie. Maar als ik in het weekend reis is dat toch praktisch alleen tussen Deventer en Winterswijk, dus ja, moet ik alsnog een papieren kaartje kopen.
In Amsterdam gebruik ik hem wel, om de metro in te komen, en in de tram en bus puur om eraan te wennen. Bliepen is al bijna routine geworden. En dan kom ik in Deventer en dan.. oh nee, hij doet het hier nog niet!