Buiten dat zijn die kaartjes inderdaad wel erg prijzig.

Geheel efficiënt was dit ook weer niet, zeker niet als je bedenkt hoeveel mensen per dag een trede oversloegen.Reiziger Ddrs schreef:In een ver verleden had men zeer efficiënte technologie om het aantal reizigers in een bus te meten, namelijk teltreden.
Thijs schreef:De overstapmogelijkheid is afgeschaft, omdat vervoerders (en stadsregio/provincie) precies willen monitoren hoeveel mensen er in welke bus reizen. Als een ritkaartje een overstapmogelijkheid heeft, dan kun je dat niet exact meer meten.Het ROCOV heeft hier in Gelderland nog wel wat kritische vragen over gesteld. Voor verstokte automobilisten die nauwelijks tot niet met het OV reizen en bijvoorbeeld een keer naar het ziekenhuis moeten en hiervoor met de bus willen, en moeten overstappen omdat hun bus toevalligerwijs niet rechtstreeks naar het ziekenhuis gaat, zijn de kosten hoog. Zij betalen 2x2=4 euro voor de heenweg en dan nog eens 4 euro op de terugweg is een bedrag van 8 euro, en dat voor een ritje binnen de stad omdat er toevallig moet worden overgestapt. Ik vind dat een fors bedrag en dat schrikt incidentele reizigers af. Alles moet wijken voor het grote doel: reizigers naar de OVC jagen.
Vinny schreef:Sterker nog: ik bedenk me net dat je het uurkaartje als reisproduct OOK op je chipkaart kan zetten. Denk je dat veel reizigers van die mogelijkheid gebruik gaan maken?
Terug naar “OV in Geheel Nederland”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten