EVO: Einde maken aan getreuzel liberalisering door lidstaten

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 11624
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

EVO: Einde maken aan getreuzel liberalisering door lidstaten

Berichtdoor Wubbo » Ma 31 Mei 2010, 18:21

EVO: Einde maken aan getreuzel liberalisering door lidstaten
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 18:19
Laatst bijgewerkt: maandag 31 mei 2010 18:21


EVO ziet concurrentie op het spoor als dé oplossing voor een betere dienstverlening. Alleen op die manier wordt het spoor een serieus alternatief voor het overbelaste wegennet en kan de toekomstige groei van het goederenvervoer worden opgevangen. Nederland is hét voorbeeld dat spoorliberalisering werkt en krijgt ook als enige lidstaat een voldoende van de Europese Commissie.
Lees verder

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 13468
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: EVO: Einde maken aan getreuzel liberalisering door lidst

Berichtdoor Meltrain » Di 01 Jun 2010, 00:02

Volgens mij is de liberalisering in het VK al veel langer bezig en al veel vergevorderder dan in Nederland, maar toch krijgt Nederland als enige een voldoende? :?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Bart
Berichten: 898
Lid geworden op: Di 23 Jun 2009, 12:51

Re: EVO: Einde maken aan getreuzel liberalisering door lidst

Berichtdoor Bart » Di 01 Jun 2010, 01:15

meltrain schreef:Volgens mij is de liberalisering in het VK al veel langer bezig en al veel vergevorderder dan in Nederland, maar toch krijgt Nederland als enige een voldoende? :?
In het Verenigd Koninkrijk bestaat echter wel een voormalig staatsbedrijf, dat na de DB de grootste vervoerder is daar. In Frankrijk, België en Duitsland zijn natuurlijk ook nog vooral de nationale spoorwegondernemingen actief, en ik kan me voorstellen dat dat het vervoer niet bevordert.

In Nederland, Denemarken en Italië zijn de nationale spoorwegen door de DB overgenomen, dus in dat opzicht zullen die landen het hoogst gescoord hebben op de toelating van buitenlandse spoorwegen.

Ardan
OVNL-beheerder
Berichten: 10563
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: EVO: Einde maken aan getreuzel liberalisering door lidst

Berichtdoor Ardan » Di 01 Jun 2010, 01:35

Eeeh, sinds wanneer zijn de NS Duits? :?
2018 (19-10):
Trein 8784 km · S-Bahn 467 km · Metro 659 km · Zweeftrein 14 km · (Snel)tram 552 km · Funiculaire 2 km · Bus 728 km · Veer 20.2 km

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 11624
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: EVO: Einde maken aan getreuzel liberalisering door lidst

Berichtdoor Wubbo » Di 01 Jun 2010, 06:59

Het gaat om goederenvervoer he, in dit geval.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten