Pagina 2 van 2

Re: "DDM-1 in september terzijde"

Geplaatst: ma 07 jun 2010, 10:17
door Caspar
O ik was in de veronderstelling dat op een Virm 6 ook 2 conducteurs zitten. Meer uit eigen reiservaringen dan op de regelgeving gebaseerd.

Re: "DDM-1 in september terzijde"

Geplaatst: ma 07 jun 2010, 15:50
door Dexter
@Caspar: Dat was altijd wel zo, maar dat is op een gegeven moment maar losgelaten omdat het toch al vaak voorkwam dat een hc werd gebeld of hij een VIRM VI alleen wilde meenemen omdat er geen tweede man beschikbaar was.
Jurjen schreef:Een verschil zou kunnen zijn dat bij DDM de mcn bij nood niet te hulp kan schieten, terwijl dat bij VIRM wel kan. Zonder klauteren dan.
Precies om die reden heb ik vorig jaar een s2200 met DDM 1-stam met een defecte centrale deursluiting opgeheven. Omdat de trein helemaal uitpuilde (want het was de eerste trein na een verstoring tussen Ddr en Zlw) en de loc voorop liep, kon ik niet snel genoeg ingrijpen als er wat zou gebeuren. Er was maar 1 hc aan boord en die kon onmogelijk alle 24 deuren in de gaten houden. Tja jammer voor de reizigers, maar de veiligheid gaat toch echt voor alles. Gelukkig zat er een s5100 direct achter ons, dus veel vertraging ze heeft het niet opgeleverd.