Pagina 1 van 1

Spoor tijdig klaar voor strenge winter

Geplaatst: wo 14 jul 2010, 21:23
door Wubbo
Spoor tijdig klaar voor strenge winter
Geplaatst op: woensdag 14 juli 2010 21:22
Laatst bijgewerkt: woensdag 14 juli 2010 21:23


Het spoor is op tijd winterhard. Dat betekent dat de Nederlandse Spoorwegen en spoorbeheerder ProRail dit jaar wel zijn voorbereid op een strenge winter, schrijft demissionair minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) woensdag in een brief aan de Tweede Kamer.
Lees verder

Re: Spoor tijdig klaar voor strenge winter

Geplaatst: wo 14 jul 2010, 21:52
door robert55
Dit smeekt gewoon om een sarcastische opmerking of twee. Ik zal me beperken tot het persbericht dat we op 14 januari 2011 mogen verwachten: spoor voorbereid op hittegolf

Re: Spoor tijdig klaar voor strenge winter

Geplaatst: vr 16 jul 2010, 22:55
door willy84

Re: Spoor tijdig klaar voor strenge winter

Geplaatst: za 17 jul 2010, 10:59
door Justin
Hoe ging die van Finkers ook al weer:

IJzer zet uit bij warmte en krimpt bij kou
Treinrails zijn gemaakt van ijzer, dus 's zomers doe je er langer over van Almelo naar Amsterdam dan 's winters, en toch klopt het van geen kanten *O* :lol:

Re: Spoor tijdig klaar voor strenge winter

Geplaatst: za 17 jul 2010, 11:05
door Vinny
Compensatielassen :idea: :mrgreen:

Re: Spoor tijdig klaar voor strenge winter

Geplaatst: za 17 jul 2010, 13:31
door VIRM
robert55 schreef:Dit smeekt gewoon om een sarcastische opmerking of twee. Ik zal me beperken tot het persbericht dat we op 14 januari 2011 mogen verwachten: spoor voorbereid op hittegolf
Dan krijgen we rond deze tijd vast de mededeling: spoor bladvrij gemaakt in voorbereiding op herfst.

Re: Spoor tijdig klaar voor strenge winter

Geplaatst: ma 26 jul 2010, 10:55
door iljitsch
Justin schreef:Treinrails zijn gemaakt van ijzer, dus 's zomers doe je er langer over van Almelo naar Amsterdam dan 's winters, en toch klopt het van geen kanten *O* :lol:
Wat je vergeet is dat treinwielen ook van ijzer (staal) gemaakt zijn en dus in gelijke mate uitzetten waardoor je met hetzelfde aantal omwentelingen harder rijdt en dus toch net zo snel van Almelo in Amsterdam bent.