Treinen NS rijden beter op tijd

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Treinen NS rijden beter op tijd

Bericht door Raymond »

Treinen NS rijden beter op tijd
Uitgegeven: 25 juli 2010 14:21
Laatst gewijzigd: 25 juli 2010 14:21


UTRECHT - In het tweede kwartaal van dit jaar reed 95 procent van de treinen van de Nederlandse Spoorwegen (NS) op tijd. Dat wil zeggen dat ze minder dan vijf minuten vertraging hadden. En dat is voor het eerst over een kwartaal gemeten het geval, zo meldde NS zondag.

Lees verder
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Treinen NS rijden beter op tijd

Bericht door webguy »

Had wel een uitgebreider bericht verwacht: eerder werd namelijk juist de 3-minuten norm gepubliceerd, de 5-minuten norm werd berekend maar weegde minder zwaar. Het is natuurlijk makkelijk om "95" te zeggen, terwijl voorgaande kwartalen je iets als "79" of "85" zegt op basis van de 3 minuten norm...
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Treinen NS rijden beter op tijd

Bericht door Ronald »

Ook interessant lijkt me de vraag of er ook meer reizigers op tijd op hun bestemming kwamen. Als je meer treinen op tijd laat vertrekken, terwijl je een aansluiting van een vijf minuten vertraagde trein niet overneemt (en dat komt nog wel eens voor), dan zou de conclusie van het bericht zomaar een stuk negatiever kunnen zijn :!: .
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5862
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Treinen NS rijden beter op tijd

Bericht door reisthijs »

Dat is gelijk ook mijn grootste bezwaar bij de 5-minutennorm, er zijn gewoon te veel krappe aansluitingen om een trein die 4,5 minuut te laat is "op tijd" te kunnen noemen.
Er zijn best veel aansluitingen die je met een vertraging van minder dan 3 minuten vaak nog wel haalt, maar bij een vertraging tussen de 3 en 5 minuten dus niet, doordat er dan niet gewacht wordt.

Ik vind ook eigenlijk dat de 5-minuten norm alleen gebruikt mag worden, als bij vertragingen tot 5 minuten de aansluitingen ook worden overgenomen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten