OV maakt dunner

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

OV maakt dunner

Bericht door iljitsch »

"But there has been scant evidence that public transportation actually causes widespread weight loss — until now. A study of residents in Charlotte, N.C., found that users of the city’s new light rail system were 81 percent less likely to become obese, and reduced their Body Mass Index by an average 1.18 points"

lees (iets) meer
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: OV maakt dunner

Bericht door Bastiaan »

Interessant. Door te reizen met het OV val je dus af? Andere verklaring zou kunnen zijn dat mensen zonder overgewicht eerder geneigd zijn om te reizen met het OV, terwijl dikke mensen liever in hun eigen auto gaan zitten.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OV maakt dunner

Bericht door iljitsch »

Nee, wat ik begrijp is dat het komt door het wandelen naar de halte.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OV maakt dunner

Bericht door Vinny »

Je blijft (relatief) dunner. Ik reis nu met het OV in plaats van dat ik met de fiets ga. En dus wordt ik juist iets dikker. Nja ligt ook aan het veel betere bedrijfsrestaurant van mijn huidige werkgever... :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OV maakt dunner

Bericht door Joshua »

Haha ja en daarom ben ik ook zo enorm veel aangekomen vanaf het moment dat ik e OV kaart kreeg.
Maar dat kwam vooral omdat ik daarvoor veel meer fietste.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OV maakt dunner

Bericht door find_your_spot »

Nou daar klopt echt geen hol van... Sinds ik mijn Jaarabonnement kreeg en daarna mijn Studenten OV's ben ik toch echt 30 kilo aangekomen in 2 jaar.... :N :N
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OV maakt dunner

Bericht door Suus »

30 kilo is wel belachelijk veel, dan moet je toch wel een stevige hoeveelheid calorieën boven je dagelijkse verbranding uitkomen :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OV maakt dunner

Bericht door Joshua »

Bee schreef:30 kilo is wel belachelijk veel, dan moet je toch wel een stevige hoeveelheid calorieën boven je dagelijkse verbranding uitkomen :shock:
Of gewoon aanleg hebben.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OV maakt dunner

Bericht door Fles »

iljitsch schreef:Nee, wat ik begrijp is dat het komt door het wandelen naar de halte.
En het stressen voor je overstap :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OV maakt dunner

Bericht door Fles »

find_your_spot schreef:Nou daar klopt echt geen hol van... Sinds ik mijn Jaarabonnement kreeg en daarna mijn Studenten OV's ben ik toch echt 30 kilo aangekomen in 2 jaar.... :N :N

ja, gewldig voorbeeld wel :D Wel de correlatie, niet de causaliteit :pos:

Weet je dat het geboortecijfer in gebieden met veel ooievaars ook 200% hoger ligt dan in gebieden met weinig ooievaars? :lol: Net zo'n geval ;)
Oud forumgebruiker

Re: OV maakt dunner

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik ben sinds mijn OV juist afgevallen... kan tussen haakjes misschien ook wel komen doordat ik in dezelfde period eop mezelf ging wonen en geen zin had om te koken dus altijd magnetronvoedsel. :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten