Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door Marc »

Ik heb plannen om over een tijdje wat rond te gaan reizen op diverse plaatsen in Nederland en graag zou ik dan een "echt" busboekje en/of lijnfolder van CXX in handen willen hebben. Klopt het dat de busboekjes te verkrijgen zijn op de verkooppunten die vermeld staan op de site van CXX (onder andere enkele GWK's). En is het mogelijk om de lijnennetkaarten ergens los te kopen (wellicht ook op deze verkooppunten?).
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door Joshua »

Ik heb enkele Cennexxion lijnennetkaarten thuis liggen en die heb ik gewoon aangevraagd op www.connexxion.nl
Maar volgensmij is Connexxion niet zo vrijgevig als het gaat om busboekjes maar hebben ze voornamelijke lijnfolders.
Oud forumgebruiker

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ikw eet niet of het nog steeds is maar afgelopen jaren waren in Zaanstreek in ieder geval de boekjes los te verkrijgen in de bussen als de deinstregeling wijzigde. Momenteel wellicht verkrijgbaar in het CXX-winkeltje op het busstation.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door tsov »

In sommige bussen liggen de boekjes van drgl 2009 nog steeds ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door Vinny »

Marc schreef:Ik heb plannen om over een tijdje wat rond te gaan reizen op diverse plaatsen in Nederland en graag zou ik dan een "echt" busboekje en/of lijnfolder van CXX in handen willen hebben. Klopt het dat de busboekjes te verkrijgen zijn op de verkooppunten die vermeld staan op de site van CXX (onder andere enkele GWK's). En is het mogelijk om de lijnennetkaarten ergens los te kopen (wellicht ook op deze verkooppunten?).
Lijnnetkaarten zijn als pdf te downloaden op de website van CXX (geweldig goed verstopt):
http://www.connexxion.nl/lijnennetkaarten/433/

(niet dat dat meteen super praktisch is om uit te printen, maar goed..., wellicht heb je er wat aan)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door Suus »

Soms wil het wel eens helpen de chauffeur lief aan te kijken en het hem te vragen, dan halen ze er eentje voor je uit hun tas. Anderen geven hun hele dienstregelingen map als je een vraagje stelt over de dienstregeling, daar heb je dan juist weer heel weinig aan :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door Ronald »

Sommige Connexxion-regio's hebben alleen lijnfolders, voor sommige worden (nog steeds) busboekjes uitgegeven, al wordt dat strikt geheim gehouden. Makkelijk verkrijgbaar zijn ze i.i.g niet, dit kan per regio sterk verschillen.
Tot een paar jaar terug had je bij de "echte" Connexxion-verkooppunten 100% kans, maar sinds die vrijwel allemaal verdwenen zijn, is het wel lastiger geworden om een busboekje te kopen.
Soms hebben de GWK's ze wel, maar soms wordt je ook weggestuurd met "ja, hallo, we zijn geen informatiepunt, bel maar met Connexxion :? "

Het proberen waard zijn i.i.g. de officiële Connexxion-verkooppunten (die er nog zijn) en de GWK's. Ook bij diverse VVV's heb je een redelijke kans dat er busboekjes worden verkocht.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door Chauf21 »

Naar welke regio('s) ben je op zoek?
Tijdens het rijden heb ik meestal wel wat busboekjes en extra lijnennetkaarten bij me, die kan je zo krijgen. Uiteraard had ik dat tasje dan weer net niet bij me toen een busenthousiasteling vrolijk huppelend om een stel lijnennetkaarten vroeg, maar die ik heb de mijne maar gegeven ;)
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door Frank »

In de regio Arnhem - Nijmegen hebben de busboekjes een tijd in enkele winkels gelegen; op internet was een lijst van verkooppunten te vinden. Weet niet of die nu nog te vinden is, maar Bruna Arnhem was er één van. Het jaar daarvoor moest ik bij Arnhem in de VVV zijn, maar het was meer geluk dan wijsheid dat ik het busboekje daar gevonden heb (één jaar later klaagden ze daar dat er zoveel mensen kwamen voor het busboekje dat er nog niet was). In Nijmegen kon ik ze altijd krijgen bij de inmiddels gesloten balie op het station; wordt komend jaar vast een leuke puzzel. Als er al een busboekje uitgegeven wordt.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door Marc »

In eerste instantie ben ik op zoek naar informatie over de regio Alkmaar, Haarlem en Leiden. In Leiden heb ik slechts enkele lijnfolders gevonden, maar niet van de lijnen die ik nodig had (en op dat moment stond net een rij voor het GWK).
Joshua schreef:Ik heb enkele Cennexxion lijnennetkaarten thuis liggen en die heb ik gewoon aangevraagd op http://www.connexxion.nl
Dat heb ik ook geprobeerd, maar als antwoord kreeg ik terug: "de lijnennetkaart hoort bij het busboekje". Hoe ik aan het busboekje kwam moest ik zelf maar uitzoeken...
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door Ronald »

Frank schreef:In Nijmegen kon ik ze altijd krijgen bij de inmiddels gesloten balie op het station; wordt komend jaar vast een leuke puzzel. Als er al een busboekje uitgegeven wordt.
VVV Nijmegen had ze ook altijd (bij de infobalie waren ze altijd op als ik er eentje wilde hebben :| )
Marc schreef:In eerste instantie ben ik op zoek naar informatie over de regio Alkmaar, Haarlem en Leiden. In Leiden heb ik slechts enkele lijnfolders gevonden, maar niet van de lijnen die ik nodig had (en op dat moment stond net een rij voor het GWK).
Wordt lastig. GWK Haarlem zou ze moeten hebben, maar de keren dat ik er was waren ze altijd op. Bij de VVV Leiden hadden ze wel lijnfolders maar geen busboekjes, volgens hen worden die niet meer uitgegeven. Alkmaar weet ik trouwens niet.
Vroeger verzamelde ik altijd busboekjes (ik had eigenlijk elk jaar heel Nederland compleet), maar dit ik heb dit de laatste tijd maar opgegeven. Tegenwoordig gebruik ik eigenlijk alleen nog maar de tabellen op de Connexxion-site.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door VIRM »

Bel de Connexxion klantenservice. :D

Ik heb ooit eens een busboekje opgevraagd bij Connexxion klantenservice en deze werd (geheel gratis) opgestuurd. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door Chauf21 »

Marc schreef:In eerste instantie ben ik op zoek naar informatie over de regio Alkmaar, Haarlem en Leiden. In Leiden heb ik slechts enkele lijnfolders gevonden, maar niet van de lijnen die ik nodig had (en op dat moment stond net een rij voor het GWK).
Het busboekje (2010) inclusief lijnennetkaart van Zuid-Holland heb ik hier liggen, in folie ook nog. De lijnennetkaart kan ik zo opsturen per post. Het boekje in het geheel past eventueel ook wel door de brievenbus als die niet van een klein formaat is. Je mag het ook ophalen als je in de buurt bent. Neem even per PB contact op als je interesse hebt :)
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door Ronald »

Chauf21 schreef:Het busboekje (2010) inclusief lijnennetkaart van Zuid-Holland heb ik hier liggen, in folie ook nog. De lijnennetkaart kan ik zo opsturen per post. Het boekje in het geheel past eventueel ook wel door de brievenbus als die niet van een klein formaat is. Je mag het ook ophalen als je in de buurt bent. Neem even per PB contact op als je interesse hebt :)
Ze bestaan dus toch nog :!: Bijzonder dat daar op de site geen enkele melding over wordt gemaakt... Ik heb wel het vage vermoeden dat ze niet erg veel verkocht zullen worden :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door Suus »

In Haarlem is de dienstregeling vlak voor de zomer drastisch omgegooid. Wellicht speelt dat een rol met het busboekje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door Klaasje »

Het Almeerse boekje kost drie euro en daarvoor krijg je het volgende:
  • Dienstregeling stadsdienst (ook vakantie)
  • Dienstregeling streekdienst van alle lijnen die in Almere komen (ook van IJsselmond/Amstelland meerlanden)
  • Dienstregeling Flevolijn van NS
  • Lijnennetkaart (Almere stadsdienst en streek Almere/Gooi)
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door Joshua »

Busboekjes zijn ook gewoon via de klantenservice van Connexxion te krijgen.
Alleen sturen ze soms wel een rekening mee.
Een pluspunt van Arriva, die hebben een duidelijk overzicht van alle busboekjes op hun site staan.

Overigens heb ik het toen zo aangepakt:
Zouden jullie mij alle busboekjes, lijnfolders, lijnennetkaarten enz van de provincie zeeland willen toesturen?

En niet veel later lag er een pak lijnfolders en een lijnnennetkaart van Connexxion in de brievenbus.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door tsov »

Op Amstelveen Busstation stond een busje met OVC-info, maar daarnaast stond een rekje met busboekjes uit omliggende concessies. Ik zag lijnfolders van Amstelland en boekjes van Amstelland, Zaanstreek, Gooi, Duin- en Bollenstreek en Zuidtangent.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door Marc »

Vandaag kreeg ik een mail terug van Connexxion. De volgende dienstregelingsboekjes zijn nog verkrijgbaar:

(1) Amersfoort/Harderwijk
(2) Almere/’t Gooi
(3) Amsterdam/Amstel
(4) Meerlanden/Schiphol
(5) Amsterdam/Zaanstreek/Waterland
(6) Apeldoorn/Veluwe
(7) Arnhem
(8) Kennemerland/IJmond/Bollenstreek
(9) Noord-Holland-Noord/Alkmaar
(10) Twente
(11) Utrecht
(12) Zwolle/Salland
(13) Stadsdienst Almere
(14) Stadsdienst Hilversum
(15) Stadsdienst Lelystad
(16) Stadsdienst Zwolle.
Laatst gewijzigd door Marc op vr 03 sep 2010, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door tsov »

Waterland? :shock: Da's dan zeker een boekje uit 2005?
Die dingen rond Zwolle waren tot vorige week geldig ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door Suus »

Hoelang rijdt Connexxion ook alweer niet meer tussen Amersfoort en Harderwijk? Vijf en een half jaar ofzo :lol:

Ook apart dat er een boekje is over de stadsdienst van Hilversum, dat stelt toch werkelijk niets voor, een boekje voor Alkmaar of Den Helder is er niet en die hebben volgens mij zelfs meer lijnen :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door Klaasje »

In de lijst mist het boekje voor Oost-Flevoland, West Overijssel en stadsdienst Lelystad (IJsselmond+stadsdienst Lelystad dus).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door Suus »

Wat is boekje 15 dan :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door Klaasje »

Een dun foldertje... Die wegwaait bij windkracht 3 :mrgreen: Zeker nu het aantal kwartiersdiensten stevig verminderd is.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door Ronald »

Marc schreef:Vandaag kreeg ik een mail terug van Connexxion. De volgende dienstregelingsboekjes zijn nog verkrijgbaar:
Klaasje schreef:In de lijst mist het boekje voor Oost-Flevoland, West Overijssel en stadsdienst Lelystad (IJsselmond+stadsdienst Lelystad dus).
Van het lijstje klopt sowieso geen hout meer, is in ieder geval van vóór 2005. Ze zijn wel lekker wakker daar bij de klantenservice, in ieder geval is het mailtje verstuurd door iemand die totaal geen verstand van zaken heeft. Hebben ze er trouwens ook bijgezegd waar je die boekjes kunt krijgen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten