Chaos Studenten OV-chipkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Chaos Studenten OV-chipkaart

Bericht door Geert »

Chaos OV-chipkaart: "Een wanprestatie en een wanproduct"
Geplaatst op: dinsdag 7 september 2010 19:48
Laatst bijgewerkt: dinsdag 7 september 2010 19:53


Na de dramatische lancering van de OV-chipkaart eerder dit jaar, is er nog steeds geen verbetering te zien. 650.000 jongeren gebruiken de studenten OV-chipkaart en klagen steen en been.

Top X, het jongerenpanel van EenVandaag heeft samen met studentenorganisatie LSVb de klachten onderzocht en de resultaten zijn schokkend. Bij vier op de tien studenten zijn er kleine, maar vaak ook grote problemen. Van deze groep heeft zelfs twintig procent een kapotte kaart ontvangen. Klagen kan maar veel helpen doet het niet.

Reisorganisatie Rover, studentenvakbond LSVb en de ombudsman van het openbaar vervoer, het OV-loket, spreken van een wanprestatie en een wanproduct.

Bekijk de volledige uitzending op EenVandaag.nl
Lees verder
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Chaos OV-chipkaart:

Bericht door iljitsch »

Kan iemand aub de titel aanpassen ("studenten-" erbij) zodat die de lading dekt?
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Chaos Studenten OV-chipkaart

Bericht door Freek »

*poetst het topic op*

Van het weekend kreeg ik van DUO de brief waarin stond welk bedrag voor 2011 voor mij als studiefinanciering was vastgesteld. Er zat ook een brief bij:
Januari en februari 2010 geen OV-lening
Vanwege de problemen bij de invoering van de Studenten OV-chipkaart begin dit jaar wordt de OV-lening voor de maanden januari en februari 2010 omgezet in een definitieve gift. Dit betekent dat het voor deze twee maanden niet uitmaakt of je binnen tien jaar je diploma haalt
Netjes, iedereen heeft dus een compensatie gekregen. Al zal voor 9 van 10 studenten beteken dat er niets veranderd omdat bij het afstuderen de OV-lening sowieso wordt omgezet in een gift.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Chaos Studenten OV-chipkaart

Bericht door tsov »

Ik vond vandaag inderdaad ook die brief in de brievenbus. Op zich wel een mooi gebaar, maar inderdaad voor velen niet heel erg van toepassing.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Chaos Studenten OV-chipkaart

Bericht door Ennes »

Tja je gaat ook niet iets weggeven waar iemand voordeel aan heeft natuurlijk, en het mag zeker al helemaal niets kosten! dat zou ten koste gaan van eigen bonussen enzo!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 140 gasten