Kamer wil einde aan ellende OV-chipkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Kamer wil einde aan ellende OV-chipkaart

Bericht door Daniel »

Kamer wil einde aan ellende OV-chipkaart
Geplaatst op: donderdag 9 september 2010 14:36
Laatst bijgewerkt: donderdag 9 september 2010 14:37


AMSTERDAM - De Tweede Kamer wil dat er een einde komt aan alle problemen met de OV-chipkaart. Minister van Verkeer en Waterstaat Camiel Eurlings (CDA) moet snel uitleggen hoe hij orde op zaken gaat stellen.
De Kamer wil uiterlijk dinsdag tekst en uitleg van Eurlings. Daarna volgt mogelijk een spoeddebat, dat GroenLinks en SP alvast hebben aangevraagd.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Kamer wil einde aan ellende OV-chipkaart

Bericht door Fles »

Ben wel benieuwd wat Eurlings gaat zeggen. Volgens mij is er namelijk helemaal geenmanier om "de problemen snel op te lossen". Anders hadden ze dat al wel gedaan. Maar inmiddels kijken we al zeker een jaar of 2 tegen dit tranendal aan, en er komen alleen maar meer problemen bij lijkt het wel :?:
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Kamer wil einde aan ellende OV-chipkaart

Bericht door Bart »

Wie hebben er problemen? De reizigers. Maar, als je de ov-chipkaart goed bekijkt, was het ook helemaal niet de bedoeling om problemen bij reizigers weg te nemen. Bij de uitvoering van de ov-chipkaart is de vervoerder voorop gesteld.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Kamer wil einde aan ellende OV-chipkaart

Bericht door willy84 »

Het wordt eens tijd dat die studenten hun eigen broek gaat ophouden. Na fraude met de stufi http://nos.nl/artikel/186145-hardere-aa ... beurs.html nog janken omdat ze hun eigen vervoer moeten betalen.

What's next? Subsidie op huzarenslaatjes? Dienst uitvoering voedselsubsidie om te zorgen dat er koopkrachtbehoed voor de Nederlandse student is. Silly
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kamer wil einde aan ellende OV-chipkaart

Bericht door Geert »

willy84 schreef:Het wordt eens tijd dat die studenten hun eigen broek gaat ophouden. Na fraude met de stufi http://nos.nl/artikel/186145-hardere-aa ... beurs.html nog janken omdat ze hun eigen vervoer moeten betalen.

What's next? Subsidie op huzarenslaatjes? Dienst uitvoering voedselsubsidie om te zorgen dat er koopkrachtbehoed voor de Nederlandse student is. Silly
Right, alsof elke student een fraudeur is.
AMG
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 10 sep 2010, 17:03

Re: Kamer wil einde aan ellende OV-chipkaart

Bericht door AMG »

willy84 schreef:Het wordt eens tijd dat die studenten hun eigen broek gaat ophouden. Na fraude met de stufi http://nos.nl/artikel/186145-hardere-aa ... beurs.html nog janken omdat ze hun eigen vervoer moeten betalen.

What's next? Subsidie op huzarenslaatjes? Dienst uitvoering voedselsubsidie om te zorgen dat er koopkrachtbehoed voor de Nederlandse student is. Silly
Veel studenten kunnen niet hun eigen broek houden, omdat hun ouders niet genoeg verdienen, en je met een bijbaantje écht niet je hele studie kunt betalen. En meer werken kan niet, omdat studeren evenveel tijd kost als een fulltime baan (zo'n 40 uur per week gemiddeld). Door stufi kunnen ook minder rijke kinderen studeren, waar dat vroeger nog alleen maar weggelegd is voor de rijke elite. Sterker nog, iemand die studeert levert uiteindelijk nog meer op. Zelfs als je de stufi van de opbrengsten aftrekt, levert een hoogopgeleide meer belasting op dan iemand die niet heeft gestudeerd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kamer wil einde aan ellende OV-chipkaart

Bericht door Suus »

Mij lijkt de discussie over het nut of onnut van de stufi niet helemaal terzake in dit topic, maar laat ik het erop houden dat ik het verwerpelijk vind om op investeringen in de toekomst van het land te bezuinigen terwijl achterlijke bodemloze putten zoals de hypotheekrenteaftrek en de huurtoeslag (die twee zijn voor mij aan elkaar gebonden) maar niet gedempt worden.

Bovendien zit er wel een kern van waarheid in het videofragment. De student heeft wel zonder keuze 2x 68 euro per maand ingeleverd voor een OV. Die 1632 euro hadden ze ook kunnen besteden aan nutteloze dingen zoals bier. (Nutteloos als in niet noodzakelijk voor de studie)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
AMG
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 10 sep 2010, 17:03

Re: Kamer wil einde aan ellende OV-chipkaart

Bericht door AMG »

Bee schreef:Mij lijkt de discussie over het nut of onnut van de stufi niet helemaal terzake in dit topic, maar laat ik het erop houden dat ik het verwerpelijk vind om op investeringen in de toekomst van het land te bezuinigen terwijl achterlijke bodemloze putten zoals de hypotheekrenteaftrek en de huurtoeslag (die twee zijn voor mij aan elkaar gebonden) maar niet gedempt worden.

Bovendien zit er wel een kern van waarheid in het videofragment. De student heeft wel zonder keuze 2x 68 euro per maand ingeleverd voor een OV. Die 1632 euro hadden ze ook kunnen besteden aan nutteloze dingen zoals bier. (Nutteloos als in niet noodzakelijk voor de studie)
Het was inderdaad nogal off-topic, alhoewel je problemen Studenten-OV natuurlijk wel onder problemen van de OVC in het algemeen kunt scharen. Zeker mensen die ver weg wonen van hun studie (door wat voor omstandigheden dan ook), moeten het zelf ophoesten (ikzelf reis Den Haag-Utrecht voor studie). Als ik zou werken, wordt het door mijn baas vergoed, nu is het onderdeel van de stufi. De problemen met de OV-chip treffen dus vooral studenten, die toch al op elke euro moeten letten. En terugbetalingsregelingen voorkomen niet dat je toch elke keer geld voor treinkaartjes moet ophoesten/voorschieten.
En ik ben benieuwd wanneer ze bij mij langskomen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 210 gasten