NS test speciale dienstregeling voor extreem weer

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

NS test speciale dienstregeling voor extreem weer

Bericht door Geert »

NS test speciale dienstregeling voor extreem weer
Geplaatst op: woensdag 22 september 2010 13:17
Laatst bijgewerkt: woensdag 22 september 2010 13:18


NS en ProRail werken samen aan het winterbestendig maken van het spoor. Onderdeel van de maatregelen is een speciale dienstregeling die is ontwikkeld om ook onder extreme omstandigheden klanten te blijven bedienen. Hierbij gaan treinen van NS pendelen tussen verschillende stations. Om te zien of deze dienstregeling in de praktijk functioneert, wordt op zondag 10 oktober een test gehouden. Klanten krijgen op die dag te maken met andere reistijden dan op een reguliere zondag.

Bij deze speciale dienstregeling rijden treinen volgens een ‘pendelprincipe’. Bij pendelen rijden treinen over kortere trajecten heen en weer in plaats van dat deze lange trajecten rijden. De kans dat verstoringen leiden tot kettingreacties is hierdoor aanzienlijk kleiner. De gedachte hierachter is dat - als sneeuw en ijs ernstige overlast veroorzaken - zo toch een voorspelbare dienstverlening kan worden geboden. Dit heeft wel tot gevolg dat klanten vaker moeten overstappen omdat de trajecten korter zijn. Ook rijden treinen op andere tijden en zijn reistijden doorgaans langer.

De ‘omschakeling’ naar een alternatieve dienstregeling bij extreem weer vraagt zo’n wezenlijk andere manier van werken dat testen noodzakelijk is nog vóór de sneeuw valt. Deze test is onderdeel van het pakket van maatregelen dat met minister Eurlings van V&W is afgesproken om ervoor te zorgen dat klanten ook in de winter op het spoor kunnen vertrouwen.
Op 10 oktober gaat de helft van de reizen maximaal 5 minuten langer duren. Voor circa 9% van de reizen is sprake van een extra reistijd van 30 minuten of langer. NS en ProRail beseffen dat klanten hinder zullen ondervinden van deze test. Ook consumentenorganisaties (verenigd in het Locov) hebben ons daar in constructieve gesprekken op gewezen. Om reizigers extra van dienst te zijn, zullen honderden extra NS-ers op deze dag op de stations klanten begeleiden. Er is gekozen om op de zondag te testen omdat er dan veel minder mensen met de trein reizen dan op andere dagen van de week.

Bert Meerstadt, President-directeur NS: “De inzet van de speciale winterdienstregeling voor extreem weer betekent een totaal andere manier van werken voor duizenden medewerkers in de spoorsector. De inzet van treinen en mensen, de service aan de reizigers en de onderlinge samenwerking tussen NS en ProRail zijn allemaal anders dan op een gewone dag op het spoor. Wij testen deze aanpak om goed beslagen ten ijs te komen en zullen onze schouders er stevig onder zetten zodat de reis van onze klant op die dag zo goed mogelijk verloopt.”

Bert Klerk, Directievoorzitter ProRail: “Deze bijzondere praktijkoefening stelt ons in staat te testen, te trainen, te leren en te verbeteren. Nu testen geeft meer zekerheid over de effectiviteit van dit plan op het moment dat het er écht toe doet. In de winter moeten wij reizigers gewoon op hun bestemming kunnen brengen.”

NS zorgt er voor dat de speciale winterdienstregeling voor extreem weer vanaf 25 september te raadplegen is op www.ns.nl. Zo kunnen reizigers vooraf hun reisschema bekijken. Om de reizigers te informeren dat op zondag 10 oktober een andere dienstregeling geldt, worden onder andere advertenties geplaatst en reguliere reisinformatiemiddelen ingezet.
Lees verder
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS test speciale dienstregeling voor extreem weer

Bericht door Fles »

Reisvoorbeelden van zondag 10 oktober:

* Reist u van Maastricht naar Amsterdam dan duurt uw reis 20 minuten langer en moet u 3 keer extra overstappen.>
* Reist u van Schiphol naar Zwolle dan duurt uw reis 17 minuten langer en moet u 1 keer extra overstappen.
* Reist u van Utrecht naar Amsterdam dan duurt uw reis 4 minuten langer en hoeft u niet over te stappen.
* Reist u van Groningen naar Den Haag dan duurt uw reis 42 minuten langer en moet u 3 keer extra overstappen.
* Reist u van Eindhoven naar ’s-Hertogenbosch dan duurt uw reis 1 minuut langer en hoeft u niet over te stappen.
Oftewel: BLIJF THUIS.

Ik vind het volslagen onzin om dit te gaan "testen" in sneeuwloos weer. En ik heb ook niet de hoop dat alles omlooptechnisch de volgende maandagochtendspits weer op zijn plaats staat. Het enige nut hiervan is "Kijk, publiek, we zijn er serieus mee bezig". Functioneel heeft het geen enkel nut :N
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Kritiek Rover op noodoefening NS

Bericht door Fles »

http://www.nu.nl/binnenland/2339336/kri ... ng-ns.html

Rover is het er ook niet mee eens.
Rover bekritiseert het feit dat de NS en Prorail een fysieke test willen uitvoeren. “We vinden het onacceptabel om reizigers onnodig te duperen. Deze test kan beter worden vervangen door een computersimulatie”, meent Chris Vonk van de reizigersvereniging.

“Daarover hebben we een principieel verschil van mening”, reageert NS-woordvoerder Herbert Brinkman. Rover onderschat volgens hem de “complexiteit van de test”. “Een aangepaste dienstregeling heeft grote gevolgen voor al het personeel en het materieel. Dat moet je hebben geoefend voordat er echt sneeuw op het spoor ligt.”
ALS dat al zo is wat Brinkman zegt, waarom dan niet de hele zomervakantieperiode daarvoor gebruikt? -o-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS test speciale dienstregeling voor extreem weer

Bericht door Daniel »

Tja, de start van dienstregeling 2007 had ook grote gevolgen voor personeel en materieelinzet. Die hebben ze toch ook niet vantevoren getest :roll:

Vraag me trouwens wel af: dat aantal minuten dat een reis langer duurt is dat alleen vergeleken met de normale reisduur of is daar ook een effect van lagere frequenties in meegenomen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS test speciale dienstregeling voor extreem weer

Bericht door Fles »

Dat kun je pas vanaf 25 september uitzoeken.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS test speciale dienstregeling voor extreem weer

Bericht door webguy »

Oftewel: onze computersystemen zijn zo bagger dat het allemaal niet eerder kan. Verder hebben we dus geen systeem om het te simuleren dus doen we het maar in t echt. Waardeloos...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS test speciale dienstregeling voor extreem weer

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Vraag me trouwens wel af: dat aantal minuten dat een reis langer duurt is dat alleen vergeleken met de normale reisduur of is daar ook een effect van lagere frequenties in meegenomen?
Zijn er lagere frequenties dan? Zo ja, waar en waar staat dat?

Dat dit niet in de zomer is getest heeft een simpele reden: toen was de dienstregeling nog niet af. Het is nu namelijk niet, zoals de oude nooddienst, alleen een dienstregeling maar er hangt ook een standaardplaatje voor reisinformatie, materieel en personeel aan vast. En dan is het ook nog zo opgebouwd dat er aan het eind van de dag genoeg materieel is (op de juiste plek) om de volgende dag ook met de nooddienst te kunnen starten. Het is dus een ingrijpender logistiek plaatje dan de nooddienst van afgelopen winter, die in zijn geheel door bijsturing in elkaar is gezet (op de dienstregelingen na).

Ik ben ondertussen heel benieuwd naar hoe die nooddienst in elkaar zit. Daar hoor ik allerlei indianenverhalen van, maar ik weet niet wat er uiteindelijk waarheid is.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: NS test speciale dienstregeling voor extreem weer

Bericht door BR628 »

Er wordt gependeld tussen:
Lw - Zl 2x/uur stoptrein
Gn - Zl 2x/uur stoptrein
Zl - Amf 2x/uur stoptrein + 2x/uur IC
Amf - Ut 2x/uur stoptrein + 4x/uur IC (avond 2x/uur)
Ut - Wd - Gd - Rtd 2x/uur stoptrein + 4x/uur IC (avond 2x/uur)
Gd - Gvc 2x/uur stoptrein + 4x/uur IC (avond 2x/uur)

Es - Dv 2x/uur stoptrein (en 1x/2uur IC 140)
Dv - Amf 2x/uur stoptrein + 2x/uur IC (en 1x/2uur IC 140)

Amf - Wp - Asd 2x/uur stoptrein + 2x/uur IC (en 1x/2uur IC 140)
reizigers uit Noordoost naar Shl stappen over in Wp (en 1x/2uur IC 140)

Mp - Zl alleen in die richting een 15 minuten dienstregeling, reizigers vanuit Lw mogen na aankomst in Zl 19 minuten wachten op vertrek van de IC ri Amf. Andere richting op geen 'verandering'.

Verder:
Zl - Kpn 2x/uur stoptrein
Ledn - Wd 2x/uur stoptrein
Gvc - Rtd 2x/uur stoptrein + 4x/uur IC (avond 2x/uur)
Rtd - Ddr - Rsd 2x/uur stoptrein (en 1x/uur Benelux)
Rsd - Vs 2x/uur stoptrein
Rtd - Ddr - Bd 2x/uur stoptrein + 2x/uur IC (niet avond)
Bd - Tb - Ehv 2x/uur stoptrein + 2x/uur IC (niet avond)
Ehv - Mt - Mtr 2x/uur stoptrein + 2x/uur IC
Std - Hrl 2x/uur stoptrein
Ehv - Vl 2x/uur stoptrein
Tb - Ht 2x/uur stoptrein
Ht - Nm - Ah 2x/uur stoptrein + 2x/uur IC (niet avond)
Ah - Zp - Dv - Zl 2x/uur stoptrein
Ut - Db - Klp - Ed - Ah 2x/uur stoptrein + 2x/uur IC (niet avond) (en 1x/2uur ICE)
Ut - Ht 4x/uur stoptrein (2x/uur avond) + 4x/uur IC (2x/uur avond)
Ht - Ehv 2x/uur stoptrein + 4x/uur IC (2x/uur avond)
Gdm - Tl 2x/uur stoptrein

Ut - Hvs 2x/uur stoptrein
Ut - Dvd - Asd 2x/uur stoptrein + 4x/uur IC (2x/uur avond) (en 1x/2uur ICE)
Lls - Wp - Shl - Hfd 4x/uur stoptrein + 2x/uur IC (niet avond)
Asd - Shl - Ledn 4x/uur stoptrein (2x/uur avond) + 2x IC
Asd - Hlm - Ledn - Gvc 2x/uur stoptrein + 2x/uur IC (niet avond)
Hdr - Hwd - Amf 2x/uur stoptrein
Amr - Utg - Zd - Asd 2x/uur stoptrein + 2x/uur IC (niet avond)
Amr - Hwd - Hn - Ekz 2x/uur stoptrein
Asd - Zd - Hn 4x/uur stoptrein
Utg - Hlm 2x/uur stoptrein
Hlm - Zvt 2x/uur stoptrein
Rtd - Hlds 2x/uur stoptrein
Apn - Gd 2x/uur stoptrein
Ut - Rhn 2x/uur stoptrein
Dld - Brn 2x/uur stoptrein
Zl - Gbg 2x/uur stoptrein
Gbg - Emn 2x/uur stoptrein
Zl - Nvdw / Nvd - Wdn 2x/uur stoptrein
Apd - Zp 2x/uur stoptrein
Laatst gewijzigd door BR628 op wo 22 sep 2010, 16:21, 10 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS test speciale dienstregeling voor extreem weer

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Zijn er lagere frequenties dan? Zo ja, waar en waar staat dat?
Dat staat nergens, vandaar de vraag :wink: 't lijkt me echter wel logisch dat ze er zullen zijn: je moet al die extra kerende treinen ook nog ergens kwijt kunnen immers... (En in het voorbeeldje van BR628 zie ik de lagere frequenties dus al verschijnen...)
Het is nu namelijk niet, zoals de oude nooddienst, alleen een dienstregeling maar er hangt ook een standaardplaatje voor reisinformatie, materieel en personeel aan vast. En dan is het ook nog zo opgebouwd dat er aan het eind van de dag genoeg materieel is (op de juiste plek) om de volgende dag ook met de nooddienst te kunnen starten. Het is dus een ingrijpender logistiek plaatje dan de nooddienst van afgelopen winter, die in zijn geheel door bijsturing in elkaar is gezet (op de dienstregelingen na).
Bij zo'n situatie lijkt het me juist minder relevant om te testen, NS heeft toch wel vaker nieuwe dienstregelingen compleet met reisinformatie, personeel en materieeldiensten gemaakt waarbij het materieel op de juiste plek uitkomt :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: NS test speciale dienstregeling voor extreem weer

Bericht door Ruben »

Zal mij benieuwen of ze op die dag ook daadwerkelijk alle informatiesystemen aanpassen, zodat je niet van die vage constructies krijgt als "Intercity Den Haag Centraal / Rotterdam Centraal rijdt niet verder dan Amersfoort, maar dan gewoon Intercity Amersfoort overstappen voor Den Haag / Rotterdam
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS test speciale dienstregeling voor extreem weer

Bericht door Ennes »

NS-Reiziger schreef:Zal mij benieuwen of ze op die dag ook daadwerkelijk alle informatiesystemen aanpassen, zodat je niet van die vage constructies krijgt als "Intercity Den Haag Centraal / Rotterdam Centraal rijdt niet verder dan Amersfoort, maar dan gewoon Intercity Amersfoort overstappen voor Den Haag / Rotterdam
Als ze dat niet aanpassen lijkt een fysieke test mij ook redelijk overbodig, juist als het geheel getest gaat worden compleet met aangepaste informatievoorziening dan lijkt het me best zinvol om eenmalig zoiets grondig in de praktijk te testen. Hier heeft men dan ook jaren iets aan.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: NS test speciale dienstregeling voor extreem weer

Bericht door Ruben »

Ennes schreef:Als ze dat niet aanpassen lijkt een fysieke test mij ook redelijk overbodig, juist als het geheel getest gaat worden compleet met aangepaste informatievoorziening dan lijkt het me best zinvol om eenmalig zoiets grondig in de praktijk te testen. Hier heeft men dan ook jaren iets aan.
Het gaat om de fundamentele vraag of NS met een dergelijke test en in het vervolg met nooddienstregelingen afstapt van het treintjes-georiënteerde denken en doorgroeit naar een reizigers-georiënteerd denken. Een nooddienstregeling was in hun optiek een manier om nog net wat blik tussen 2 verzamelingen stoeptegels heen en weer te sturen, ik ben zeer benieuwd of men die omslag kan maken zodat het een manier wordt om reizigers effectief te verplaatsen onder onvoorspelbare moeilijkheden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS test speciale dienstregeling voor extreem weer

Bericht door Fles »

Ennes schreef:
NS-Reiziger schreef:Zal mij benieuwen of ze op die dag ook daadwerkelijk alle informatiesystemen aanpassen, zodat je niet van die vage constructies krijgt als "Intercity Den Haag Centraal / Rotterdam Centraal rijdt niet verder dan Amersfoort, maar dan gewoon Intercity Amersfoort overstappen voor Den Haag / Rotterdam
Als ze dat niet aanpassen lijkt een fysieke test mij ook redelijk overbodig, juist als het geheel getest gaat worden compleet met aangepaste informatievoorziening dan lijkt het me best zinvol om eenmalig zoiets grondig in de praktijk te testen. Hier heeft men dan ook jaren iets aan.

:?:

Eigenlijk gaat men kijken of het lukt om de treinen op te lezen als ze radicaal anders rijden dan normaal? :?
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: NS test speciale dienstregeling voor extreem weer

Bericht door AOD »

Mooi huisje, 50 km van het werk, jullie zijn er ingestonken. :D

Volgende keer zelf nadenken en misschien een stapje terug doen?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS test speciale dienstregeling voor extreem weer

Bericht door Fles »

waar heb jij het nou weer over.
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: NS test speciale dienstregeling voor extreem weer

Bericht door AOD »

Fles schreef:waar heb jij het nou weer over.
Over de trein, waar jullie afhankelijk van zijn. :D
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS test speciale dienstregeling voor extreem weer

Bericht door Fles »

:lol: Ja hoor, wat jij wil. Nu is ineens de olieslaaf de reddende engel zeker? Mafkees :D
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: NS test speciale dienstregeling voor extreem weer

Bericht door Klaasje »

Als ik goed lees zie ik 2x per uur IC Amf-Asd staan en 2x IC Lls-Shl (plus nog een aantal stoptreinen) zouden deze treinen ook op Weesp gaan stoppen dan?
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: NS test speciale dienstregeling voor extreem weer

Bericht door Raymond »

Het jammere is eigenlijk dat niet getest kan worden of bij extreem weer de reizigersaantallen verwerkt kunnen worden. Want daar ben ik wel bang voor op bijvoorbeeld Eindhoven - Venlo waar enkel nog stoptreinen rijden, terwijl de IC's in de spitsen met staanplaatsen rijden. Al ligt dat ook aan de hoeveelheid materieel die nog beschikbaar is.

Zl-Emn knippen in Gbg is wel erg reizigersonvriendelijk overigens.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS test speciale dienstregeling voor extreem weer

Bericht door Suus »

AOD schreef:Mooi huisje, 50 km van het werk, jullie zijn er ingestonken. :D

Volgende keer zelf nadenken en misschien een stapje terug doen?
Treinen worden ook voor korte pendelafstanden gebruikt!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS test speciale dienstregeling voor extreem weer

Bericht door Ennes »

Fles schreef:
Ennes schreef:
NS-Reiziger schreef:Zal mij benieuwen of ze op die dag ook daadwerkelijk alle informatiesystemen aanpassen, zodat je niet van die vage constructies krijgt als "Intercity Den Haag Centraal / Rotterdam Centraal rijdt niet verder dan Amersfoort, maar dan gewoon Intercity Amersfoort overstappen voor Den Haag / Rotterdam
Als ze dat niet aanpassen lijkt een fysieke test mij ook redelijk overbodig, juist als het geheel getest gaat worden compleet met aangepaste informatievoorziening dan lijkt het me best zinvol om eenmalig zoiets grondig in de praktijk te testen. Hier heeft men dan ook jaren iets aan.

:?:

Eigenlijk gaat men kijken of het lukt om de treinen op te lezen als ze radicaal anders rijden dan normaal? :?
Volgens mij bestaat een informatie voorziening uit meer als oplezen hoor, en aangezien men daar in de normale situatie al niet al te sterk in is....
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS test speciale dienstregeling voor extreem weer

Bericht door Fles »

Ennes schreef:Volgens mij bestaat een informatie voorziening uit meer als oplezen hoor, en aangezien men daar in de normale situatie al niet al te sterk in is....
Eens :Y

Maar hoe is dat een smoes om de hele dienstregeling te verneuken?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS test speciale dienstregeling voor extreem weer

Bericht door Daniel »

Raymond schreef:Het jammere is eigenlijk dat niet getest kan worden of bij extreem weer de reizigersaantallen verwerkt kunnen worden.
Daar ben ik ook wel bang voor ja... op een zondag zal 't wel lukken met deze proef, maar kunnen ze de vervoersvraag ook nog aan in de spits. Belangrijker wellicht nog: kunnen de stations de hoeveelheid extra overstappers die je dan krijgt aan. Da's iets wat niet op een zondag valt te testen. De internationale treinen zullen in ieder geval wel populair worden aangezien die nog wel doorrijden :P

In 't lijstje zie ik overigens ook Hdr - Hwd - Amf staan, dat moet neem ik aan Hdr - Hwd - Amr zijn anders krijg je alsnog 'n lang stuk :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS test speciale dienstregeling voor extreem weer

Bericht door Geert »

Ennes schreef:Als ze dat niet aanpassen lijkt een fysieke test mij ook redelijk overbodig, juist als het geheel getest gaat worden compleet met aangepaste informatievoorziening dan lijkt het me best zinvol om eenmalig zoiets grondig in de praktijk te testen. Hier heeft men dan ook jaren iets aan.
Nou ja, daar zit inderdaad wel iets in. Als men al gaat testen, it better be good. :Y
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS test speciale dienstregeling voor extreem weer

Bericht door Fles »

Geert schreef:
Ennes schreef:Als ze dat niet aanpassen lijkt een fysieke test mij ook redelijk overbodig, juist als het geheel getest gaat worden compleet met aangepaste informatievoorziening dan lijkt het me best zinvol om eenmalig zoiets grondig in de praktijk te testen. Hier heeft men dan ook jaren iets aan.
Nou ja, daar zit inderdaad wel iets in. Als men al gaat testen, it better be good. :Y
It better be relevant. :X
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten