Herfst wordt spoor weer te veel

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3247
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Herfst wordt spoor weer te veel

Berichtdoor Ronald » Do 11 Nov 2010, 21:28

Fles schreef:5 minuten is al decennialang de norm in de rest van Europa ;)


Maar misschien wacht in andere landen de aansluitende trein wel netjes. Als de s800 uit Utrecht vijf minuten te laat is betekent dat vaak een half uur wachten in Eindhoven op de s1900 naar Venlo -o-. Maar die vertragingen tellen natuurlijk niet mee.

Edit: Hee, de "s" voor de treinserie werkt niet meer...
Laatst gewijzigd door Daniel op Do 11 Nov 2010, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: spatie achter smilie in quote, dan werkt de s wel ;)

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Herfst wordt spoor weer te veel

Berichtdoor Freek » Do 11 Nov 2010, 21:32

Bee schreef:Bij een korte blik langs een aantal stations zie ik dieren op het spoor tussen Hamburg en Hannover, ergens in het Ruhrgebied mensen op het spoor, een overbelaste spoorlijn (HUH?) en seinstoringen. Is dat allemaal blaadjes of heeft dat weer een andere naam?

Ik keek al wel vaker op de site. Vanavond zag ik deze voorbij komen ca. 25 Minuten später, Grund: Notarzteinsatz am Gleis. Zo'n melding geeft tenminsten begrip bij de reiziger.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Herfst wordt spoor weer te veel

Berichtdoor Caspar » Do 11 Nov 2010, 21:41

Er is wel iemand die de hele tijd actuele redenen moet gaan invoeren bij iedere trein.

Raymond
Berichten: 1058
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: Herfst wordt spoor weer te veel

Berichtdoor Raymond » Do 11 Nov 2010, 21:49

Bij Prorail/NS moet intern toch ook van iedere trein verantwoord worden waardoor de vertraging ontstaan is? Of wordt dat niet real-time gedaan?

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Herfst wordt spoor weer te veel

Berichtdoor Caspar » Do 11 Nov 2010, 21:51

Ja. Maar als er een storing is, dan is het verklaren van de vertragingen het minst belangrijke van het gehele proces. Het kan dus zo maar zijn dat na een flinke storing de treinen verklaard worden die al een uur of 2 eerder gereden hebben.

Sjon
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 12 Nov 2010, 09:42

Re: Herfst wordt spoor weer te veel

Berichtdoor Sjon » Vr 12 Nov 2010, 10:08

Caspar schreef:Ja. Maar als er een storing is, dan is het verklaren van de vertragingen het minst belangrijke van het gehele proces. Het kan dus zo maar zijn dat na een flinke storing de treinen verklaard worden die al een uur of 2 eerder gereden hebben.


Hmm hier ben ik het niet mee eens maar denk dat het inderdaad wel de situatie in de praktijk is. Als de oorzaken eens echt goed in kaart gebracht worden kan men zorgen dat men niet constant achter de feiten aanloopt en tijdig aanpassing doorvoerd in de organisatie.

Een voorbeeld is de 2800 die echt in 90% van de gevallen 3 minuten of meer te laat aankomt op Rotterdam CS of Utrecht CS hierdoor missen erg veel mensen hun verbindingen met bijvoorbeeld de hoeske lijn. Dit zorgt voor zo verschrikkelijk veel irritatie bij de reizigers en kan zo makkelijk opgelost worden door een kleine aanpassing in de dienstregeling.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Herfst wordt spoor weer te veel

Berichtdoor Daniel » Vr 12 Nov 2010, 10:34

Was het maar zo makkelijk... die kleine aanpassing in de dienstregeling is er al eens geweest waardoor de s2800 niet meer vertraagd in Rotterdam aankwam. De trein ri. bv. Hoek van Holland miste men nogsteeds, alleen was 't nu geen aansluiting meer (scheelt in de GTBV :idea: ) :wink:

Maar zonder gekheid: zo makkelijk laat de s2800 zich ook weer niet aanpassen. Later uit Utrecht naar Rotterdam vertrekken gaat de NoordOost en vooral de s9800 in de weg zitten en laat je 'm eerder rijden dan kom je ergens na Gouda achter de s9700 te hangen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9572
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Herfst wordt spoor weer te veel

Berichtdoor Wubbo » Vr 12 Nov 2010, 12:32

In Rotterdam is er geen aansluiting van 2800 op Hoekse Lijn. Die overstaptijd is 3 minuten, en dat is officieel niet voldoende tijd om dat hele station door te komen.
Overigens is het opvallend hoeveel hoger de punctualiteit van de s2000 lijkt ten opzichte van de s2800. Het gebeurt regelmatig dat ik 's ochtends vroeg (om 07.10) met mijn s2000 richting Utrecht weer eens +3 oploop omdat de s2800 weer eens te laat is. Of mijn trein wordt opeens erg druk: dan is die s2800 nog meer te laat. Terwijl ik met die s2000 altijd op tijd ben (nou vooruit, 1x was ik +4 omdat er een s19800 geen machinist had en dus veel te laat was).

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Herfst wordt spoor weer te veel

Berichtdoor Caspar » Vr 12 Nov 2010, 13:32

Over dat verklaren nog even; dat doet de treindienstleider. Tijdens een calamiteit is veiligheid het eerste waar je op gefocust bent. Vervolgens probeer je natuurlijk zo veel mogelijk de treindienst op gang te houden en het plan bij te werken. Dan zijn er nog allerlij mensen die geinformeerd willen worden zoals machinisten, KLPD, verkeersleider, omroep etc. Ondertussen hoopt zich een lijstje op met te verklaren treinen. Ik denk dat de gemiddelde reiziger liever heeft dat er een trein een rijweg krijgt, ipv dat er eerst even van een paar treinen wordt genoteerd waarom ze vertraagd zijn. (en er dus ondertussen iets voor een roord sein staat).

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Herfst wordt spoor weer te veel

Berichtdoor Daniel » Vr 12 Nov 2010, 15:13

Wubbo schreef:Overigens is het opvallend hoeveel hoger de punctualiteit van de s2000 lijkt ten opzichte van de s2800.

Verschil is natuurlijk dat de s2000 op zichzelf keert en de s2800 niet waarmee die laatste een krappere kering heeft. Uit ervaring, heb immers geruime tijd in de vroege ochtend via Rotterdam naar Utrecht gereisd, weet ik dat de aankomende trein ook nogal eens vertraagd wil zijn en zeker in de vroege ochtend moet daar dan ook nog bij bijgeplaatst worden. En dat beïnvloed ook weer volgende treinen door de korte opvolgingen op spoor 14 te Rtd.
Vanuit Deventer rijdt de s2800 bijvoorbeeld weer veel beter op tijd en in de avondspits merk ik ook wel dat de NoordOost vanuit Rotterdam erg regelmatig licht vertraagd in Utrecht aankomt.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Ronaldussen
Berichten: 3119
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21
Locatie: Doesburg

Re: Herfst wordt spoor weer te veel

Berichtdoor Ronaldussen » Vr 12 Nov 2010, 15:23

Gaan we het weer over de 2000 en de 2800 hebben?

Echt, een topic op dit forum vinden dat over vertragingen / niet behaalde aansluitingen gaat, zonder dat de 2000 en 2800 er in voorkomen is bijna moeilijker dan een belastingformulier invullen... :roll:
*Doorfietsen maar*

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11009
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Herfst wordt spoor weer te veel

Berichtdoor Vinny » Vr 12 Nov 2010, 19:27

Raymond schreef:Bij Prorail/NS moet intern toch ook van iedere trein verantwoord worden waardoor de vertraging ontstaan is? Of wordt dat niet real-time gedaan?

Het duurt vaak dagen voordat die gegevens betrouwbaar zijn, vooral na calamiteiten. Je kunt natuurlijk ook met termen als "verkeersoverbelasting" (daar wordt je in Zürich mee doodgegooid), "logistieke problemen" of "weersomstandigheden" gooien, maar daar wordt de reiziger meestal ook niet echt blij mee.

In de herfst zou je het op "gladheid" kunnen gooien, maar ik denk dat het voor de meeste reizigers ook overkomt als een goedkope smoes, dus dat probleem blijf je houden.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Herfst wordt spoor weer te veel

Berichtdoor Suus » Vr 12 Nov 2010, 19:30

We hebben nu toch het Calamiteitencentrum van ProRail in Utrecht waardoor alles binnen een uur weer op de rails moet staan?
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Herfst wordt spoor weer te veel

Berichtdoor Fles » Vr 12 Nov 2010, 20:33

Vinny schreef:Je kunt natuurlijk ook met termen als "verkeersoverbelasting" (daar wordt je in Zürich mee doodgegooid), "logistieke problemen" of "weersomstandigheden" gooien, maar daar wordt de reiziger meestal ook niet echt blij mee.

In de herfst zou je het op "gladheid" kunnen gooien, maar ik denk dat het voor de meeste reizigers ook overkomt als een goedkope smoes, dus dat probleem blijf je houden.


Maar serieus, verzin nou eens iets wat reizigers WEL zouden accepteren? De reiziger heeft te maken met NS, en die betaalt voor een product, namelijk vervoer. NS heeft te maken met whatever omstandigheden de vertragingen veroorzaken, maar strikt genomen heeft een reiziger daar gewoon geen boodschap aan.

Het beeld dat veel van de gegeven uitleg blijkbaar gezien wordt als "goedkope smoesjes" suggereert dat reizigers alleen maar "okee, wij hebben gefaald, sorry -o- " of zo willen horen. NS wil dat niet zeggen, en vaak is het ook helemaal niet zo.

Maar ik denk eigenlijk dat, ZELFS als je dat eens zou zeggen, "okee, we hebben gefaald, sorry -o- " dat het dan NOG niet geaccepteerd zou worden. Sterker nog, het zou waarschijnlijk alleen maar meer agressie opwekken: "JA jullie hebben zeker gefaald :evil: EN ga het nu maar heel snel oplossen want ik moet vervoerd worden :evil: " etc.

Je hoeft niet de illusie te hebben dat je het goed doet, want dat kan eigenlijk niet. Dan kun je het beste gewoon zeggen wat er aan de hand is. En het liefst wel een beetje duidelijk. Want wollig gedoe zoals "logistieke redenen" dat klinkt gewoon alsof je iets doms probeert te verbergen. Je kunt toch uitleggen dat het benodigde materieel onderweg naar <<station>> defect geraakt is of whatever?

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11009
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Herfst wordt spoor weer te veel

Berichtdoor Vinny » Vr 12 Nov 2010, 22:42

Logistieke problemen is een korte zin om aan te geven dat het materieel en/of personeel niet op de plek is waar het hoort te zijn..., moet je dan echt omroepen dat machinist Jan Pieterson Janssen als gevolg van bladval op de Veluwe te laat is aangekomen in Nijmegen om de tegentrein op te tijd te laten vertrekken zodat de reiziger tussen Anna Pauwlona en Den Helder Zuid wat langer op zijn trein moet wachten?
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9572
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Herfst wordt spoor weer te veel

Berichtdoor Wubbo » Vr 12 Nov 2010, 23:25

Logistieke problemen is een containerbegrip geworden wat gebruikt wordt als men de reden niet weet. Ik heb ook wel eens logistieke problemen om horen roepen toen er een trein door een rood sein was gereden (of men dat vermoedde). Daar kweek je weinig begrip mee.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Herfst wordt spoor weer te veel

Berichtdoor fogeltje » Zo 14 Nov 2010, 14:18

Vinny schreef:Logistieke problemen is een korte zin om aan te geven dat het materieel en/of personeel niet op de plek is waar het hoort te zijn..., moet je dan echt omroepen dat machinist Jan Pieterson Janssen als gevolg van bladval op de Veluwe te laat is aangekomen in Nijmegen om de tegentrein op te tijd te laten vertrekken zodat de reiziger tussen Anna Pauwlona en Den Helder Zuid wat langer op zijn trein moet wachten?


Dat kan juist meer begrip kweken. Ik heb er dan al meteen meer begrip voor, maar ik ben in het algemeen begripvol. Ik sta in de meeste gevallen ook achter de stakingen, ondanks het feit dat ik er gruwelijk last van hebben.

En hoeft niet zo uitgebreid, maar de boodschap dat een machinist niet op tijd is wegens vertraging van zijn vorige rit zou niet te veel zijn IMO. En daarbij wordt aangegeven dat "logistieke problemen" gewoon een toverwoordje is geworden. Ik heb eens gehoord dat het gebruikt was omdat de ruitenwisser van de trein kapot was. Dat was eerst een logistiek probleem, toen een technisch probleem, toen een technische veiligheidsmaatregel die het niet deed en toen werd er per ongeluk omgeroepen dat de ruitenwisser defect was (dat wilden ze niet omroepen, dat was wel duidelijk toen ik later de machinist met de conducteur hoorde praten bij het uitstappen), want dat klonk in de zomer nogal lullig (zonneschijn, geen wolkje, geen noodzaak voor ruitenwisser, maar ik snap wel dat ze zich aan regels moeten houden en niet mogen vertrekken...stel da het opeens spontaan wel gaat regenen, dan is het ook weer niet goed, machinist moet ook iets kunnen zien), veel reizigers hadden dan voor die ruitenwisser geen begrip, maar de logistieke problemen dekten ook de lading totaal niet (had het gewoon bij een technisch probleem gehouden dacht ik toen).
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11009
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Herfst wordt spoor weer te veel

Berichtdoor Vinny » Zo 14 Nov 2010, 19:12

Het woord logisitieke problemen is volgens mij uitgevonden in de jaren ´90. Daarvoor werd meestal geen oorzaak van verstoringen genoemd, tenzij het een grootschalig incident was. Alhoewel, bommeldingen worden over het algemeen ook gecommuniceerd als "incident", en bij zaken als brand of aanrijding wil er nog wel eens staan "op last van de brandweer of politie is er geen treinverkeer mogelijk...".

De omroepklassieker is natuurlijk: "Zoals u gemerkt hebt, staan we stil. We weten niet waarom, maar zodra we weer verder kunnen dan laten we het u weten"... :twisted:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Herfst wordt spoor weer te veel

Berichtdoor Fles » Zo 14 Nov 2010, 21:35

Vinny schreef:moet je dan echt omroepen dat machinist Jan Pieterson Janssen als gevolg van bladval op de Veluwe te laat is aangekomen in Nijmegen om de tegentrein op te tijd te laten vertrekken zodat de reiziger tussen Anna Pauwlona en Den Helder Zuid wat langer op zijn trein moet wachten?


Ja. En erbij zeggen dat dit de keerzijde is van het hebben van lange treinseries :) En dat je blijkbaar niet in staat bent om dan bijvoorbeeld vanaf Amsterdam Centraal de boel zodanig te regelen dat mensen verder noordwaarts er geen last van hebben :)

Dan weten de mensen tenminste waar ze aan toe zijn.

Toevallig mocht ik gisteren een treffend voorbeeld aan den lijve ondervinden. ICE 104 kwam ruim op tijd binnen in Köln Hbf vanuit Chur, met een dubbele set Velaro. Er ging iets mis bij het ontkoppelen, waardoor we later en later uit Köln konden vertrekken. Na een kwartier werd er omgeroepen dat reizigers naar Düsseldorf beter een andere trein konden nemen (er rijden wel meer treinen tussen K en D). Dat leverde TOEN al gezeik op met reizigers die zeiden "had het maar eerder gezegd, dan hadden we nog een keuze gehad". Overigens enigszins onterecht dat laatste maar goed. Na 20 minuten werd eindelijk het licht gezien, de fucker moest opnieuw opgestart worden. Een "battery reset" zou gemaakt worden, en zou 20-25 minuten gaan duren. Nou ja, voor richting NL heb je sowieso geen keus, dus je accepteert dat. En je weet wat er aan de hand is, en hoe lang het gaat duren. En inderdaad, met +45 werd er vertrokken uit K, en mdat het eigen pad verloren was werd er in het verloop van de rit nog een kwartiertje bij gesprokkeld. +58 in Asd aangekomen. Maar in ieder geval geïnformeerd :Y En een gratis zakje zoutjes van de Zugchef die "Leck mich im Arsch" mompelde toen duidelijk was dat het wat langer ging duren :lol:

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Herfst wordt spoor weer te veel

Berichtdoor Fles » Zo 14 Nov 2010, 21:36

Vinny schreef:De omroepklassieker is natuurlijk: "Zoals u gemerkt hebt, staan we stil. We weten niet waarom, maar zodra we weer verder kunnen dan laten we het u weten"... :twisted:


Het gaat dus niet alleen om informatievoorziening van rijdend personeel nar de reiziger toe, maar ook om die van leidend personeel nar rijdend personeel, voor zo ver dat nog niet duidelijk was :)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Herfst wordt spoor weer te veel

Berichtdoor Suus » Zo 14 Nov 2010, 21:38

Nouja, volgens mij (maar ik zal het niet te hard zeggen, want er zit hier ook aardig wat spoorpersoneel) zijn de diensten voor het rijdend personeel wel erg ingewikkeld.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11009
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Herfst wordt spoor weer te veel

Berichtdoor Vinny » Ma 15 Nov 2010, 00:13

n dat je blijkbaar niet in staat bent om dan bijvoorbeeld vanaf Amsterdam Centraal de boel zodanig te regelen dat mensen verder noordwaarts er geen last van hebben :)
Ken uw klassiekers: Amsterdam Centraal heeft te weinig perroncapaciteit voor kerende treinseries, hetgeen betekent dat als er op Amsterdam Centraal gekeerd moet worden door treinseries dat dat normalitair niet doen je gegarandeerd vertragingen elders op het netwerk oploopt.

Maar goed ik ga maar eens een echt ProRail omroepbericht samenstellen, eens kijken wat voor reacties dat oproept:

"Vanwege een bladachtige substantie in de ES las tussen Amsterdam Sciencepark en Gaasperdammerweg aansluiting, rijden de treinen tussen Amersfoort en Amsterdam met vertraging. Als gevolg van een beperkte infracapaciteit en gekoppelde treinseries moet u ook rekening houden met vertraging tussen Bovenkarspel Grootebroek en Enkhuizen. Als gevolg van een defect in de motorische aansturing van wissel 1025 is deze alleen in linksrijdende stand berijdbaar. Dit houdt in dat er minder treinverkeer mogelijk is tussen Amsterdam Riekerpolder aansluiting en de Hemboog. Als gevolg daarvan vertrekken de stoptreinen naar Zaandam vandaag van spoor 5 in een andere tijdsligging dan gebruikelijk. Houdt u de omroepberichten in de gaten voor meer informatie..."
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Herfst wordt spoor weer te veel

Berichtdoor Fles » Ma 15 Nov 2010, 00:56

Vinny schreef:Ken uw klassiekers: Amsterdam Centraal heeft te weinig perroncapaciteit voor kerende treinseries, hetgeen betekent dat als er op Amsterdam Centraal gekeerd moet worden door treinseries dat dat normalitair niet doen je gegarandeerd vertragingen elders op het netwerk oploopt.


Fijn. En wiens probleem is DAT dan??

"Ha ha reiziger u bent gloeiend de sjaak omdat wij geen voorzieningen getroffen hebben om u te helpen. Doei. Sukkels. "

You fail. Again :Y

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9572
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Herfst wordt spoor weer te veel

Berichtdoor Wubbo » Ma 15 Nov 2010, 10:16

Amsterdam Centraal heeft inderdaad te weinig capaciteit voor het structureel keren van meerdere treinseries. Dat betekent alleen niet dat je er geen incidentele trein kan keren. Ik kan zo een schuifplaatje tekenen waarbij 2 perronsporen beschikbaar worden, ongeveer op elke gewenste minuut van het uur. De rest wordt dan wel wat kwetsbaarder, maar het kan wel. Zeker een s3000 uit Den Helder is te keren (kan op spoor 5, 800 ri Utrecht spoor 4, kerende 14700 spoor 7).

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4004
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Herfst wordt spoor weer te veel

Berichtdoor reisthijs » Ma 15 Nov 2010, 11:47

Vinny schreef:Maar goed ik ga maar eens een echt ProRail omroepbericht samenstellen, eens kijken wat voor reacties dat oproept:

"Vanwege een bladachtige substantie in de ES las tussen Amsterdam Sciencepark en Gaasperdammerweg aansluiting, rijden de treinen tussen Amersfoort en Amsterdam met vertraging. Als gevolg van een beperkte infracapaciteit en gekoppelde treinseries moet u ook rekening houden met vertraging tussen Bovenkarspel Grootebroek en Enkhuizen.
Daar zou ik heel blij mee zijn, niet vanwege de oorzaak maar vanwege het gewoon netjes toegeven, wat het probleem is. Beter iets als dit voorbeeld omroepen dat niets omroepen.

Want zo gaat het nu vaak: als er een verstoring is (geweest) tussen Utrecht en Arnhem en/of Den Bosch wordt wel uitgebreid omgeroepen dat er op dát traject een probleem is maar hoor je nooit wat over Utrecht-Amsterdam waar de dienstregeling in zo'n geval óók is ontregeld.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten