'Kamer wil Prorail opheffen'

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: 'Kamer wil Prorail opheffen'

Bericht door Caspar »

Ik zag vandaag bij het NOS-Journaal even snel een schema van de financiering van ProRail voorbij komen. Het lijkt mij duidelijk dat je voordat je zulke draconische maatregelen neemt eerst daar eens orde op zaken brengt. Het schema bevatte zo ongeveer meer blokjes en pijljes dan ik knoppen op mijn toetsenbord heb.
Ik heb geen idee, maar volgens mij is het bij wel meer grote bedrijven zo ingewikkeld? Zou het bij een TNT post, de NS of bij de Hogeschool Inholland eenvoudiger en transparanter zijn?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 'Kamer wil Prorail opheffen'

Bericht door Suus »

Het probleem van dit financieringsstelsel is dat men niet weet waar binnen de organisatie het geld blijft en het dus op de verkeerde plekken terecht komt, in plaats van waar het terecht moet komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 'Kamer wil Prorail opheffen'

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Het probleem van dit financieringsstelsel is dat men niet weet waar binnen de organisatie het geld blijft en het dus op de verkeerde plekken terecht komt, in plaats van waar het terecht moet komen.
Dat is toch de bedoeling van Lump-Sum?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: 'Kamer wil Prorail opheffen'

Bericht door Vinny »

iljitsch schreef:Typische redenering... Lijkt mij toch dat degene die gefaald heeft op moet stappen, en de minister zit er net een maand dus die kan dat moeilijk zijn.
Daarom zet ik er ook een knipoog achter :) Feit is dat bij een overheidsbedrijf de minister verantwoordelijk is.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Rienstertje
Berichten: 85
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 16:09
Locatie: Horst

Re: 'Kamer wil Prorail opheffen'

Bericht door Rienstertje »

Gekko123 schreef:Ik denk dat het samenvoegen van Prorail en Rijkswaterstaat zal lijden tot een grote toename van achterstallig onderhoud aan het spoorwegnet en dat we over een aantal jaren Britse taferelen krijgen van enkele jaren geleden -o-

Tot 1994 was in Engeland het staatsbedrijf BR (British Rail) verantwoordelijk voor spoorexploitatie en spooronderhoud.
In 1994 werd BR geprivatiseerd, de spoorexpolitatie kwam in handen van meedere bedrijven, het spooronderhoud ging naar het private bedrijf Railtrack.
Bij het ongeluk in Hatfield in 2000 (4 doden, meer dan 70 gewonden) kwam aan het licht dat Railtrack al jaren het spoor verwaarloosde uit financiele redenen, waardoor dus ook de veiligheid in het gedrang kwam.
De Britse overheid heeft hierop besloten het spooronderhoud terug onder te brengen bij de overheid onder de naam Network Rail.
Wat je daar zegt klopt dus niet, de overheid heeft het daar noujuist gered.
Relevant, innovatief en immers, omdat het kan :D
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: 'Kamer wil Prorail opheffen'

Bericht door Bastiaan »

Caspar schreef:Ik heb geen idee, maar volgens mij is het bij wel meer grote bedrijven zo ingewikkeld? Zou het bij een TNT post, de NS of bij de Hogeschool Inholland eenvoudiger en transparanter zijn?
Volgens mij noem je nu precies bedrijven waar je juist geen voorbeeld aan zou moeten nemen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten