Veolia weert elekrische rolstoel en scootmobiel

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Veolia weert elekrische rolstoel en scootmobiel

Bericht door Wubbo »

Veolia weert elekrische rolstoel en scootmobiel
Geplaatst op: maandag 29 november 2010 21:07
Laatst bijgewerkt: maandag 29 november 2010 21:09


Veolia weert mensen in een elektrische rolstoel of met een scootmobiel in de bus. Volgens een woordvoerster zijn de vervoersmiddelen voor gehandicapten te zwaar voor de uitschuifbare oprijplaten van de bus.
Lees verder
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Veolia weert elekrische rolstoel en scootmobiel

Bericht door MdJ »

Goed zo. De volgende stap is dat je voor die dingen een appart rijbewijs (categorie R is een mooie) voor nodig hebt. Levensgevaarlijk die dingen.

Buiten dat: die dingen nemen een godsvermogen aan plek in beslag? :shock: Wie bedenkt zoiets... :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Veolia weert elekrische rolstoel en scootmobiel

Bericht door Mark »

Ze moeten sowieso verplicht stellen dat die dingen alleen op de stoep mogen rijden. Ik erger me er kapot aan als ik op een weg zonder fietspaden achter zo'n ding kom terwijl er van de andere kant net een rij auto's komt... Bovendien hebben sommige bestuurders de nare eigenschap opeens af te slaan zodat je bijna voor de bumper hebt...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Veolia weert elekrische rolstoel en scootmobiel

Bericht door JWM »

Owja even 20 seconden achter zo´n ding blijven rijden is ook wel een enorm grote opgave :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Veolia weert elekrische rolstoel en scootmobiel

Bericht door Suus »

Ik zou maar niet in Amsterdam komen fietsen. Daar kan je dood ergeren aan dat soort dingen, maar ik botvier mijn woede liever op andere dingen (zoals de bouwvakkers die met een hekje de stoep afsluiten als er even een vrachtwagen langsmoet. :')

Eigenlijk vind ik het wel vreemd, je weert een hele groep mensen waarvan de mobiliteit al verrekte moeilijk is uit het OV :roll: Hebben andere vervoerders hier geen last van?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Veolia weert elekrische rolstoel en scootmobiel

Bericht door Chauf21 »

Het is voor elke vervoerder verboden om die dingen mee te nemen ;) De elektrische rolstoel kan overigens een discussiepunt zijn, afhankelijk van de uitvoering, maar een scootmobiel mag in principe nooit worden meegenomen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Veolia weert elekrische rolstoel en scootmobiel

Bericht door STF »

Bij GVB Amsterdam werd er anders laatst een scootmobiel de bus ingetild.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Veolia weert elekrische rolstoel en scootmobiel

Bericht door Geert »

Veolia heeft inmiddels het beleid al aangepast: http://www.veolia-transport.nl/company/ ... ,14866.htm
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Veolia weert elekrische rolstoel en scootmobiel

Bericht door Justin »

Waar heb je hier in Nederland allemaal niet een rijbewijs of certificaat voor nodig :roll: ...

Heb vooralsnog geen elektrische rolstoel en zeker geen scootmobiel in een bus gezien. De eerste keer in m'n leven dat ik een rolstoel in een bus tegenkwam was vorige maand in Amersfoort pas...

Overigens wilde er iemand drie weken terug een fiets in bus 88 naar Wageningen meenemen... Pech voor hem dat het geen Valleiliner is (sorry, ben niet zo goed in de busterminologie), en na veel moeite wist hij de chauf te overtuigen om hem mee te nemen, mits hij het pad niet zou blokkeren. En dus dan maar verticaal je fiets opstellen :mrgreen: .
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Veolia weert elekrische rolstoel en scootmobiel

Bericht door Dexter »

MdJ schreef:Goed zo. De volgende stap is dat je voor die dingen een appart rijbewijs (categorie R is een mooie) voor nodig hebt. Levensgevaarlijk die dingen.
Helemaal geen gek idee. In ongetrainde handen kunnen die dingen lelijke ongelukken veroorzaken, ook in railvoertuigen:

http://www.retmetro.nl/cms/index.php?op ... &Itemid=37
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Veolia weert elekrische rolstoel en scootmobiel

Bericht door marvinkok »

Roelstoelen heb ik al wel vaker in de bus gehad, en dan is het vrijwel altijd ook met begeleiding en dat gaat elke keer perfect.
Een electrische stoel wilde een keer mee, maar toen had mijn bus geen roelstoeplank, en bleef de drempel te hoog om te nemen, en in tillen was ook geen optie, zijn die dingen te zwaar voor.
Heb ook 1 keer gezien dat een scootmobiel in de bus meeging, paste eigenlijk niet op de roelstoelplaats en blokkeerde zo het halve ganpad naar de achterkant van de toch wel aardig gevulde bus. Had het niet gedaan als chauffer zijnde...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Veolia weert elekrische rolstoel en scootmobiel

Bericht door Dexter »

Misschien een pikante uitspraak, maar ik denk ook dat naarmate het reguliere OV toegankelijker is geworden, zijn mensen met rolstoelen, scootmobielen, rollatoren, kinderwagens etc. het steeds meer als een recht zijn beschouwen om vervoerd te kunnen worden. Dat is hun goed recht natuurlijk, maar ze vergeten daarbij vaak de regels en richtlijnen en hebben geen oog voor de drukte of de praktische haalbaarheid. Je ziet het aan de steeds vaker voorkomende discussies.

Vroeger was het bv. doodnormaal om een kinderwagen in te klappen en het kind op schoot te nemen. Nu vinden alle moeders het gewoon om met de buggy zo de bus of tram in te komen denderen en lak te hebben aan regels en drukte.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Veolia weert elekrische rolstoel en scootmobiel

Bericht door AppleMoose »

Dat ligt mijns inziens niet zozeer aan het feit dat het OV toegankelijker is geworden. De algehele mentaliteit in dit land is verandert. Individualisme voert de boventoon en (mee)denken met/aan anderen is voor veel mensen teveel gevraagd.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Veolia weert elekrische rolstoel en scootmobiel

Bericht door Stefan »

Dexter schreef:Vroeger was het bv. doodnormaal om een kinderwagen in te klappen en het kind op schoot te nemen. Nu vinden alle moeders het gewoon om met de buggy zo de bus of tram in te komen denderen en lak te hebben aan regels en drukte.
En die moeders zijn soms nog beledigd ook als je vraagt of ze hun kind misschien (vanwege de veiligheid) uit de buggy willen halen.. Als de chauffeur dan eens goed op de rem trapt, snappen ze eindelijk waarom. -o-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Veolia weert elekrische rolstoel en scootmobiel

Bericht door Dexter »

Stefan schreef:Als de chauffeur dan eens goed op de rem trapt, snappen ze eindelijk waarom. -o-
Nee, dan ligt het volgens hen aan het rijgedrag en dan worden ze boos op de chauffeur. Ik heb het weleens meegemaakt dat een chauffeur vol op de rem ging staan om een aanrijding met een fietser te vermijden en dat er een kinderwagen omkieperde. De moeder stierde naar voren en de chauffeur had meteen een klap te pakken. :N
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Veolia weert elekrische rolstoel en scootmobiel

Bericht door Geert »

En dat moet dan het goede voorbeeld geven aan hun koters...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten