
Als ik zie dat een trein wel kan gaan vetrekken etc, dan roep ik natuurlijk wel naar die mensen dat ze er heen moeten gaan.
Wubbo schreef:De manager waar ik het over heb heeft zich gemeld bij de OM, gevraagd of die hem kon gebruiken (wat dus zo was) en is daarna de hal ingegaan. Zijn informatie kwam uit het reguliere kanaal van T&S&V, dat hem dus ook op de hoogte heeft gehouden. Hij heeft met mij de dingen gedeeld die hem opvielen. Overigens ben ik het met je opmerking eens dat ProRailers vaker hun kop moeten laten zien op de stations. Ik zou een soort binnen/buiten zoals NS dat heeft wat dat betreft toejuichen.
Ik heb jarenlang op Utrecht gewerkt (in totaal een jaar of 7). Ik heb voldoende verstoringen meegemaakt, variërend van groter tot kleiner. Ik heb het proces van T&S aangestuurd en was daarmee ook het informatieluik tussen de VL-post en de mensen op de stations. Het aantal keer dat ik daarbij van een HC of machinist de vraag heb gekregen of ik hem/haar op de hoogte kon houden en of ik hem/haar kan gebruiken is helaas op de vingers van geen hand te tellen.
Ik kan er niks aan doen, de waarneming die de door mij genoemde ProRailer heeft gedaan komen mij erg bekend voor. Ik kan mij nog de situatie herinneren dat mijn toenmalige manager (die ook gestrand was vanwege een of andere verstoring) aan de procesmanager van Utrecht vroeg of er niet wat HC's en machinisten de hal in konden omdat het daar niet bij te benen was. Helaas durfde de procesmanager het niet aan om dat op een goede manier te doen. Het ligt dus zeker niet (alleen) aan het rijdend personeel...
Wubbo schreef:Zijn wal en boord nog steeds zo gescheiden, met de inrichting van de T&S&V-organisatie (de samenvoeging van Tickets&Service en het Proces Bijzondere Taken)? T&S&V heeft nu zowel wal- als boordtaken. T&S draait ook al een hele tijd tweedemensdiensten, en bij T&S lopen ook vaak genoeg HC's in lichte dienst.
Verder ben ik het er mee eens dat wal en boord niet twee eilandjes moeten zijn. Of een individuele HC zijn informatie zelf moet krijgen of dat dat sneller en efficienter gaat via de bestaande informatiekanalen van de wal (om het zo maar even uit te drukken) vind ik een andere discussie. Ik vond het directe contact met de reisinformant dat ik als coordinator van T&S had heel prettig, en dat was absoluut de snelste informatieweg (in de meeste gevallen dan).
Vinny schreef:Maar ProRail is al een flexibel bedrijf![]()
Allicht zal er wel een onsje te verbeteren zijn, dat hoor je mij ook niet ontkennen, maar de "grote winst" is er echt niet mee te behalen, daar ben ik van overtuigd...
Vinny schreef: maar een oplossing is echt niet zo eenvoudig als de gemiddelde azijnzeikende SP-er denkt dat het is.
Ronaldussen schreef:En wat ik helemaal onbegrijpelijk vindt is, dat er treinen rijden die niet tegen winters weer kunnen (VIRM / SLT / SPURTS).
Je houdt bij het ontwerpen van een trein toch rekening met ieder weertype, en dus ook sneeuw? Of denk ik weer te simpel?
Het kost misschien iets meer per bestelling van treinen om ze winterbestendig te ontwerpen en te bouwen, maar het kost nog meer om dat achteraf pas te doen als het dus al te laat is.Goedkoop wordt dus uiteindelijk duurkoop en is dus uiteindelijk verspilling van geld
Dexter schreef:Ronaldussen schreef:En wat ik helemaal onbegrijpelijk vindt is, dat er treinen rijden die niet tegen winters weer kunnen (VIRM / SLT / SPURTS).
Je houdt bij het ontwerpen van een trein toch rekening met ieder weertype, en dus ook sneeuw? Of denk ik weer te simpel?
Het kost misschien iets meer per bestelling van treinen om ze winterbestendig te ontwerpen en te bouwen, maar het kost nog meer om dat achteraf pas te doen als het dus al te laat is.Goedkoop wordt dus uiteindelijk duurkoop en is dus uiteindelijk verspilling van geld
Aan het einde van het liedje gaat het gewoon over cold hard cash. Er wordt een afweging gemaakt naar kosten en baten en hoevaak of de weerssituatie waar tegen een trein gewapend moet zijn voorkomt tijdens de levensduur.
Je kunt het net zo goed vergelijken met de gezondheidszorg. Als iedereen bijvoorbeeld een volledige medische check zou krijgen vergoed, sterven er minder mensen omdat men veel vaker ziektes in het beginstadium zou ontdekken. Of vergelijk het met het ophangen van AED's. Als die op elke straathoek zouden hangen, zou dat ook vele doden schelen.
Als de mensen die altijd het laatste woord hebben en uiteindelijk met de centen over de brug moeten komen, eens wat meer oog zouden hebben voor de dagelijkse praktijk van de werkvloer, zou het allemaal niet zo erg hoeven te zijn.
Terug naar “OV in Geheel Nederland”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten