'Prorail verwaarloost wissels'
'Prorail verwaarloost wissels'
'Prorail verwaarloost wissels'
Geplaatst op: dinsdag 7 december 2010 12:08
Laatst bijgewerkt: dinsdag 7 december 2010 12:10
Prorail heeft de wissels op het spoor jarenlang verwaarloosd. De problemen op het spoor worden niet veroorzaakt door de sneeuw, maar door dit achterstallige onderhoud. Dit stellen drie Nederlandse fabrikanten van de wisselverwarmers die ProRail de afgelopen maanden verving dinsdag in Trouw.
Lees verder
Geplaatst op: dinsdag 7 december 2010 12:08
Laatst bijgewerkt: dinsdag 7 december 2010 12:10
Prorail heeft de wissels op het spoor jarenlang verwaarloosd. De problemen op het spoor worden niet veroorzaakt door de sneeuw, maar door dit achterstallige onderhoud. Dit stellen drie Nederlandse fabrikanten van de wisselverwarmers die ProRail de afgelopen maanden verving dinsdag in Trouw.
Lees verder
Re: 'Prorail verwaarloost wissels'
Maar goed, ze zullen zelf natuurlijk niet gaan roepen dat ze inferieure kwaliteit leveren...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: 'Prorail verwaarloost wissels'
Het is nog maar de vraag natuurlijk of de wissels die afgelopen weekend de geest hebben gegeven de onlangs aangepakte wissels zijn. En als dat wel zo zou zijn lijkt het me dat men geleverd krijgt waarvoor men betaald.Vinny schreef:Maar goed, ze zullen zelf natuurlijk niet gaan roepen dat ze inferieure kwaliteit leveren...
En als dat niet zo is en het zou daadwerkelijk een slechte kwaliteit zijn, dan kan men altijd die leveranciers nog aansprakelijk stellen voor alle ellende
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: 'Prorail verwaarloost wissels'
Zie: mijn smiley. Ik vind het een hoge mate van "eigen straatje schoonvegen"-gehalte hebben. Kan best zijn dat er een kern van waarheid inzit trouwens, maar goed, in Nederland zijn we erg goed in om met het vingertje ergens anders heen te wijzen dan naar jezelf ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: 'Prorail verwaarloost wissels'
Ik meen me te herinneren dat er anderhalf jaar geleden een bericht was dat meer dan de helft van de wissels in deplorabele staat verkeerde en voor de zomervakantie een bericht dat ze daarvan al driekwart hadden aangepakt?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: 'Prorail verwaarloost wissels'
Zelfs als dat zo zou zijn, is het nog altijd Prorail wat kiest voor inferieure kwaliteitVinny schreef:Maar goed, ze zullen zelf natuurlijk niet gaan roepen dat ze inferieure kwaliteit leveren...
Re: 'Prorail verwaarloost wissels'
Als fabrikant kan het ook een erg goede manier zijn om via de media en politiek af te dwingen dat Prorail producten bij je gaat kopen, door te stellen dat deze hard aan vervanging toe zijn.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: 'Prorail verwaarloost wissels'
Ja de veiligheidseisen werden aangescherpt waardoor een boel wissels niet meer voldeden. Beetje strakker afstellen, stopmachine er tegen aangooien en IVW vind het weer goed...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: 'Prorail verwaarloost wissels'
Ja, en met die "houtjetouwtjecultuur" wordt de kwaliteit van wissels en andere spoorweginstructuur ook niet beter op natuurlijk!
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: 'Prorail verwaarloost wissels'
Prprail onderhoud zelfs sommige wissels dus al jaren helemaal niet. Hoewel ze de laatste weken iedegeval zijn vervangen in Hlm driehoek...Vinny schreef:Maar goed, ze zullen zelf natuurlijk niet gaan roepen dat ze inferieure kwaliteit leveren...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: 'Prorail verwaarloost wissels'
Ja je kunt: 30 miljoen euro uitgeven om de infrastructuur op een niveau te brengen die je eigenlijk wilt hebben ofRonaldussen schreef:Ja, en met die "houtjetouwtjecultuur" wordt de kwaliteit van wissels en andere spoorweginstructuur ook niet beter op natuurlijk!
1 miljoen euro om de infrastructuur op een niveau te brengen waar IVW mee kan leven.
Het is JOUW geld waar over beslist wordt...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: 'Prorail verwaarloost wissels'
Dan geef ik toch liever 1x 30 miljoen uit aan goed werkend en veiliginfrastructuur, dan elke keer weer een miljoen aan lapwerk ertegenaan gooien met een grote kans dat het binnen de kortste keren alsnog volledig vervangen moet worden.
Je kunt wel iedere keer het een en ander oplappen, maar het houdt een keer op...
Je kunt wel iedere keer het een en ander oplappen, maar het houdt een keer op...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: 'Prorail verwaarloost wissels'
En dat is dus precies wat het grote probleem is, alleen korte termijn denken
Leve de snelle jaarlijkse bonussen!!
Leve de snelle jaarlijkse bonussen!!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: 'Prorail verwaarloost wissels'
Oh dat is het enige wat telt? Wat een zesminnetjesklubje zijn jullie ook zeg. Bah.Vinny schreef:Ja de veiligheidseisen werden aangescherpt waardoor een boel wissels niet meer voldeden. Beetje strakker afstellen, stopmachine er tegen aangooien en IVW vind het weer goed...
Re: 'Prorail verwaarloost wissels'
Dat is inderdaad een verkeerd uitgangspunt. Het gaat om het afleveren van een goed product richting klant (NS, goederenvervoerders, regionale vervoerders). Dat kan dus kennelijk niet met een investering waar alleen IVW tevreden mee is. Klantgeorienteerd denken zou de keuze voor de hogere investering vanzelfsprekend maken.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 180 gasten