Werkstraf voor hacker OV-chipkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Werkstraf voor hacker OV-chipkaart

Bericht door Fles »

Werkstraf voor hacker OV-chipkaart

Voor het hacken en vervalsen van ruim twintig ov-chipkaarten is de 30-jarige Leidenaar Erik van IJ. woensdag door de rechtbank in Utrecht veroordeeld tot zestig uur werkstraf en een maand voorwaardelijke celstraf.

Het is volgens het Openbaar Ministerie de eerste keer dat iemand wordt veroordeeld voor een dergelijk feit sinds de invoering van de ov-chipkaart.
Bron en meer

Tuurlijk. Niet het probleem oplossen, maar de boodschapper van het slechte nieuws straffen. :roll:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Werkstraf voor hacker OV-chipkaart

Bericht door Geert »

Waarom heeft deze man dan nooit de publiciteit gezocht? Hij is op nu helemaal niet de boodschapper van nieuws, hij heeft die kaarten gekopieerd maar er nooit ruchtbaarheid aan gegeven (en ook niet TLS er op gewezen)...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Werkstraf voor hacker OV-chipkaart

Bericht door Fles »

Van IJ. had bekend dat hij sinds eind 2009 gegevens van een legale ov-chipkaart met een kaartlezer en enkele computerprogramma's overzette naar lege kaarten.
Eind 2009 was het probleem met de kwetsbaarheid allang bekend. En nee, het mag niet, inderdaad. Ik mag ook niet jouw laptop uit je huis jatten, zelfs niet als je ramen en deuren wagenwijd open laat staan. Maar de verzekering lacht je hard uit, en de politie komt ook niet achter mij aan dan :)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Werkstraf voor hacker OV-chipkaart

Bericht door find_your_spot »

Na het lezen van de berichtgeving de laatste staat zit ik hem ook wel vaak te knijpen...

Mensen die mij kennen weten waarom... :@
For Your Railroad Adventures
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten