Kon niet naar Schiphol - Geld terug vragen mogelijk?
Geplaatst: vr 10 dec 2010, 09:38
Ik ben geen Nederlander maar een Zwitser die tijdens dit jaar een aantal weken in Nederland zat. Ik spreek dus nog niet zo goed Nederlands. Nemen jullie me niet kwalijk als ik fouten maak alstublieft.
Afgelopen zaterdag (4 December 2010) moest ik van Groningen naar Schiphol. Ik vertrok om 10:06 en verwachtte om 12:38 aan te komen. Mijn vlucht ging om 14:50 u. Ik gebruik al de OV chipkaart omdat ik eerder dit jaar in Gelderland zat waar het system reeds draait (in Groningen/Drenthe doet het nog niet zoals jullie zeker weten).
De trein was net vertrokken, toen werd al omgeroepen ipv naar Schiphol rijdt die naar Utrecht CS wegens werkzamheden in Hilversum. Reizigers naar Amsterdam CS en Schiphol werd aanbevolen tot Utrecht CS mee te rijden en daar over te stappen. Goed, op zich nog geen ramp. Kort voor Utrecht CS, ruim 12:00 uur werd omgeroepen die trein om 12:13 naar Schiphol rijdt niet. Men zal de volgende om 12:43 u pakken vanaf spoor 7. Om 12:35 u werd daar nog steeds niets aangegeven (op spoor 7 bedoel ik). Ik liep dus naar de informatie balie. Daar haaden ze een beeldscherm waar ik kon zien "12:43 Schiphol - Rijdt vandaag niet"! Uitmuntend! Die mevrouw aan de balie kon me niet vertellen of die trein om 13:13 wel zou rijden. Vervolgens heb ik op de grote bord op Utrecht CS gekeken en daar waren voor de volgende anderhalf uren geen treinen naar Schiphol te zien.
Goed, heb ik dus uitgecheckt op Utrecht CS en ben met een taxi gegaan wat me 107 Euro kostte. Maar ik was er net nog op tijd om nog in te checken (14:00 u).
Mijn vraag is nu of het mogelijk is ergens iets terug te vragen van de NS en als ja, hoe moet ik dat doen? Omdat ik namelijk op Utrecht CS heb uitgecheckt gaan ze me toch gewoon vertellen dat alles in orde was. Ze kunnen niet weten dat ik eigenlijk naar Schiphol wilde. Maar daadwerkelijk hadden ze een enorme vertraging als je gewoon kijkt hoe lang het duurde tot er weer treinen reeden tussen Utrecht en Schiphol. Zoals ik de NS tot nu heb meegemaakt heb ik zowiezo geen kans om iets van de 107 Euro taxi-kosten terug te vragen hoor?
Bedankt voor elke inlichting.
Afgelopen zaterdag (4 December 2010) moest ik van Groningen naar Schiphol. Ik vertrok om 10:06 en verwachtte om 12:38 aan te komen. Mijn vlucht ging om 14:50 u. Ik gebruik al de OV chipkaart omdat ik eerder dit jaar in Gelderland zat waar het system reeds draait (in Groningen/Drenthe doet het nog niet zoals jullie zeker weten).
De trein was net vertrokken, toen werd al omgeroepen ipv naar Schiphol rijdt die naar Utrecht CS wegens werkzamheden in Hilversum. Reizigers naar Amsterdam CS en Schiphol werd aanbevolen tot Utrecht CS mee te rijden en daar over te stappen. Goed, op zich nog geen ramp. Kort voor Utrecht CS, ruim 12:00 uur werd omgeroepen die trein om 12:13 naar Schiphol rijdt niet. Men zal de volgende om 12:43 u pakken vanaf spoor 7. Om 12:35 u werd daar nog steeds niets aangegeven (op spoor 7 bedoel ik). Ik liep dus naar de informatie balie. Daar haaden ze een beeldscherm waar ik kon zien "12:43 Schiphol - Rijdt vandaag niet"! Uitmuntend! Die mevrouw aan de balie kon me niet vertellen of die trein om 13:13 wel zou rijden. Vervolgens heb ik op de grote bord op Utrecht CS gekeken en daar waren voor de volgende anderhalf uren geen treinen naar Schiphol te zien.
Goed, heb ik dus uitgecheckt op Utrecht CS en ben met een taxi gegaan wat me 107 Euro kostte. Maar ik was er net nog op tijd om nog in te checken (14:00 u).
Mijn vraag is nu of het mogelijk is ergens iets terug te vragen van de NS en als ja, hoe moet ik dat doen? Omdat ik namelijk op Utrecht CS heb uitgecheckt gaan ze me toch gewoon vertellen dat alles in orde was. Ze kunnen niet weten dat ik eigenlijk naar Schiphol wilde. Maar daadwerkelijk hadden ze een enorme vertraging als je gewoon kijkt hoe lang het duurde tot er weer treinen reeden tussen Utrecht en Schiphol. Zoals ik de NS tot nu heb meegemaakt heb ik zowiezo geen kans om iets van de 107 Euro taxi-kosten terug te vragen hoor?
Bedankt voor elke inlichting.