Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw #1

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Ruben »

Wubbo schreef:695 km file, de langste is 43 km, de A10 staat weer van voor tot achter vol. En bij mij is de kachel aan, de kerstboom glinstert en ik vind het allemaal prima, ik hoef niet weg :)
Same here. Wel in Amsterdam Zuid (het stadsdeel) geweest vandaag, naar huis gelopen. Onderweg op alle hoofdwegen files, elke kruising stond vol. Tram 7 en 10 stonden buiten dienst op de noodbrug over de Amstel. Nu dus ook thuis en geen intentie om verder te gaan dan de AH om de hoek, als ik dat zelfs al doe en geen vriezermaaltijd erbij pak. :')
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Fles »

Ja ik hoef ook de deur niet uit voorlopig :) Voor vanavond is er genoeg in huis, morgen hoef ik alleen maar naar een verjaardag van een vriendin van me, maar als daar niemand kan komen wordt het ook wel verzet, ook niet heel belangrijk. En maandag "moet" ik weer werken. Oftewel: "kan" ik weer wat uurtjes maken qua revalidatie. De eerste keer dat ik weer echt wat "moet" is eventueel met kerst, familiediner. En anders de 28ste, de CNL naar München. Dat is eigenlijk het eerste wat echt "moet". We gaan het zien *O*
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Caspar »

Even poolshoogte genomen in Hoorn op het station, en behalve het niet rijden van de s3300 reed alles keurig op tijd. De s4500 rijdt als stopper naar Amersfoort, dus zal onderweg wel vertraging oplopen. Toen ik voor de overweg stond zag ik een Virm naar Enkhuizen langsrijden met de drie frontseinen achterop aan. In Hoorn stond ICMm te niksen, en reed de trein naar Amersfoort met 3xV. Uit nieuwsgierigheid even een slagje naar Heerhugowaard gemaakt, en daar reed in de s3000 een samenstelling van 2xV naar Den Helder. Verder liepen de vertragingen daar wel op tot 40 minuten, voor de treinen komende uit het Zuiden.
Bij de bus nog een gesprek met een vrouw en chauffeur opgevangen: mw tegen chauffeur: u bent wel 5 minuten te vroeg, het is maar goed dat ik al eerder bij de halte sta, want anders was u zo aan me voorbij gereden. Chauffeur tegen mw: Nee mw ik ben 25 minuten te laat :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Daniel »

Caspar schreef:De s4500 rijdt als stopper naar Amersfoort, dus zal onderweg wel vertraging oplopen.
Als stopper tot Amsterdam neem ik aan, in Amersfoort reed de s1500 namelijk niet (reizigers voor Asd en Shl mochten met de s5800 mee)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Caspar »

In Hoorn werd omgeroepen dat hij na Amsterdam via station Weesp, Naarden-Bussum, Hilversum, Baarn en Amersfoort naar Vathorst zou rijden. Zal wel een soort stoptrein zijn geworden over het hele traject. Dus s4500 die overgaat in de s5800
Op de trein zelf stond 'Zaandam' als bestemming.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Ja Fles, nu weten we het wel dat het klote is op het spoor. :Y Hou nu maar op met dat cynische gedoe. :wink:

(Dat is me vandaag namelijk al zo'n 80.000 keer ingewreven door ontevreden forenzen). :')
Op het spoor was het altijd nog beter te doen als via de weg, want dat was helemaal een drama vandaag!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Daniel »

Mja, als ik zo de berichten zag... ben zelf de enige treinforens op de afdeling maar hoewel ik als laatste vertrok zou het me niks verbazen als ik als eerste thuis was gezien waar de files stonden en waar m'n collega's wonen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Fles »

Ennes schreef:Op het spoor was het altijd nog beter te doen als via de weg, want dat was helemaal een drama vandaag!
Staan ook wat leuke files op ja :)

A12 Gouda - Arnhem 23 km, 76 minuten extra reistijd
A27 Gorinchem - Utrecht 32 km, 87 minuten
A27 Utrecht - Almere 18 km, 84 minuten
A10 Volendam - Coenplein 31 km, 134 minuten
A9 Amstelveen - Alkmaar 30 km, 117 minuten

We are not alone ;)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Geert »

Was weer erg chaotisch op Utrecht Centraal vanmiddag. Heb zelf zo'n 75 minuten moeten wachten op de eerste trein naar Den Haag, naar Rotterdam was ook de hele tijd dat ik er was nog niets vertrokken. Ook richting Tiel en Schiphol/Amsterdam was het reizen problematisch. Wat wel goed leek te gaan was het keren van de s3000 op spoor 5. Ook de NO richting het noorden/oosten leek redelijk goed te rijden, wel telkens met vertraging van ongeveer +5, maar alle treinen hebben gereden.

Ondertussen liep de stationshal echter wel behoorlijk vol. Er werd niet omgeroepen dat de koffie en thee gratis was, maar in ieder geval de AH to Go deelde gratis uit (zag ik toevallig toen ik naar binnen liep voor een croissantje).

Uiteindelijk had ik dus na 5 kwartier wachten een IC naar Den Haag. Trein zou oorspronkelijk nog gesplitst worden in een deel naar Gvc en een deel naar Rotterdam, maar net nadat we wegreden werd omgeroepen dat reizigers naar Rotterdam maar moesten overstappen in Den Haag. Dat was dan ook meteen het laatste bericht daarover, voor Gouda werd alleen omgeroepen 'Gouda, station Gouda' en in Den Haag niet meer dan 'Den Haag, eindpunt, denk aan uw persoonlijke eigendommen'. Er had op zijn minst omgeroepen kunnen worden welke trein je in Den Haag moest hebben, welk spoor en dergelijke...

In Utrecht werd vlak voordat ik instapte ook nog omgeroepen dat het blauwe bord in de hal geen informatie meer vertoonde "op last van de politie". Lijkt een gevalletje crowd control, ik zag op twitter later ook nog foto's voorbij komen van politieagenten die de roltrappen afsloten om te voorkomen dat de perrons overspoeld werden met reizigers.

Het scherm op het dak van de AH 2 Go werd trouwens inderdaad gebruikt voor reizigersinformatie. Beetje jammer dat de helft van de tijd het kerstfilmpje van NS en ProRail werd getoond (met sneeuwvlokken en miniatuurtreintjes..). In de hal stond bij informatiebalie 1 (in het midden van de hal) een soort whiteboard met de patroontijden voor alle windrichting. Idee was best aardig, alleen de uitvoering was helaas anders (met name in de zin van veel opgeheven treinen die ook lang niet allemaal werden omgeroepen).

Nog wat foto's (in chronologische volgorde, vanaf ongeveer 15:20 t/m 16:35):
Afbeelding

Bord werd even leeggemaakt:
Afbeelding

En later weer gevuld:
Afbeelding

Het bord met kerstwens en 'reisinformatie':
Afbeelding

Afbeelding

(dat streepje door het NS-logo is een tooltip in de trant van 'Press Shift+F5 to resize this image' :'))
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door hauptbahnhof »

Vandaag zat ik op tram 25 (GVB). De eerste 2 ritten (voor twaalven) ging redelijk ok. Alleen de eerste rit waren we ingekort op CS wegens een wisselstoring bij PTA.

Na de pauze hadden we 3 ritten. De eerste rit hebben we gedaan in de tijd van 2 ritten. En dan nog 10 minuten vertraging. Dus bleef er 1 rit over en die hebben we redelijk op tijd gereden op de heenweg. De terugweg iets minder. We kwamen met 45 minuten aan op President Kennedylaan.

Er is ook vanaf een uur of 14uur gemeld dat we niet meer op tijd hoefden te rijden. Ze zijn al blij als we de passagiers meenemen.
Diverse ontsporingen en vastgelopen wissels zorgden voor alle drama dus.... :(
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Fles »

Geert schreef: (dat streepje door het NS-logo is een tooltip in de trant van 'Press Shift+F5 to resize this image' :'))
Vanochtend werd daar nog een kerstmarkt aangekondigd die ze aan het opbouwen waren tussen spoor 15 en 18 in de hal. Denk dat daar niet al te veel meervan terechtgekomen is..
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Geert »

Ja, dat bericht stond al de hele week op dat scherm.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Ennes »

Fles schreef:
Geert schreef: (dat streepje door het NS-logo is een tooltip in de trant van 'Press Shift+F5 to resize this image' :'))
Vanochtend werd daar nog een kerstmarkt aangekondigd die ze aan het opbouwen waren tussen spoor 15 en 18 in de hal. Denk dat daar niet al te veel meervan terechtgekomen is..
Over kerstmarkt gesproken, als je zag wat een kuddes huismutsen onderweg waren richting de kerstmarkt in Dordrecht... Dan spoor je volgens mij ook niet hoor met zulk weer!!!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Was weer erg chaotisch op Utrecht Centraal vanmiddag. Heb zelf zo'n 75 minuten moeten wachten op de eerste trein naar Den Haag, naar Rotterdam was ook de hele tijd dat ik er was nog niets vertrokken. Ook richting Tiel en Schiphol/Amsterdam was het reizen problematisch. Wat wel goed leek te gaan was het keren van de s3000 op spoor 5. Ook de NO richting het noorden/oosten leek redelijk goed te rijden, wel telkens met vertraging van ongeveer +5, maar alle treinen hebben gereden.
Dat viel me ook al op... vond 't nogal apart dat de NoordOost richting Gn/Lw/Es, die notabene uit het gebied met flinke pakken sneeuw vandaan kwam, best goed op tijd reed terwijl de treinen vanuit gebieden waar de sneeuw niet was gevallen juist flink vertraagd waren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Fles »

Ennes schreef:Over kerstmarkt gesproken, als je zag wat een kuddes huismutsen onderweg waren richting de kerstmarkt in Dordrecht... Dan spoor je volgens mij ook niet hoor met zulk weer!!!
Ik mag toch hopen dat het daar gezelliger was dan in Utrecht :D

Welkom bij de Übergezellige NS-Kerstmarkt in de hal van Utrecht Centraal *O*

Afbeelding

_O-
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Ennes »

Fles schreef:
Ennes schreef:Over kerstmarkt gesproken, als je zag wat een kuddes huismutsen onderweg waren richting de kerstmarkt in Dordrecht... Dan spoor je volgens mij ook niet hoor met zulk weer!!!
Ik mag toch hopen dat het daar gezelliger was dan in Utrecht :D

Welkom bij de Übergezellige NS-Kerstmarkt in de hal van Utrecht Centraal *O*

foto

_O-
_O- _O- _O-
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Daniel »

De kerstmarkt op station Amersfoort bestond overigens uit slechts drie kraampjes, 't kan nog kleiner dus :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Daantje »

Ik ben vanmiddag met de RET-tram + Randstadrail gegaan omdat m'n schoonmoeder het niet zag zitten om de weg op te gaan en eigenlijk ging het zo allemaal prima. Ben opgehaald bij de Randstadrail en als ik nu de beelden op tv zien ben ik blij dat we het zo gedaan hebben. Was nauwelijks langer onderweg dan normaal. Tram 8 reed voor de verandering een keer op tijd ondanks dat op de RET website stond dan bussen en trams niet volgens dienstregeling reden maar wel regelmatig. Ben ook maar op goed geluk naar de halte gegaan maar viel me alles mee.

Ach, morgen nog 1100 km te gaan (met de auto), ben benieuwd hoe ver we komen :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Daniel »

Morgen aangepaste dienstregeling hoor ik net op de radio... Mocht je als reiziger je reis willen voorbereiden: dat kan niet, de reisplanner zegt slechts "geen advies gevonden" :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door hauptbahnhof »

Ik moet morgenochtend naar Düsseldorf. Hoop dat alles een beetje goed rijdt! :shock:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Caspar »

Gaan de werkzaamheden bij Amsterdam/ Utrecht gewoon door dit weekend?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Caspar »

@ Fles:
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/bhftaf ... =DEU&rt=1&
Typ nu voor de grap eens Koln HBF in. Dan heb je een wat meer vergelijkbaar beeld met NL. Het is daar dus minstens zo erg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Fles »

Wel een stuk erger dan vanmiddag ja. Toch rijdt daar nog steeds een hoop "Pünktlich" terwijl wij met een "aangepaste dienstregeling" gaan rijden. Waarvan niemand weet wat dat dan inhoudt qua tijden en zo.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Bericht door Daniel »

Arriva doet inmiddels ook aan desinformatie... ze melden voor sommige regio's dat de bussen volgens dienstregeling rijden maar die kan je vervolgens niet bekijken (normale site is nu geheel uitgeschakeld)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Morgen ook aangepaste dienstregeling NS

Bericht door Wubbo »

Morgen ook aangepaste dienstregeling NS
Geplaatst op: vrijdag 17 december 2010 21:43
Laatst bijgewerkt: vrijdag 17 december 2010 21:45


De NS meldt dat het treinverkeer morgen in het hele land rijdt volgens een aangepaste dienstregeling. Dat heeft ermee te maken dat er vannacht nog sneeuw wordt verwacht en dat de treinen niet allemaal op de juiste plek staan. Reizigers moeten rekening houden met vertraging.
Lees verder
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 44 gasten