Pagina 4 van 11

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Geplaatst: di 07 dec 2010, 21:25
door Vinny
Dan nog zijn hogesnelheidswissels hooguit "nice to have" luxeinfravoorzieningen, en niet noodzakelijk voor de afwikkeling van de treindienst. Gewoon de treinen wat langzamer inleggen.

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Geplaatst: di 07 dec 2010, 21:30
door Suus
Hoi, dat doen we even met twaalf reizigerstreinen plus nog wat goederenpaden (volgens mij 2) per uur. Volgens mij is dat nu al uitermate krap.

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Geplaatst: di 07 dec 2010, 21:31
door Klaasje
Midden in de vrije baan? Nog ff een paar minuten langzamer dan we nu al zijn omdat de trein ff moet afremmen tot 80? Dan kan je bijna net zo goed busbanen van het spoor maken, er is toch geen verschil meer...

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Geplaatst: di 07 dec 2010, 21:36
door Reiziger Delft
Gewoon het spoor opheffen en geen treinen inleggen. :twisted:

Serieus; Die hogesnelheidswissels zijn erg handig, sprinters richting Utrecht kunnen bij vertraging van de IC's bij Goverwelle hun normale vertrektijd aanhouden en dan pas bij Woerden voorbij gereden worden door de IC's. De sprinters voegen met 140 km/h uit, waardoor de IC's niet nog meer vertraging oplopen.

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Geplaatst: di 07 dec 2010, 21:38
door Vinny
Totdat die krengen het niet doen, en dan rijden er met een beetje pech helemaal geen treinen meer naar Utrecht... :|

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Geplaatst: di 07 dec 2010, 21:44
door Klaasje
Komop zeg.. er zitten 3 extra wisselstellers in.. De kans dat de wissels het niet doen is maar vier keer zo groot als bij gewone wissels. Trouwens.. Hoe vaak is er nou een wisselstoring bij Gpda? Nooit.. Daar liggen ze ook.

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Geplaatst: di 07 dec 2010, 21:45
door Geert
Vinny schreef:Totdat die krengen het niet doen, en dan rijden er met een beetje pech helemaal geen treinen meer naar Utrecht... :|
Ja, dat geldt voor alles op het spoor. Defecte treinen, defecte seinen, defecte wissels; hoe dan ook rijdt de trein niet. :roll:
Zoals gezegd; die wissels bewijzen wel degelijk hun meerwaarde. Zeker met de hoeveelheid treinen op de lijn Gouda-Woerden kunnen dergelijke wissels geen kwaad lijkt me.

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Geplaatst: di 07 dec 2010, 21:51
door Dexter
Ik noem ook even de hogesnelheidswissels bij Zlw, waardoor op het baanvak Ddr - Zlw een kortere treinopvolging mogelijk is en laten we ook de hogesnelheidswissels bij Liempde niet vergeten, waardoor de s800 en s1900 met 140 km/h kunnen voorsorteren en er vooralsnog geen dure vrije kruising bij Ehv nodig is. Al overtuigd van het nut Vinny? :wink:

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Geplaatst: di 07 dec 2010, 23:02
door Caspar
Hoe vaak is er nou een wisselstoring bij Gpda? Nooit..
@ Klaasje, is dit een grap? Hoge snelheids wissels hebben misschien ook wat meer (zichtbare) storingen omdat ze behoorlijk intensief gebruikt worden ten opzichte van een hoop andere wissels. Ze liggen doorgaans op plekken waar ze een keer of 10 per uur omlopen.

NS ontkent chaos door sneeuwval

Geplaatst: di 07 dec 2010, 23:42
door Ennes
NS ontkent chaos door sneeuwval

AMSTERDAM - De sneeuwval van afgelopen zaterdag heeft allerminst tot chaos op het spoor geleid. Door over te schakelen op de winterdienstregeling bleef de overlast beperkt, zegt NS-topman Bert Meerstadt dinsdag in het AD.

Lees hele bericht.

Bron: Nu.nl

Re: NS ontkent chaos door sneeuwval

Geplaatst: di 07 dec 2010, 23:44
door Ennes
wat was het nou... Sorry voor de puinhoop, of het was geen chaos?


Ik geloof dat ik het niet meer helemaal snap :N

(alsof ik het ooit heb gesnapt)

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Geplaatst: di 07 dec 2010, 23:56
door Suus
De NS beweert dat alleen de treindienst rondom Utrecht enigszins rommelig was, en dat de rest van het land nergens last van had. Nu is Utrecht inderdaad altijd de bron van alle ellende, ik stel voor om dat uit het spoorwegennet te elimineren :twisted:

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Geplaatst: di 07 dec 2010, 23:59
door Caspar
Nouja mijn trein liep al vast op Harderwijk, doordat ie kapot was, zelfs de deuren konden niet meer open zonder dat daar iemand aan te pas kwam. Ik denk dat je dus een straal van 100km rondom Utrecht kan trekken.

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Geplaatst: wo 08 dec 2010, 00:02
door Suus
Treinen gaan ook wel eens kapot zonder sneeuwval, dat heb ik al meerdere keren mogen ondervinden. De sneeuw kan er natuurlijk wel bij helpen :wink:

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Geplaatst: wo 08 dec 2010, 11:33
door find_your_spot
Caspar schreef: In Noord Holland staat het nu anders helemaal vast boven het Noordzeekanaal. 3uur over Hoorn- Amsterdam per weg hoorde ik van een vriend,
Alles boven Amsterdam is toch buitenland?

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Geplaatst: wo 08 dec 2010, 13:56
door Oud forumgebruiker
Dacht dat lijn 51 al een grensoverschrijdende lijn was?

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Geplaatst: wo 08 dec 2010, 17:12
door Geert
Bee schreef:De NS beweert dat alleen de treindienst rondom Utrecht enigszins rommelig was, en dat de rest van het land nergens last van had. Nu is Utrecht inderdaad altijd de bron van alle ellende, ik stel voor om dat uit het spoorwegennet te elimineren :twisted:
'Enigszins rommelig' is wel iets anders dan twee uur lang geen treinen in de meeste richtingen. Want dat laatste was er aan de hand, niet een paar vertraginkjes ofzo.

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Geplaatst: wo 08 dec 2010, 17:45
door Klaasje
Caspar schreef:
Hoe vaak is er nou een wisselstoring bij Gpda? Nooit..
@ Klaasje, is dit een grap? Hoge snelheids wissels hebben misschien ook wat meer (zichtbare) storingen omdat ze behoorlijk intensief gebruikt worden ten opzichte van een hoop andere wissels. Ze liggen doorgaans op plekken waar ze een keer of 10 per uur omlopen.
Het is algemeen bekend binnen de spoorwereld dat Hogesnelheidswissels relatief meer meer storingen hebben. Dat is ook best logisch omdat er veel meer bewegende delen én controlemechanismen aan die dingen zitten die gestoord kunnen zijn.
Overigens heb ik nog nooit iets gezien over wisselstoringen bij de Gpda terwijl die erg goed gebruikt worden. Hier wil ik dus ook vooral mee zeggen dat die wissels mits goed gebruikt en onderhouden absoluut geen problemen veroorzaken. (Mocht het toch zo zijn dat die dingen regelmatig gestoord zijn: Vat het dan alsjeblieft op als een compliment van je Trdl-collega's omdat ik er dan erg weinig van gemerkt heb.)

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Geplaatst: wo 08 dec 2010, 18:33
door Caspar
Ja, dat laatste is eerder het geval, je kan er daar nog wat makkekijker omheen. Bij de Asra is het meteen einde oefening in 1 richting.

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Geplaatst: wo 08 dec 2010, 21:11
door Vinny
De meeste storingen halen de krant niet. Sterker nog, ik geloof dat maar 1/3e van het aantal storingen aan de infrastructuur uberhaupt tot een vertraging leidt. Het gebeurt natuurlijk regelmatig dat een wissel 1 keer niet omloopt, en vervolgens bedient de treindienstleider hem nog een keer, en dan doet 'ie het ineens wel. Overigens is er meestal wat aan de hand, dus het is wel raadzaam om er iemand heen te sturen. :wink:

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Geplaatst: wo 08 dec 2010, 21:28
door Fles
113 Teletekst wo 08 dec
***************************************
ANWB:spitsalarm voor morgenochtend

***************************************
` De ANWB heeft voor morgenochtend een
spitsalarm afgegeven.In de Randstad en
het midden van het land wordt (natte)
sneeuw en gladheid verwacht die het
verkeer kan ontwrichten.Via het alarm
wordt automobilisten gevraagd hun
rijgedrag aan te passen.

Het is voor het eerst deze winter dat
de ANWB een spitsalarm afgeeft.Vorige
winter kreeg de organisatie kritiek
omdat het na een spitsalarm soms erg
mee bleek te vallen met de gladheid en
de drukte op de wegen.

De ANWB adviseert mensen om als het kan
de trein te nemen
of thuis te werken in
plaats van in de auto te stappen.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Geplaatst: do 09 dec 2010, 08:34
door Wubbo
Klaasje schreef:
Caspar schreef:
Hoe vaak is er nou een wisselstoring bij Gpda? Nooit..
@ Klaasje, is dit een grap? Hoge snelheids wissels hebben misschien ook wat meer (zichtbare) storingen omdat ze behoorlijk intensief gebruikt worden ten opzichte van een hoop andere wissels. Ze liggen doorgaans op plekken waar ze een keer of 10 per uur omlopen.
Het is algemeen bekend binnen de spoorwereld dat Hogesnelheidswissels relatief meer meer storingen hebben. Dat is ook best logisch omdat er veel meer bewegende delen én controlemechanismen aan die dingen zitten die gestoord kunnen zijn.
Overigens ben ik wel benieuwd hoe dat zich verhoudt tot de belasting van die wissels, want het zijn meestal ook de wissels die het meeste omgaan.

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Geplaatst: wo 15 dec 2010, 21:28
door Daniel
Zojuist ploft dit in m'n mailbox...
Geachte heer ***,

Voor morgen wordt sneeuw verwacht.

Wij adviseren u daarom vlak vóór vertrek de NS Reisplanner op ns.nl, mobiel.ns.nl te raadplegen voor een actueel reisadvies.

Met vriendelijke groet,

Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Geplaatst: do 16 dec 2010, 21:14
door Daantje
Kreeg ik idd ook. Naja, hier in de Randstad viel het voor mij iig wel mee. Denk dat de meeste mensen die met het OV reizen dit soort dingen sowieso wel in de gaten houden maar ach, beter te vaak gewaarschuwd dan helemaal niet, toch?

Re: Openbaar vervoer heeft veel last van sneeuw

Geplaatst: vr 17 dec 2010, 01:34
door Ardan
Bus 3, huis -> station: +8 1/4 minuut.
Treinen voor zover ik kon zien aardig op tijd.
Bus 4, station Zwolle bij vertrek +3 -> halte bij mijn vriend incl gebruikelijke spitsdrukte+sneeuw: +7 3/4 minuut.

Maar die bovenleidingbreuk tussen Wolvega en Akkrum (ik neem dus aan in/rond Heerenveen), had die nog met het weer te maken of had dat een andere oorzaak? De hele dag hebben daar geen treinen meer gereden, schijnt.