NS compenseert vaste klanten

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Daniel » Ma 03 Jan 2011, 20:18

NS compenseert vaste klanten
Geplaatst op: maandag 3 januari 2011 20:17
Laatst bijgewerkt: maandag 3 januari 2011 20:18


UTRECHT - De NS gaat honderdduizenden abonnementhouders compenseren voor de overlast die de komende weken wordt verwacht. Komende woensdag maakt de NS-directie bekend op welke wijze de vaste klanten worden tegemoetgekomen.
De reizigersvereniging Rover heeft vorige week donderdag bij de NS-directie aangedrongen op een tegemoetkoming voor abonnementhouders. De NS heeft welwillend op het verzoek van Rover gereageerd.
Lees verder
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Ronaldussen
Berichten: 3119
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21
Locatie: Doesburg

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Ronaldussen » Ma 03 Jan 2011, 23:36

Het had NS gesierd als ze hier zelf het initiatief in hadden genomen...

Krijgen OV-studentenkaarthouders ook een goedmakertje?
Vrees van niet, net als vorigjaar. Alsof wij er geen last van hebben...
*Doorfietsen maar*

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4480
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor JWM » Ma 03 Jan 2011, 23:46

Je kon gratis koffie halen bij de kiosk. Is dat niet genoeg?

Abracadabram
Berichten: 234
Lid geworden op: Za 18 Dec 2010, 02:56

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Abracadabram » Ma 03 Jan 2011, 23:51

Richt de ROVER zich eigenlijk ook op andere vervoerders.

De mensen met een busabbo die er dagen niks hadden, die worden niet gecompenseert?

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7696
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor webguy » Di 04 Jan 2011, 12:47

Overigens was januari en februari voor alle Studenten OV houders gratis ivm de rotzooi met de OVC, dus vorig jaar kregen Studenten OV houders inderdaad wel wat.
Reisinformatie/nerd

Reiziger Delft
Berichten: 1014
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:36

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Reiziger Delft » Di 04 Jan 2011, 12:48

Dat kan ik me niet herinneren; volgens mij mocht je langer op je oude tijdelijke product reizen, maar was het niet zo dat je opeens de hele week gratis mocht reizen.

GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: Zo 02 Jan 2011, 17:06

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor GTW » Di 04 Jan 2011, 12:50

vorig jaar mochten de OV studentenkaarthouders iemand meenemen met je kaartje.
spoorkilometers 2011: 1458 km.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7696
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor webguy » Di 04 Jan 2011, 12:53

Nee, maar de lening voor je OV voor de maanden januari en februari 2010 is automatisch omgezet naar een gift.

Zie hier onderaan de pagina.
Reisinformatie/nerd

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor find_your_spot » Di 04 Jan 2011, 16:44

webguy schreef:Nee, maar de lening voor je OV voor de maanden januari en februari 2010 is automatisch omgezet naar een gift.


Nou nou, poe poe. Wat een geweldig cadeau!

2 x 83,97... en dat op een studieschuld van 23.000 euro.

In mijn ogen een flut cadeau... Beter komt de NS de student gewoon ook goed tegoed, al was het maar in de vorm van een gratis turkse pizza of bakje patat.
For Your Railroad Adventures

Gebruikersavatar
tsov
Berichten: 3605
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor tsov » Di 04 Jan 2011, 17:06

find_your_spot schreef:Beter komt de NS de student gewoon ook goed tegoed, al was het maar in de vorm van een gratis turkse pizza of bakje patat.
Die stationstroep? Gatverdamme. Dan heb ik liever die €160.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9574
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Wubbo » Di 04 Jan 2011, 18:16

Ik weet niet hoe duur friet is in Amsterdam, maar bij mij in de buurt is een bakje friet beduidend goedkoper dan 160 euro.

Gebruikersavatar
tsov
Berichten: 3605
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor tsov » Di 04 Jan 2011, 19:03

Ook dat inderdaad :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11944
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Geert » Di 04 Jan 2011, 20:40

GTW schreef:vorig jaar mochten de OV studentenkaarthouders iemand meenemen met je kaartje.

Oh ja? Daar kan ik me niets van herinneren?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31535
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Suus » Di 04 Jan 2011, 21:52

Dat was tussen kerst en nieuwjaar een keer. Kaarthouders mochten gratis iemand meenemen. Toen heb ik mijn broertje gratis naar Zeeland gebracht en bordjes gesnaaid.
Rame à l'approche

VIRM
Berichten: 3410
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor VIRM » Di 04 Jan 2011, 22:56

Al dat geld dat voor compensatie wordt gebruikt had natuurlijk ook gebruikt kunnen worden op het spoor en het materieel echt winterproof te maken. Net zoals met al dat geld voor die bekertjes thee, koffie, chocolademelk en wat dan ook... -o-
Beul van de blindegeleidelijn

Ronaldussen
Berichten: 3119
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21
Locatie: Doesburg

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Ronaldussen » Wo 05 Jan 2011, 12:28

JWM schreef:Je kon gratis koffie halen bij de kiosk. Is dat niet genoeg?

Blijkbaar niet voor de rest van de 'vaste klanten' van NS...... :roll:

@Webguy: Dat was dus vanwege gerommel met de OVC en had dus niks met de winterellende te maken.
*Doorfietsen maar*

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4480
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor JWM » Wo 05 Jan 2011, 12:38

NS heeft een compensatieregeling voor vertragingen. Ik snap niet waarom de reiziger hierboven op nog extra compensatie eist.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4004
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor reisthijs » Wo 05 Jan 2011, 13:22

Het gaat hier niet om een compensatieregeling voor vertragingen (alle treinen rijden immers weer normaal) maar voor treinen die veel voller zijn dan gebruikelijk. Er was een scheve situatie ontstaan met het zoutkaartje: daarmee krijgen alleen de niet-vaste reizigers compensatie.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor find_your_spot » Wo 05 Jan 2011, 13:31

Beter gaat de NS geld uitbetalen bij alle NS kaartautomaten als je NIET met de trein mee gaat!

U wilt vandaag NIET 2e klas van Amsterdam Centraal naar Maastricht, Akkoord.

NS stort nu 45,60 op uw rekening.

Bedankt voor het vandaag NIET reizen met de trein. *O*
For Your Railroad Adventures

GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: Zo 02 Jan 2011, 17:06

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor GTW » Wo 05 Jan 2011, 13:35

Ik ben met alles blij en een vergoeding hoeft zonodig niet van mij. En als iemand met je mee kan reizen vrij dan vindt ik dat wel een goed idee want dat is temminste nog nuttig.
spoorkilometers 2011: 1458 km.

Gebruikersavatar
les7
Berichten: 184
Lid geworden op: Zo 28 Jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen
Contact:

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor les7 » Wo 05 Jan 2011, 15:11

GTW schreef:Ik ben met alles blij en een vergoeding hoeft zonodig niet van mij. En als iemand met je mee kan reizen vrij dan vindt ik dat wel een goed idee want dat is temminste nog nuttig.

Goh, hoe gaan we het probleem "overvolle treinen" te lijf... *Ploing* :idea: De 2e persoon mag gratis meereizen. *O*

Goed idee! :Y :D

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Zoutacties voor vaste klanten

Berichtdoor Daniel » Wo 05 Jan 2011, 20:52

Zoutacties voor vaste klanten
Geplaatst op: woensdag 5 januari 2011 20:51
Laatst bijgewerkt: woensdag 5 januari 2011 20:52


Op dit moment rijden treinen de normale dienstregeling, maar zijn korter en daardoor drukker. Alle beschikbare treinen zijn ingezet. En we werken volop aan het herstellen van de treinen die door de winter buiten dienst zijn geraakt. Wij hebben daarom een aantal maatregelen getroffen, zoals de herintroductie van het zoutkaartje. Hiermee stimuleren wij reizigers zonder abonnement zoveel mogelijk buiten de ochtend- en avondspits te reizen.

Acties abonnementhouders
Ook voor onze vaste klanten hebben wij vanaf vrijdag 7 januari tot en met maandag 31 januari speciale zout-acties:

•NS/OV- en Jaar(traject)abonnementhouders 1e klas: op vertoon van uw Jaarabonnement ontvangt u een gratis winterbrunch (broodje, warme drank en een stuk fruit naar keuze) bij de Broodzaak op het station, geldig van maandag tot en met vrijdag tussen 10.00 en 15.00 uur. Bovendien kunt u dagelijks een gratis warme drank halen bij Kiosk op het station, geldig van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 16.00 uur en na 19.00 uur.
•NS/OV- en Jaar(traject)abonnementhouders 2e klas: op vertoon van uw 2e klas Jaarabonnement kunt u reizen in de 1e klas op het betreffende traject, geldig van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 16.00 uur en na 19.00 uur.
•Voordeelurenabonnementhouders: op vertoon van uw Voordeelurenabonnement reist u van maandag tot en met vrijdag na 19.00 uur voor € 2,50 in de 2e klas.Om gebruik te maken van dit aanbod koopt u een Railrunnerkaartje in onze webshop op ns.nl of bij de NS-kaartautomaat.
Lees verder
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Daantje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 4456
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Daantje » Wo 05 Jan 2011, 22:11

Leuk idee maar ik heb er weinig aan. Ik reis alleen tijdens de spits of in het weekend. Op de tijden dat ik eersteklas mag reizen ben ik aan het werk en denk dat dit voor veel mensen met een trajectabonnement geldt -o- Had stiekem weer gehoopt op een dagkaart, daar had ik meer aan gehad. Vind eigenlijk de actie van de voordeelurenkaart ook leuker.
Interrail Frankrijk 2007
(Bijna) dagelijks Rotterdam Centraal - Delft vv

Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1556
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 17:06

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Cookie » Wo 05 Jan 2011, 22:22

En OV-Studentenkaart-houders worden van alle acties uitgesloten volgens de voorwaarden. Belachelijk, wij betalen ook gewoon een vergoeding daarvoor die eventueel wordt omgezet in een gift. :evil:

Reiziger Delft
Berichten: 1014
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:36

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Reiziger Delft » Wo 05 Jan 2011, 22:34

En het pendelen naar m'n stage was tussen kerst en oud & nieuwe nou niet echt prettig. Ach, ik zie het maar als cadeautje dat ik deze week nog geen minuut vertraging heb gehad en er genoeg ruimte was in alle treinen. :D


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten