NS compenseert vaste klanten

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
STF
Berichten: 6307
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contact:

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor STF » Vr 07 Jan 2011, 22:10

A9, A2, E25 en E49, eindbestemming Reisdorf waar je modder mag wegboenen.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9573
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Tijdelijk NS-aanbod voor studenten

Berichtdoor Wubbo » Vr 07 Jan 2011, 23:39

Tijdelijk NS-aanbod voor studenten
Geplaatst op: vrijdag 7 januari 2011 23:38
Laatst bijgewerkt: vrijdag 7 januari 2011 23:39


Studenten met een ov-kaart die alleen doordeweeks geldig is, kunnen met ingang van komend weekend ook op zondag gratis reizen met de trein, in plaats van met 40 procent korting.

NS hoopt studenten met dit 'zoutezondagaanbod' op zondag te laten reizen in plaats in de spits op maandagochtend.
Lees verder

GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: Zo 02 Jan 2011, 17:06

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor GTW » Vr 07 Jan 2011, 23:41

doe mij de 31 en 2 en 3 maar planken
spoorkilometers 2011: 1458 km.

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor deadlock » Za 08 Jan 2011, 10:46

Wat is mijn compensatie dan?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: Zo 02 Jan 2011, 17:06

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor GTW » Za 08 Jan 2011, 15:05

dus ik kan morgen vrij reizen met Ns?
spoorkilometers 2011: 1458 km.

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Ennes » Za 08 Jan 2011, 16:43

GTW schreef:dus ik kan morgen vrij reizen met Ns?

Als het niet gaat sneeuwen en je hebt een week ov zou dat kunnen.

Overigens verwacht ik niet dat het enig effect zal hebben om in de spits minder reizigers te krijgen. Ik verwacht alleen dat (met name in de Noord-Oost, die toch al druk zijn in het weekend) de treinen een stuk drukker zullen zijn door de extra gratis ritjes, van al die arme studenten.

Naar mijn idee dus weer een actie waarover is nagedacht vanachter een bureau waar de treinen niet geel zijn maar onuitputtelijk qua capaciteit.
Laatst gewijzigd door Ennes op Za 08 Jan 2011, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: Zo 02 Jan 2011, 17:06

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor GTW » Za 08 Jan 2011, 16:43

Maakt het uit hoe vroeg ik wegga?
spoorkilometers 2011: 1458 km.

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Ennes » Za 08 Jan 2011, 16:47

GTW schreef:Maakt het uit hoe vroeg ik wegga?



Dat ligt eraan hoever je van het station woont.

Maar je kan natuurlijk hier zelf even alles lezen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Rienstertje
Berichten: 84
Lid geworden op: Di 18 Mei 2010, 16:09
Locatie: Horst
Contact:

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Rienstertje » Za 08 Jan 2011, 17:40

Jammer dat Rover de NS toch nog zover hebben gekregen dat men deze compensatie voor OV studentenkaarthouders geeft.
Studenten betalen niks voor het OV, het wordt ze gratis aangeboden, en toch moeilijk doen om een compensatie :x
Relevant, innovatief en immers, omdat het kan :D

Oud forumgebruiker

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Za 08 Jan 2011, 17:42

Totdat je een jaar langer doet over je studie. Of nog erger: na langer dan een half jaar erachter komt dat de studie niets voor je is.

Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1556
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 17:06

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Cookie » Za 08 Jan 2011, 17:57

Rienstertje schreef:Jammer dat Rover de NS toch nog zover hebben gekregen dat men deze compensatie voor OV studentenkaarthouders geeft. Studenten betalen niks voor het OV, het wordt ze gratis aangeboden, en toch moeilijk doen om een compensatie :x

Als wij onze studie niet voltooien mogen we alsnog betalen (het is een lening die kan worden omgezet in een gift). En studenten hebben toch ook overlast door de te korte treinen? ;)

Ben trouwens wel blij met de actie, op deze manier kan ik goedkoop een dagje extra blijven bij mijn ouders :) .

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9573
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Wubbo » Za 08 Jan 2011, 18:31

Ennes schreef:Overigens verwacht ik niet dat het enig effect zal hebben om in de spits minder reizigers te krijgen. Ik verwacht alleen dat (met name in de Noord-Oost, die toch al druk zijn in het weekend) de treinen een stuk drukker zullen zijn door de extra gratis ritjes, van al die arme studenten.
Toen ik nog student was (6000 jaar geleden ongeveer, ik weet het ;-)) ging ik op maandagmorgen terug naar mijn studentenflat omdat dat gratis was. Ik kan me voorstellen dat studenten nu makkelijker op zondag gaan, dat scheelt behoorlijk in de drukke maandagochtendspits (voor de andere dagen van de week zal het inderdaad geen effect hebben).

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Ennes » Za 08 Jan 2011, 18:39

Wubbo schreef:
Ennes schreef:Overigens verwacht ik niet dat het enig effect zal hebben om in de spits minder reizigers te krijgen. Ik verwacht alleen dat (met name in de Noord-Oost, die toch al druk zijn in het weekend) de treinen een stuk drukker zullen zijn door de extra gratis ritjes, van al die arme studenten.
Toen ik nog student was (6000 jaar geleden ongeveer, ik weet het ;-)) ging ik op maandagmorgen terug naar mijn studentenflat omdat dat gratis was. Ik kan me voorstellen dat studenten nu makkelijker op zondag gaan, dat scheelt behoorlijk in de drukke maandagochtendspits (voor de andere dagen van de week zal het inderdaad geen effect hebben).
Dat is inderdaad de gok die ze nemen, maar ik verwacht dat er veel weekkaarthouders extra gaan treinen op zondag omdat het toch gratis is.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Caspar » Za 08 Jan 2011, 18:45

Als medewerker krijg ik trouwens ook geen enkele compensatie. Oke, betaal ook niets, maar moet wel overlast ondergaan. Zou wel gratis koffie willen ofzo :D Of legaal in de 1e klas.

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor find_your_spot » Za 08 Jan 2011, 18:53

Rienstertje schreef:Studenten betalen niks voor het OV, het wordt ze gratis aangeboden, en toch moeilijk doen om een compensatie :x


Loop alsjeblieft niet zo te zeuren, NS heeft mij meer dan genoeg ergernissen bezorgt de afgelopen 3 maanden!

Om nog maar te zwijgen over de 3,5 uur vast te hebben gezeten met htm_tram op vrijdag 19 november toen ProFail affikte, heb doodleuk een brief terug gekregen waarin staat dat we 0,0 compensatie krijgen omdat het overmacht betrof.

Alle overvolle treinen, 5 uur later thuis komen, helemaal niet meer thuis komen, totaal van 16,5 uur vertraging, geen reisinformatie, zoek geraakte machinisten, vast gevroren wissels, lauwe thee...
In mijn ogen is deze compensatie voor studenten volledig gerechtvaardigd!
For Your Railroad Adventures

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Caspar » Za 08 Jan 2011, 19:09

Jij reed toch altijd met de auto?

Oud forumgebruiker

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Za 08 Jan 2011, 19:24

find_your_spot schreef: heb doodleuk een brief terug gekregen waarin staat dat we 0,0 compensatie krijgen omdat het overmacht betrof.
Wel vreemd, in de krant stond dat NS coulant om zou gaan met teruggave van de kosten. Maar ach, wie weet dachten ze wel: wat moet die met een SOV in een Spoorwegmuseumtrein? :wink:

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Ennes » Za 08 Jan 2011, 20:11

find_your_spot schreef:
Rienstertje schreef:Studenten betalen niks voor het OV, het wordt ze gratis aangeboden, en toch moeilijk doen om een compensatie :x


Loop alsjeblieft niet zo te zeuren, NS heeft mij meer dan genoeg ergernissen bezorgt de afgelopen 3 maanden!

Om nog maar te zwijgen over de 3,5 uur vast te hebben gezeten met htm_tram op vrijdag 19 november toen ProFail affikte, heb doodleuk een brief terug gekregen waarin staat dat we 0,0 compensatie krijgen omdat het overmacht betrof.

Alle overvolle treinen, 5 uur later thuis komen, helemaal niet meer thuis komen, totaal van 16,5 uur vertraging, geen reisinformatie, zoek geraakte machinisten, vast gevroren wissels, lauwe thee...
In mijn ogen is deze compensatie voor studenten volledig gerechtvaardigd!


Toch je dreigement maar uitvoeren hè!!!

Dreigement

Ik snap zo wie zo niet waarom jij nog wel eens met de trein gaat als het allemaal zo enorm slecht is!
Laatst gewijzigd door Ennes op Za 08 Jan 2011, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Ennes » Za 08 Jan 2011, 20:12

Caspar schreef:Als medewerker krijg ik trouwens ook geen enkele compensatie. Oke, betaal ook niets, maar moet wel overlast ondergaan. Zou wel gratis koffie willen ofzo :D Of legaal in de 1e klas.

Niet zeuren hè... we hebben een brief gekregen "bedankt voor de inzet" :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor find_your_spot » Za 08 Jan 2011, 20:34

Ennes schreef:Toch je dreigement maar uitvoeren hè!!!

Dreigement

Ik snap zo wie zo niet waarom jij nog wel eens met de trein gaat als het allemaal zo enorm slecht is!

Heb ik gezegd dat het slecht is? Mijn post was alleen maar een opsomming van feiten.

Caspar schreef:Jij reed toch altijd met de auto?

Ja, ik rij momenteel 90% van mijn verkeer met de auto.
Van 1 december tot 4 januari heb ik 2568 km met de auto gereisd, oftewel genoeg km's om te mogen concluderen dat de NS de reiziger in de kou heeft laten staan vergeleken met de auto reiziger.
For Your Railroad Adventures

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Fles » Za 08 Jan 2011, 20:45

Rienstertje heeft volkomen gelijk. Al dat geschooi van die luie profiterende kutstudenten om "compensatie" begin ik spuugzat te worden inmiddels. En inderdaad, waarom gaat onze plekjesvindende vriend niet gewoon lekker in de auto zitten en verder klieren op het snelwegforum of zo? Met zijn gepats over zes lessen en alles. Dat weten we nu wel zo'n beetje.

Ronaldussen
Berichten: 3119
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21
Locatie: Doesburg

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Ronaldussen » Za 08 Jan 2011, 20:46

Rienstertje schreef:Jammer dat Rover de NS toch nog zover hebben gekregen dat men deze compensatie voor OV studentenkaarthouders geeft.
Studenten betalen niks voor het OV, het wordt ze gratis aangeboden, en toch moeilijk doen om een compensatie :x


Zoals gezegd, bij het niet halen van je opleiding binnen een bepaalde termijn moet je alles weer terugbetalen, inclusief de kosten van de OV-kaart.
Bovendien, studenten betalen op al hun producten die ze kopen (in de breedste zin des woords) 19% BTW, en als klap op de vuurpijl, ook studenten gaan ooit eens werken en "mogen" net als jij ook naast de 19% BTW andere vormen van belasting betalen aan de overheid waar o.a. de OV-kaart van wordt betaald :wink:
Wij betalen straks dus weer voor de generaties na ons!

Dus ophouden met zeuren over luie studenten die alleen maar geld kosten, ze leveren (later) ook veel op waar jij weer van profiteerd. (Je pensioen bijvoorbeeld).
*Doorfietsen maar*

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor find_your_spot » Za 08 Jan 2011, 21:08

Fles schreef:waarom gaat onze plekjesvindende vriend niet gewoon lekker in de auto zitten en verder klieren op het snelwegforum of zo? Met zijn gepats over zes lessen en alles. Dat weten we nu wel zo'n beetje.


Om het goed te maken ga ik morgen met de trein naar Antwerpen...

Dat dat zoveel indruk maakt die zes lessen van mij, heb het overigens maar 2 keer geroepen hier op het forum.

Mag ik jou dan alsjeblieft verwijzen naar het elektrische-tanden-borstels-forum. Dat weten we nu ook wel zo'n beetje.
For Your Railroad Adventures

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11944
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor Geert » Za 08 Jan 2011, 23:13

Fles schreef:Rienstertje heeft volkomen gelijk. Al dat geschooi van die luie profiterende kutstudenten om "compensatie" begin ik spuugzat te worden inmiddels.

Ik denk dat het een logisch gevolg is van het geschooi van Rover. Rover begon namelijk te zeuren dat eerst niet-vaste klanten korting kregen buiten de spits, daarop verlangde men een soortgelijke compensatie voor vaste klanten (dus: VDU-houders, jaartrajectabonnees, etc.), uiteindelijk volgden de maandkaarthouders en bleven alleen de studenten over die in het geheel niet werden gecompenseerd. Ik kan me wel voorstellen dat studenten dat niet eerlijk vinden, want studenten ondervonden net zoveel overlast van alle winterellende als andere reizigers.

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: NS compenseert vaste klanten

Berichtdoor find_your_spot » Zo 09 Jan 2011, 08:55

Mag ik even kwijt dat ik WOEST WOEST WOEST ben op de conducteuren die zojuist HTM_tram en ik hebben bekeurd in de Benelux trein.

Wij zijn nu Opweg naar Antwerpen en op het traject van Schiphol naar Rotterdam CS is HTM_tram ingestapt op Den Haag HS waarna we zonet allebei zijn bekeurd voor het reizen met onze week OV. Op de: zondag.

"het staat niet in de railpockrt was het flut antwoord van deze conducteuren"

HTM_tram heeft en ik kostte nog moete geprobeerd de conducteurs te overtuigen, maar dit had blijkbaar geen effect.

Weet maar dat NS dit te horen krijgt!

Dagje Antwerpen is nu al naar de klote!
For Your Railroad Adventures


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast